NOVA STRATEGIJA BOLJE ĆE ŠTITITI SRPSKE POTROŠAČE: Registrovano je 91.346 prigovora, evo na šta se NAROD NAJVIŠE ŽALIO

stajedem.rs

15:20 Zaštitnik potrošača 0

Zastitnikpotrosaca.rs | 27. 12. 2019.

NOVA STRATEGIJA BOLJE ĆE ŠTITITI SRPSKE POTROŠAČE: Registrovano je 91.346 prigovora, evo na šta se NAROD NAJVIŠE ŽALIO

Vlada Srbije donela je novu Strategiju zaštite potrošača za period 2019. do 2024. godine, objavljeno je u Službenom glasniku

Srbija je u oblasti zaštite potrošača u fazi izrade pregovaračke pozicije u okviru pregovaračkog poglavlja 28 i u strateškom periodu se očekuje njeno usvajanje i početak pregovora.

- Međutim, i pored toga što je ova ustavna kategorija sadržana u međunarodnom ugovoru kao jedna od obaveza, jačanje zaštite potrošača je prvenstveno neophodno u interesu sopstvenih građana i kao takva, uređena zakonskim i podzakonskim aktima i planirana strateškim dokumentima - navodi se u Strategiji.


U prethodnom periodu planski pristup zaštiti potrošača sadržan je u Nacionalnom programu od 2007. do 2012. godine, nakon čega je usvojena Strategija za zaštitu potrošača za period 2013 do 2018. godine.

U ovom periodu, kako se navodi, izvršena je potpuna harmonizacija sa pravnim tekovinama EU u oblasti zaštite potrošača.

- Udruženja potrošača su u ovom periodu adekvatno osnažena na šta ukazuje i podatak da su finansijska sredstva koja im se dodeljuju zabeležila rast sa 7 miliona dinara, koliko je alocirano udruženjima potrošača u 2014. godini, na 18,4 miliona dinara koliko je dodeljeno 2018. godine.

Pored povećanja iznosa finansijske pomoći, navodi se dalje, porastao je i broj udruženja potrošača kojima su dodeljena finansijska sredstva za sprovođenje projekata.


Tako je sa početnih četiri udruženja potrošača koliko ih je dobilo dotacije u prvoj godini finansijske pomoći, taj broj porastao na 11 tokom prethodnog perioda.

U prethodnom periodu 91.346 prigovora

Kada je reč o periodu koji je pokrivala prethodna strategija, ukupan broj prigovora potrošača primljenih između 2014. i 2018. godine iznosio je 91.346.

Što se tiče načina registracije prigovora, najviše ih je podneto telefonom, zatim putem e-pošte i lično.


Najveći broj beleži se u Beogradu (36 odsto), Vojvodini (26 procenta), zatim Šumadiji i Zapadnoj Srbiji (20 posto) i Južnoj i Istočnoj Srbiji (18 procenata)...

U pogledu podele prigovora po vrstama robe ili usluga, izdvajaju se elektronske komunikacione usluge (18,5 odsto), obuća (17,9 procenata), usluge od opšteg ekonomskog interesa (8,9 odsto), računari i IT oprema (7,3 procenta).



Ostali prigovori odnose na kućne aparate (5,2 procenta), nameštaj (4,2 odsto), televizore (3,8 posto) i odeću (3,8 procenta).
Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]