• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. C.

23.08.2019

21:35

VEĆINA AUTOBUSKIH PREVOZNIKA JOŠ IZBEGAVA "MILOŠ VELIKI"! Samo "Gaga turs" vozi autoputem, ostali čekaju dozvolu Ministarstva!

Vesti

VEĆINA AUTOBUSKIH PREVOZNIKA JOŠ IZBEGAVA "MILOŠ VELIKI"! Samo "Gaga turs" vozi autoputem, ostali čekaju dozvolu Ministarstva!

Podeli vest

Na novootvorenom autoputu "Miloš Veliki", koji vodi od Obrenovca do Čačka, trenutno saobraća samo jedan autobuski prevoznik

Prema rečima prevoznika, zakon im zabranjuje da voze na novom autoputu jer se red vožnje autobusa odobrava samo jednom godišnje?! Privredna komora Srbije i Ministarstvo saobraćaja, koji su zaduženi za red vožnje, moraju što pre da izmene odluku, kako bi autobuski prevoz što pre krenuo na novom autoputu. Ukoliko to ne učine, prvi autobusi sa putnicima krenuće tek u jesen 2020.

Od prvog dana
 

Od prvog dana moji autobusi idu autoputem u oba smera, plaćaju putarinu i prelaze tu deonicu za sat i koji minut
Milan Radibratović, vlasnik "Gaga tursa"

Zbog takvog zakona autobuski prevoznici mogu samo da koriste deonicu između Ljiga i Preljine, koja je završena još pre tri godine.


Ovom pravilu usprotivio se jedino auto-prevoznik "Gaga turs", koji vozi za Čačak, Užice, Zlatibor i Prijepolje. Oni su se odlučili da ne čekaju novu odluku Ministarstva i PKS, i od prvog dana prevoze celom trasom novog autoputa.


Vlasnik "Gaga tursa" Milan Radibratović kaže da trenutna situacija služi drugim autobuskim prevoznicima kao opravdanje da ne plaćaju putarine i "skupljaju" putnike po magistrali.


- Od 2007, kada sam počeo sa ovim poslom, čekam autoput od Beograda do Čačaka i sada kada ga napokon imamo, ne želim da prođu meseci kako bi se donele odluke o redu vožnje. Od prvog dana moji autobusi idu autoputem u oba smera, plaćaju putarinu i prelaze tu deonicu za sat i koji minut. To je brže, bezbednije za putnike i bolje za amortizaciju autobusa, i stoga ne vidim nijedan razlog da koristim magistralu. Ako će neko da me kazni što brinem o svojim putnicima, onda neka to urade. Smatram da to što drugi prevoznici ne voze nema toliko veze sa tim rasporedom koliko to koriste kao izgovor. Oni će sad mesecima da "čekaju" izmenu reda vožnje da ne bi plaćali putarinu i da mogu da "skupljaju" putnike po magistrali. Ja tako ne mogu da radim - jasan je Radibratović.

Kamioni izbegavaju autoput

 

Pored autobusa koji tvrde da ne smeju, novim autoputem ne saobraćaju ni kamioni jer žele da izbegnu plaćanje putarine. Zbog želje za uštedom, oni uništavaju magistralne puteve, pa se ubrzano traži rešenje da se prevaziđe ovaj problem. U igri su dva modela, jedan koji su predložili "Putevi Srbije" da se kamionima naplaćuje i magistrala kako bi se time naterali da koriste autoput i drugi da im se Zakonom zabrani da saobraćaju magistralom, osim kada treba da se isključe da utovare ili istovare teret u nekom mestu.

- Ne možemo dozvoliti da kamiondžije zbog 2.500 dinara uštede uništavaju magistralne puteve. Ako ne mogu da shvate da im se zbog vremena i amortizacije više isplati autoput, onda mora da se donese Zakon po kome neće smeti da idu magistralom, osim kada utovaruju ili istovaruju teret, kao što je u većini zemalja Evrope - objašnjava Božović. 

U svim drugim prevozničkim firmama koje saobraćaju ovom deonicom dobili smo gotovo identičan odgovor da moraju da čekaju odluku nadležnih organa.


- Privredna komora Srbije jednom godišnje, po zahtevima prevoznika, usaglašava predlog reda vožnje i to je uglavnom u oktobru. Zbog toga mi sada ne možemo da menjamo put kojim vozimo i koristimo samo deonicu Ljig-Preljina. Čekamo odluku Privredne komore i Ministarstva i čim oni usvoje drugačiji red vožnje, i mi ćemo saobraćati novim autoputem. Ako se to ne dogodi, moramo čekati oktobar 2020. godine - rekli su nam u "Auto-prevozniku Čačak", a gotovo identičan odgovor dobili smo i od prevoznika "Janjušević" iz Priboja.


Saobraćajni stručnjak Milan Božović rekao je za Informer da bi PKS i Ministarstvo što pre trebalo da promene redove vožnje da bi autobusi mogli da idu autoputem.


- To su stvari koje lako mogu da se rediguju i pozivam nadležne da to i urade. Posle toliko decenija dobili smo autoput i on treba da se što više koristi i da se plaćaju putarine, kako bi bilo sredstava za rekonstrukciju ili vraćanje kredita. Uz to je izlišno pričati koliko to smanjuje dužinu puta, povećava bezbednost putnika, čuva autobuse, ali i samu Ibarsku magistralu, koju su do sada habali i uništavali - objasnio je Božović.

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set