PRLJAV ĐON SANDALA, REKLAMACIJA NE VAŽI? Nevolje Beograđanke Branke G. sa Najn Vestom, ODBILI JE ZBOG LOŠE HIGIJENE!

Pixabay

14:50 Zaštitnik potrošača 0

J. Matijašević | 10. 10. 2019.

PRLJAV ĐON SANDALA, REKLAMACIJA NE VAŽI? Nevolje Beograđanke Branke G. sa Najn Vestom, ODBILI JE ZBOG LOŠE HIGIJENE!

Posle nekoliko obuvanja, odlepio se đon na sandalama i odvojio deo plute. Odnela sam ih u prodavnicu i tražila zamenu. Žalba je odbijena jer je "obuća bila u lošoj higijeni", kaže naša sagovornica

Da se preskupa obuća poznatih brendova raspadne ubrzo posle kupovine, nije retkost, ali najveći je problem što u tom slučaju skoro svaka reklamacija bude odbijena, piše Zaštitnik potrošača

U prilog tome idu i zvanični podaci, koji pokazuju da potrošači u Srbiji najveće muke imaju sa trgovcima koji ne priznaju grešku i da je gotovo svaki treći prigovor baš u vezi sa obućom.

6,7 hiljada dinara plaćene su sporne sandale

Čista nepravda

Među potrošačima koji su prošli kao "bosi po trnju" sa reklamacijom skupocene obuće bila je i Beograđanka Branka G. Ona je kupila sandale u "Najn vestu", koje su se raspale posle nekoliko nošenja, ali joj je reklamacija, verovali ili ne, odbijena jer je đon bio prljav?!

Prava potrošača

8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju

14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko interneta, TV prodaje, kataloga

15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)

30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)

2 godine - imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)

- Sandale sam platila 6.700 dinara, i to nije nimalo jeftino! Posle nekoliko obuvanja, odlepio se đon i odvojio se deo plute. Zaista nisu bile za nošenje. Odnela sam ih u prodavnicu i tražila zamenu.

Podnela sam zahtev za reklamaciju i sandale su poslate na analizu. Krajem septembra stigao je odgovor da mi je žalba odbijena jer je "obuća bila u jako lošoj higijeni". Pa to je van svake pameti. Da sam je oprala, odbili bi me opet, jer na deklaraciji piše da se održava samo suvom četkom.

Znači, opet bi išlo na moju štetu, jer bi ispalo da sam kvasila đon. Baš sam razočarana i ljuta, jer ovo nije prvi put da ovakvih problema imam sa reklamacijom obuće. I to ne samo ja, već dosta kupaca se bori sa ovakvom nepravdom. Šta god uradili, oni će naći neki razlog da vam ne izvrše zamenu ili ne vrate novac - očajna je Branka G.

Naša sagovornica dodaje:

- Uzela sam sandale, nekako sredila higijenu đona, kako oni navode, i uložiću novu reklamaciju, sve dok ne budu zadovoljena moja potrošačka prava. Zato što nije u pitanju loše održavanja, niti je u pitanju nepravilno nošenje. Obuća je letnja, tada sam je i nosila.

Ove sandale čiste se samo suvom četkom, koja veću prljavštinu ne može skinuti
Nenad Bumbić, predsednik udruženja "Zaštita potrošača

Rupa u zakonu

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić kaže za Zaštitnik potrošača da je problem sa reklamacijom obuće oduvek glavna muka među potrošačima.

- Ovo je zaista komplikovana situacija, ali i velika neprofesionalnost zaposlenih u ovoj radnji. Tačno je da obuća ne može ići na analizu prljava, ali o tome je svaki prodavac dužan da obavesti kupca pre nego što robu uzme na reklamaciju.

Isto tako, ove sandale čiste se samo suvom četkom, tako da ona ne može skinuti bilo koju veću prljavštinu. Što znači da bi reklamacija bila odbijena zbog neadekvatnog održavanja ukoliko bi sandale bile oprane - objašnjava Bumbić.

Nenad Bumbić na kraju poručuje:

- Ova sfera mora da se uredi, da deklaracije obuće budu jasne i potpune, a ne da na gumenim čizmama piše da su za suvo vreme. Tipičan primer "rupe u zakonu". Zaštita potrošača je na prvom mestu, kao i njihova prava, a to ni trgovci i proizvođači obuće ne poštuju.

ČITAJTE VIŠE O VAŠIM PRAVIMA NA PORTALU Zastitnikpotrosaca.rs

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]