• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Matijašević

27.01.2020

15:57

TRGOVAČKE PODLOSTI: Ostao bez prava na besplatnu popravku TV aparata vrednog 100.000, NISU GA OBAVESTILI DA MORA DA GA REGISTRUJE

Zaštitnik potrošača

TRGOVAČKE PODLOSTI: Ostao bez prava na besplatnu popravku TV aparata vrednog 100.000, NISU GA OBAVESTILI DA MORA DA GA REGISTRUJE

Podeli vest

Dalibor J. ostao je bez prava na produženu garanciju od pet godina jer ga proizvođač ni usmeno ni pismeno nije obavestio da mora da registruje kupljeni televizor na njihovom sajtu

Kada kupujete kućne aparate i uređaje i uz njih dobijete produženu garanciju, dobro pazite i detaljno se raspitajte koje su vaše obaveze, jer rizikujete da budete prevareni i nasamareni!

Proizvođači, u trci za kupcima, uglavnom nude produženi garantni rok na pet godina. Ipak, mnogi ne uspeju da ostvare to pravo i ostanu bez besplatne popravke zato što je ta pogodnost uslovljena onlajn prijavom, o čemu mnogi kupci nisu obavešteni, ni pismeno ni usmeno, iako je to obaveza davaoca garancije.

 

 

Serviseri su mi rekli da se popravka ne isplati jer košta kao dva osrednja televizora. Mogu slobodno da kažem da su me u "Soniju" prevarili, Dalibor J.

 

Ključni problem je što većina građana ne može da besplatno popravi uređaj u dodatnom garantnom roku, nakon zakonskog od dve godine, jer ih niko nije obavestio da moraju da se registruju putem interneta kako bi ostvarili ovo pravo.

Bez obaveštenja

Jedna od žrtava zamki produžene garancije je i Dalibor J., koji je 2016. godine kupio "soni" LCD televizor i platio ga čak 100.300 dinara!

 

 

- Prilikom kupovine, rečeno mi je da imam produženu garanciju, ukupno pet godina, što me je baš oduševilo. Važno je napomenuti da mi prilikom plaćanja niko ništa nije rekao, uputio, niti sam dobio dodatne flajere za dodatu garanciju. Ali muke su nastale tek dve godine kasnije, u decembru prošle godine, kada sam shvatio da sam ipak prevaren od strane "Soni" kompanije - započinje svoju priču Dalibor i nastavlja:

 

 

- Pokvario mi se ekran i prvo sam pozvao radnju u kojoj sam kupio TV, a zatim i ovlašćeni "Sonijev" servis na koji su me uputili. Kada sam objasnio šta je problem, serviser mi je tražio serijski broj televizora. Nisam ga najbolje razumeo i zamolio sam ga da mi objasni gde to piše. A onda je usledio šok kada me je pitao da li sam se ja uopšte registrovao putem interneta za produženu garanciju?!

 

 

Bio sam zbunjen i objasnio sam da mi to prilikom kupovine niko nije rekao niti to piše na garantnom listu. Bez pardona mi je rekao da to nije moguće, da ja onda nemam pravo na garanciju i zalupio mi je slušalicu.

Kako kaže, bio je uporan, zvao je servis, pisao mejlove kompaniji, za koje tvrdi da ih niko ne čita, već se dobijaju samo automatski odgovori.

- Kontaktirao sam i sa menadžerkom, ali sve je bilo uzalud. Svi se drže svoje priče i onlajn registracije koju mi nisu pomenuli, i svako, što se narodski kaže, tera na svoju vodenicu.

 

 

100 hiljada dinara je plaćen Soni TV

Uprkos mojim žalbama, molbama, i mejlovima, nikome ne pada na pamet da reši ovaj problem i da prizna da im je to samo taktika kako bi prevarili potrošače.

Da vam ne kažem da sam i odneo svoj televizor u servis da probam na licu mesta da rešim problem. Međutim serviseri su mi rekli da bez garancije i registracije ne mogu ništa da uradim, kao i da se popravka ne isplati jer košta kao dva osrednja televizora. Mogu slobodno da kažem da su me u "Soniju" prevarili - ogorčen je naš sagovornik.

Soni: Nije naša krivica

U kompaniji "Soni" ističu da su prilikom kupovine televizora pod promocijom produžene garancije, u prodavnici kupcu dužni uz račun izdati i aktivacioni kod za produženje garancije.

- Na kartici s aktivacionim kodom se nalaze uputstva kako da se aktivira produžena garancija te kupac ima rok od 15 dana da istu aktivira. Ukoliko naiđe na problem prilikom aktivacije, treba da se za pomoć obrati našoj podršci za korisnike.

Ukoliko korisnik nije dobio informacije o uslovima korišćenja i aktiviranja produžene garancije treba da se žali prodavnici koja mu istu nije izdala. Nažalost, mi ne možemo da aktiviramo garanciju za televizore kupljene pre četiri godine - kažu u ovoj kompaniji.

 


 

 

Bumbić: Svakodnevni problemi potrošača

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić napominje za naš dodatak da je ovo primer nepoštene poslovne prakse, ali i očigledno dovođenje potrošača u zabludu.

 

 

- Imamo ogroman broj žalbi po ovom pitanju, i primetno je da je ta produžena garancija ogroman problem na našem tržištu. Svaki uslov i obaveza potrošača moraju da budu jasno i vidljivo istaknuti na proizvodu. U suprotnom, svi slučajevi kao ovaj sa "soni" televizorom su obmana kupaca.

Zato smatram da nadležni organi moraju da reaguju što pre, ali i da se uvede zakonska obaveza da kupac fizički dobije garantni list u kome će sve biti objašnjeno i napisano - ističe Bumbić.

 

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Radisa Z

pre 4 godine

Ovde je ocigledno da je kupca obanula maloprodaja koja kupcu nije dala aktivacioni kod za produzenu garanciju, a ne Sony kao prozivodjac. Sto niste naveli ime maloprodaje? Ovo kao kada biste optuzili Milku zato sto je neko prodao njene cokolade sa isteklim rokom trajanja koju je kupac kupio u Maxi marketu. Kakve veze Milka ima sa time? Tako ni Sony ovde nema veze sa ovim slucajem. Zakon tako gleda. Treba biti minimalno pismen da bi se ovo shvatilo

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija