• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Matijašević

17.01.2020

17:12

SIPAŠ 20 LITARA GORIVA I DOBIJEŠ AUTO?! Naftna kompanija MOL nagradnom igrom OBMANJUJE KUPCE, EVO KAKO

Zaštitnik potrošača

SIPAŠ 20 LITARA GORIVA I DOBIJEŠ AUTO?! Naftna kompanija MOL nagradnom igrom OBMANJUJE KUPCE, EVO KAKO

Podeli vest

TV spot kojim se promoviše nagradna igra u kojoj je glavna premija "hjundai i20" tipičan je primer prevarnog oglašavanja i kršenja zakona, tvrde stručnjaci

Ako vam trebaju kola, samo svratite do "Mola"! Zvuči suviše dobro, ali tako bi trebalo da bude ako je verovati reklamama ove naftne kompanije koje se ovih dana emituju na svim televizijama. A reč je, zapravo, prema rečima stručnjaka, o prevarnom oglašavanju, jer "Mol" nepotpunim informacijama dovodi ljude u zabludu!

Ukoliko doslovno poslušate ono što vam kažu u reklami, dovoljno je da na "Molovoj" pumpi sipate 20 i više litara goriva i osvojićete nov "hjundai i20".

 

 

Tržišna inspekcija mora da otvori ovaj slučaj i da se stane na put ovakvoj kampanji. Reklama mora da se obustavi, a da se odgovorni kazne
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Zapravo, to je samo jedan od uslova da biste učestvovali u nagradnoj igri, a uz to morate biti član "Mol plus" kluba i da na kraju imate sreće, jer se dobitnici ne proglašavaju kupovinom, već nasumičnim softverskim odabirom iz baza transakcija. Ali ove informacije dobićete samo ukoliko detaljno pročitate svaku stavku sa sajta ove kompanije

- Svrati do "Mola", osvoji kola, novi "hjundai i20"! Sipajte minimum 20 litara bilo kog goriva i učestvujte u nagradnoj igri. Nagradna igra organizuje se za članove MOL PLUS KLUB programa lojalnosti koji u jednoj transakciji kupe 20 l ili više bilo kog goriva, uz provlačenje kartice lojalnosti.

 

 

U slučaju da kupac nema karticu lojalnosti, može se prijaviti tako što će ispuniti obrazac na stanici. Dobitnici nagrada se utvrđuju nasumičnim softverskim odabirom, izvlačenjem elektronskih prijava iz baze registrovanih transakcija, u prostorijama MOL Serbia - stoji u objašnjenju nagradne igre, ali samo na "Molovom2 sajtu.

Obmana i zabluda

Prema rečima domaćih stručnjaka, ovo je tipičan primer prevarnog oglašavanja, obmane potrošača i ozbiljno kršenje Zakona, za koje je predviđena kazna i do 2.000.000 dinara!

Predsednik Udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže za Zaštitnik potrošača da u ovom slučaju moraju da reaguju nadležni organi i da ispitaju "spornu" reklamu.

- Ova reklama "Mol" kompanije klasično je prevarno oglašavanje i samim tim kršenje Zakona o oglašavanju za koji je predviđena novčana kazna od 300.000 do 2.000.000 dinara. Reč je o obmani potrošača, jer ih navodi na pogrešne ekonomske odluke, drugačije od onih koje bi doneli da nisu videli reklamu.

 

 

3 miliona dinara je maksimalna kazna za prevarno oglašavanje

Reklamni tekst jeste sporan, jer zaista deluje da je vaše samo da sipate 20 litara goriva i dobijete nova kola. To je obmana i dovođenje u zabludu kupaca i potrošača i to mora da se sankcioniše - napominje Gavrilović i dodaje:

- Zato nadležni organi, a pre svega tržišna inspekcija mora da otvori ovaj slučaj i da se stane na put ovakvoj kampanji. Pre svega, reklama mora da se obustavi, a zatim i promeni njen tekst i marketinško propagiranje koje neće ići na štetu kupcima, ali i da se odgovorni kazne za ovakvo neprofesionalno postupanje i oglušivanje o Zakon.

Loše poslovanje

Predsednica Centra za edukaciju i zaštitu potrošača Vera Vida napominje da je ovo tipičan primer loše poslovne prakse.

- To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Reč je o obmani potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. To se ne sme tolerisati i nadležni organi to moraju da urede bolje, ali i da pojačaju sankcije za takvo poslovanje kompanija.

 

 

Ukoliko se u bilo kojoj reklami nešto objavi, to potrošači moraju da dobiju, nebitno da li je reč o akcijskoj ceni, poklonu uz kupovinu ili kao što je ova nagradna igra kompanije "Mol" - smatra Vida.
 

"Mol": Sve je po zakonu

U kompaniji "Mol" kažu da nagradna igra pod sloganom "Svrati do Mola, osvoji kola", koja je u toku, ni u kom slučaju ne krši nijedan zakon Republike Srbije, pogotovo ne Zakon o oglašavanju.

- Kroz sve vidove oglašavanja i komunikacije jasno je predočen koncept i pravila naše nagradne igre tako da prosečan potrošač ni u kom smislu ne može biti doveden u zabludu.

 

 

Nagradna igra je organizovana pod uslovima jasno komuniciranim potrošačima i kroz sve promo-materijale i kroz sama pravila sa kojima su svi potrošači upoznati. Dodatno, pravila nagradne igre su prošla sve kontrole i dobila sva potrebna odobrenja od nadležnih organa - kažu u ovoj kompaniji.

SPORNA REKLAMA KOMPANIJE MOL

Foto: Shuterstock

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 

 

 

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Branko

pre 4 godine

Meni je u ovoj reklami sve jasno tj u redu. "Svrati do MOL-a i osvoji kola". Znači još nije gotovo već borba za kola se nastavlja. Kad bi reklama bila : Svrati do MOL-a i dobićeš kola onda bi to bila obmana kupaca.

Smrad

pre 4 godine

Dejan je mnogo glup ako je mislio da će da dobije kola za 20 litara benzina

NEBOJŠA

pre 4 godine

zašto prozivate MOL a ne i NIS ???NIS je prvi uveo tu ''igru na sreću'',pre MOLa,za koju niko ne zna kad i gde je izvlačenje ni ko je dobio nagradu.svako normalan zna,da u ovoj zemlji,takve nagradne igre služe kao ''porez na budale''.pa OVCE SU ZA ŠIŠANJE,ZAR NE.država tu daje samo logističku pomoć,uz određenu proviziju.NISU ONI JEDINE FIRME KOJE PLJAČKAJU NAROD,UZ BLAGOSLOV DRŽAVE !!!

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)
Live TV

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)

Goran Petronijević, advokat, Nikola Jović, politikolog, prof. dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije i akademik prof. dr Dragan Radenović govorili su u emisiji "Info dan" na Informer TV o terorističkom napadu u Moskvi i tome šta on zapravo predstavlja i kako će uticati na budućnost Rusije.

28.03.2024

18:01

JOŠ TV VESTI

Hronika

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve
Hronika

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve

Bila sam u dvorištu Novakovića, u tu kuću je udata moja ćerka i bavila sam se decom. Čula sam da je došao Milan Nikolić i udario mog sina Vuka sa obe šake. Nisam videla, ali sam čula tada šta se desilo. Milan mu je zapretio prstom i rekao, "j....u ti majku", a Vuk mu je odgovorio, "ti da j...š moju Draganu. Milan je mali čovek, ali je poskočio i sa obe šake udario Vuka. To su snimile kamere.

28.03.2024

18:01

Sport

Planeta

Sestre preživele teroristički napad u Volgodonsku, pa ubijene u Krokusu! Kako ovo objasniti, majka ne prihvata da su mrtve!
Bože, ima li te?!

Sestre preživele teroristički napad u Volgodonsku, pa ubijene u Krokusu! Kako ovo objasniti, majka ne prihvata da su mrtve!

Među žrtvama tragedije u Krokus siti holu bile su i sestre koje su preživele teroristički napad u Volgodonsku 16. septembra 1999. godine. Tada je porodica živela u Rostovskoj oblasti, a u blizini njihove kuće, teroristi su digli u vazduh kamion sa eksplozivom. Poginulo je 19 ljudi, a Tatjana i Ana Makarski su povređene, ali su preživele.

28.03.2024

20:45

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija