SKANDAL ZA GINISA, NOV DŽIP GODINU DANA U KVARU! U Hjundaiju muk, prodavac ne vraća pare, DOK DANILO UREDNO PLAĆA RATE I OSIGURANJE
Podeli vest
Prvog dana kola nisu mogla da upale, a isto se desilo i nakon intervencije servisa. Zatim su propala oba prednja sedišta, nakon čega je Pantić tražio druga kola ili povraćaj novca * U predstavništvu pristaju samo na popravku, zbog čega je slučaj završio na sudu. Naš sagovornik sve vreme otplaćuje kredit za taj auto, iako nije kod njega i ne koristi ga
Kompanija "Hjundai" je na dobrom putu da uđe u Ginisovu knjigu rekorda jer je čoveku prodala nov automobil koji u prva tri dana od izlaska iz salona dva puta nije hteo da upali, a u prvih mesec dana su mu propala i vozačeva i suvozačeva sedišta. Ovakav nesvakidašnji slučaj dogodio se Danilu Pantiću iz Kraljeva, koji je krajem januara prošle godine u salonu "Marić centar" kupio za 20.000 evra novi "hjundai tuson 1.6 GDI".
Na autoputu, pri brzini od 110 km/h, delovi su se razleteli na sve strane, kola su se osam puta okrenula i udarila u bankinu * Već četiri meseca automobil se nalazi u servisu, prekriven ciradom, a još nije doneta odluka kako će Goran Simonović biti obeštećen
14.01.2020
16:47
Kada sam pitao direktora šta bi bilo da smo u Nemačkoj, on mi je rekao da bih tamo dobio nov automobil, ali da je ovo Srbija i da od toga nema ništa - Danilo Pantić
Zbog svega toga izmučeni kupac je shodno Zakonu o saobraznosti vratio automobil i tražio da dobije nov ili da mu vrate novac. Nažalost, ni godinu dana kasnije njegov zahtev nije ispunjen iako Pantić sve vreme plaća rate kredita i kasko osiguranje, a nema automobil koji je pošteno platio. Nijednog trenutka mu nije ponuđeno zamensko vozilo, a zbog svega toga je pravdu potražio na sudu.
Da sramota bude veća, Pantić se više puta obraćao "Hjundaiju", čak je imao i sastanak sa direktorom postprodaje ove kompanije, koji je, umesto da po zakonu ovom napaćenom čoveku reši problem, rekao da ovo nije Nemačka, gde bi mu dali novi automobil, već Srbija, gde može da dobije samo popravku vozila koje očigledno ima brojne fabričke greške.
Kao vrhunac osionosti i bahatosti, direktor u srpskom predstavništvu ovog automobilskog giganta je očajnom kupcu nadmeno rekao da može slobodno da ih tuži, ali da nema nikakve šanse na sudu protiv ovako velike kompanije.
Muka za mukom
U ispovesti za naš list rezignirani Danilo Pantić je ispričao sve nedaće kroz koje je prošao od kada je kupio nov "Hjundaijev" automobil.
- Kupio sam novi "hjundai tuson" prošle godine u subotu, 26. januara, oko 15 časova. Već sutradan u 10 ujutru, nisam mogao da ga startujem. Bio sam sav u čudu i pozvao sam salon "Marić", gde su mi rekli da pozovem šlep-službu i da automobil prevezem u ovlašćeni servis. Sutradan me je u servisu neki čovek najstrašnije izvređao, rekao mi kako ja ne znam ništa. Rekli su mi da su popravili osigurač i da sada automobil radi.
Ali već sutradan je usledio isti problem sa paljenjem i opet isti postupak, samo što su mi sada u servisu rekli da automobil mora da ostane četiri dana kod njih da ga ispitaju. Preuzeo sam vozilo 2. februara. Rečeno mi je da je ponovo zamenjen glavni elektroosigurač i starter motora i da je sada sve u redu.
U "Hjundaiju" muk
Povodom ovog prvorazrednog skandala kontaktirali smo i sa kompanijom "Hjundai" i poslali im veliki broj pitanja.
Zanimalo nas je kako je ovo moglo da se desi na novom automobilu, zbog čega nisu shodno Zakonu o saobraznosti kupcu dali nov automobil ili vratili novac, kao i kako je moguće da jedan od njihovih direktora onako nešto kaže potrošaču.
Nažalost, iz ove južnokorejske kompanije nam nije stigao nikakav odgovor.
Međutim, to je trajalo osam dana, dok nisam primetio da je propalo vozačevo sedište i da ne mogu da sedim ako ne podmetnem peškir jer me neka plastika u obliku krsta ubada u leđa. Kada se to dogodilo i sa drugim sedištem, prijavio sam kvarove salonu "Marić" i tražio da mi ugrade nova.
Međutim, oni su to odbili i ponudili su popravku, na šta nisam pristao. Kontaktirao sam i sa kompanijom "Hjundai" i nakon toga mi je salon "Marić" predložio da mi prebaci sedišta iz svog test vozila. Nije mi padalo na pamet da na to pristanem, pa sam početkom aprila vratio automobil jer nema smisla da vozim sebe i porodicu u nečemu što sam kupio novo, a toliko puta se pokvarilo za 30 dana.
Takvo vozilo pre svega nije bezbedno i odlučio sam da, kako zakon propisuje, tražim ili novi automobil ili povraćaj novca - rekao nam je Pantić i dodao:
- Oni nisu pristali na to. Angažovao sam i advokata i borimo se svim pravnim sredstvima. Bio sam na sastanku sa "Hjundaijevim" direktorom postprodaje i on mi je rekao da ne može ni novac ni novi automobil, nego samo popravka. Kada sam ga pitao šta bi bilo da smo u Nemačkoj, on mi je rekao da bih tamo dobio novi automobil, ali da je ovo Srbija. Uz to mi je nadmeno i pun sebe rekao da mogu da ih tužim, ali da im ne mogu ništa - rekao je naš sagovornik.
20 hiljada evra Pantić je platio sporni automobil
Pantić se već godinu dana u sudskom sporu bori protiv vetrenjača, iznosi dokaze, angažuje veštake, dok se, kako tvrdi, "Hjundaijev" salon "Marić" na sve načine trudi da ometa postupak.
- Prvo su oni predložili veštaka, i to sa šumarskog fakulteta, koji nije kompetentan za ovo. On je napisao neki izveštaj da je sve to popravljivo, što navodi vodu na njihovu vodenicu. Na sreću, promenio se sudija, koji je pitao šta u ovom slučaju traži veštak sa šumarskog fakulteta, koji nije stručan.
Pošto je u pitanju fabrička greška, koja je čoveku donela toliki stres i psihičke probleme, vlasnik automobila ima prava i na naknadu nematerijalne štete
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača
Mi smo tada predložili veštaka sa Saobraćajnog fakulteta, koji je napisao izveštaj na 14 strana, u kome je konstatovao sve kvarove i oštećenja sedišta. Čak je ustanovljeno da su u salonu "Marić" u međuvremenu popravljali sedišta, i da su i duža i šira nego što je to bilo fabrički, iako po zakonu nisu smeli ništa da rade bez konsultacije sa mnom.
Takođe smo pisali "Hjundaiju" u Nemačkoj, gde im je centrala za Evropu. Oni su mi rekli da sam u najmanju ruku morao da dobijem zamensko vozilo dok se sve ne reši. Sada čekamo odluku suda, pravda je na našoj strani i nadam se da ćemo je dočekati.
Pošteno sam platio automobil i registraciju i godinu dana ne mogu da ga vozim, a sve vreme plaćam i rate kredita za njega i kasko. Sve ovo je zaista strašno i nisam čuo da se ikada ikome dogodilo. Pre bih se ubio nego ponovo kupio "Hjundaijev" automobil - rekao nam je očajni Pantić.
Brojni osnovi za tužbu
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević rekao je da Pantić po zakonu ima prava da bira hoće li novi automobil, povraćaj novca ili popravku starog. On takođe napominje i da Pantić može da naplati obeštećenje za nematerijalnu štetu, kao i naknadu za to što godinu dana nije imao automobil.
- Ovde može da se primeni načelo saobraznosti, po kome je garancija od dve godine obavezna. Pošto su se dogodili ovako veliki kvarovi, zakon jasno kaže da vlasnik automobila može da bira između novog vozila, vraćanja novca i popravke starog i o tome se izjašnjava pismenim putem.
Iz salona "Marić" ni da beknu
Kontaktirali smo i sa salonom "Marić centar", gde je kupljen automobil, i koji je možda i najviše upleten u celu ovu situaciju.
Žena koja nam se javila prebacila nas je kod vlasnika, koji nije želeo ni da nas sasluša, već je tražio da mu pošaljemo imejl, na koji nam do zaključenja ovog broja nije odgovoreno.
- Znam koji je slučaj, ne morate ništa da mi pričate. Odgovore na vaša pitanja ne možemo vam dati telefonom, već pošaljite mejlom. Dobićete odgovor u toku dana - rekao nam je jedan od vlasnika i ujedno nas i slagao.
"Hjundai" ne može da neće da mu da novi automobil ili vrati novac, niti da priča tamo neki njihov direktor da bi u Nemačkoj dobio, a u Srbiji ne može jer su prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju zakoni u ovom sektoru isti u obe zemlje. Jasno je da ovde kompanija "Hjundai" pokušava da negira činjenično stanje da sa tim automobilom nešto nije bilo u redu, a sve to na štetu potrošača, i to ne smemo da dozvolimo. Pa ne može automobilska kuća da bude jača od države Srbije i njenih zakona.
Pošto je u pitanju fabrička greška, koja je čoveku donela toliki stres i psihičke probleme, vlasnik automobila ima prava i na naknadu nematerijalne štete, koja često zna da bude i veća od vrednosti samog automobila. Takođe, tu su naknade i za nekorišćenje automobila godinu dana. Vlasnik vozila ima mnogo osnova da dobije spor - kaže Bogosavljević.
Iskusni auto-mehaničar Vladan Kontić kaže da nikako nije normalno da se ovi kvarovi dogode na novom automobilu i da je u pitanju fabrička greška.
- Čuo sam za raznorazne stvari koje se događaju na novim automobilima, ali da u prva tri dana dva puta nije hteo da upali nikada nisam čuo. Vreme je masovne proizvodnje i najvećim brendovima se događa da sa trake siđe 200-300 vozila, koja imaju neku grešku, a da to ne primete.
Zbog toga je dobro što je vlasnik automobila angažovao advokata i veštaka i treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dovoljno dobro da se popravi. Ovakve stvari ne smeju da se dešavaju na novim automobilima, nijedan ovakav kvar u prvih mesec dana, a kamoli tri - objasnio je Kontić.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Slični slučaj sam imao i ja, neću da spominjem marku automobila, jer su bili stvarno fer.
Popravili su kvar, nisam bio zadovoljan. Zatražio sam novi auto. Rekli su da ne mogu. A ja da ću prvo: Obratiti se društvu za zaštitu potrošača, pa nazvati novinare, pa ih tužiti.
Rekli su da počekam do sutra. Sutra mi javili da je moj zahtjev ipak odobren, i uz isprike zbog neugodnosti dali novi auto. Čak i još neke privilegije.
Tako da podrška, može se banda dovesti u red, samo trebaju mediji da pomognu, pošteno sudstvo, i općenito da se pomogne mali čovjek od onih čiji je posao da to i rade, da nas štite od "velikih", bile to kompanije, političari, ili bilo ko drugi.
Za ovo vam skidam kapu, Informer.
Zakon je svuda isti automobil se vraća nazad prodavcu kupac može da nadoknadi prodavcu predjene kilometre i ništa više uz dogovor može zamena za drugi auto ili povraćaj novca.
Mislim da je ovde najveći problem prodavac i njegov stav da je bog i batina. Kupio sam i30 , 2008 u Nišu. Prezadovoljan autom, prezadovoljan servisnim odnosom.
U masovnoj proizvodnji, moguće su greške ali i ispravljive.
Marić ovakvim stavom ne zaslužuje i nesme da zastupa bilo koga.
U sudsko postupku, odrati ga i zatvoriti mu salon.
Citajuci tekst,iznela bih i svoje iskustvo.Vozim novu skodu,prilikom svakog redovnog servisa,uvek me saceka zamensko vozilo,ako ne iste,onda vise klase.Kad vidim sta se desava ,mogu samo da kazem sve pohvale za Auto Cacak :)
Ja sam isto imao problem. Nesto mi je grebalo stakla kod vozaca i suvozaca. U servisu su nesto podmazali i rekli vise nece. Pitao sam ih sta cemo sa staklima koja su sad izgrebana i rekli su da oni tu ne mogu nista iako je fabricka greska, U pitanju je isto Hjundai. A servis Ehom koji je zastupnik Hjundaia je prica za sebe. Kad bi pisao sta mi se kod njih sve desavalo ne bi imao mesta gde da napisem.
A šta je sa 7 godina garancijom, ako se ni 3 meseca ne ispoštoje?
Nego prijatelju, nađi dobrog advokata koji ume da odere ove prevarante pa kad pokupiš pare odi u Čačak i kupi za taj novac duplo bolji auto.
Neće imati 7 godina garanciju, ali neće joj ni trebati.
Na autoputu, pri brzini od 110 km/h, delovi su se razleteli na sve strane, kola su se osam puta okrenula i udarila u bankinu * Već četiri meseca automobil se nalazi u servisu, prekriven ciradom, a još nije doneta odluka kako će Goran Simonović biti obeštećen
Kada se govori o vojnim pripremama, agresivna je retorika sa obe strane. Prema izveštaju zapadni mediji, Iran je iza Izraela po budžetu za odbranu, ali je Iran daleko ispred Izraela po broju aktivnih trupa. Budžet za odbranu Izraela iznosi 24,2 milijarde dolara, dok je Iran raspolaže sad 9,9 milijardi dolara.
Snežana Paunović, potpredsednica Narodne skupštine Republike Srbije oglasila se povodom današnjeg sastanka kolacije okupljene oko Dragana Đilasa, koju čine "Srbija protiv nasilja" i NADA sa predsednicom parlamenta Anom Brnabić.
Gradska izborna komisija (GIK) proglasila je na današnjoj sedici izbornu lista broj 2. Ruska stranka – Srbi i Rusi braća zauvek! koju je podnela Ruska stranka za izbore za odbornike Skupštine grada Beograda, raspisane za 2. jun.
Gosti Info večeri bili su prof. Miloje Pršić, istoričar, prof. dr Milimir Mučibabić, sociolog i pukovnik specijalnih jedinica u penziji Srbobran Radić a oni su pričali o sramnoj rezoluciji navodnog genocida u Srebrenici i prijemu tzv. Kosova u Savet Evrope.
Gost Glavnog dnevnika Informer TV bio je državni sekretar Ministarstva odbrane Nemanja Starović, a govorio je o sramnoj sednici Saveta Evrope, gde je doneta preporuka da lažna država Kosovo uđe u tu organizaciju.
U novom izdanju emisije Rat uživo, pored aktuelnih svetskih ratnih žarišta, gosti novinar Igor Damnjanović i Mihail Zvinčuk, vlasnik Telegram kanala "Ribar", govorili su i o uticaju Telegram kanala na izveštavanje sa ratišta.
Ana Ličnik (34) nestala je u nedelju, 24. marta u Beogradu. Poslednji put je viđena u javnom prevozu, u autobusu broj 23, nakon čega joj se gubi svaki trag.
Saška Kovačević (29) iz Modriče zvana "Fatalna Saška", poznata po iznudi 15.000 maraka od katoličkog sveštenika zbog s*ks afere, osuđena je u Osnovnom sudu u Derventi na 1.500 KM (oko 750 evra) novčane kazne jer je u tuči ispred kafića "Dors" u Brodu povredila jednu osobu.
Istraga Višeg javnog tužilaštva u Zaječaru vezana za ubistvo malene Danke ilić(2) je u najvećem jeku, a danas je došlo do retko viđenog preokreta što se osumnjičenih tiče.
Izabranici Željka Obradovića pobedili su večeras na svom parketu tim iz Laktaša sa 94:85 (27:23, 27:22, 17:16, 23:24) u prvom meču četvrtfinala ABA lige.
Poznati američki novinar Harison Vind našalio se na račun Kevina Durenta, nakon što je selektor Sjedinjenih Američkih Država Stiv Ker objavio spisak reprezentativaca koji će igrati na Olimpijskim igrama u Parizu ovog leta (26 jul - 11 avgust).
Komesarka za prava deteta pri predsedniku Rusije predlaže ukrajinskim vlastima da decu, za koja se smatralo da su odvedena u RF, potraže i u drugim zemljama
Tim princa Harija pobedio je na jednom polo turniru na Floridi, ali ukus pobede pokvarila mu je supruga Megan Markl i njen poljubac sa drugim muškarcem.
“Negde putem shvatio sam da je smrt samo još jedan trenutak. Trenutak koji nam, doduše, oduzima sve druge trenutke. Čini li ga to najvažnijim ili najmanje važnim, ne znam ni sam.” - Marko Babić
Glavna tema u medijima poslednjih nekoliko dana je razvod Dženana Lončarevića i njegove supruge Samire, a iz dana u dan pojavljuju se novi detalji bračnog brodoloma.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.