SKANDAL! KLIJENTIMA PROKREDIT BANKE ZAROBLJENE PARE: Ne mogu da raspolažu novcem s računa!

Shutterstock

16:07 Zaštitnik potrošača 4

Zastitnikpotrosaca.rs | 17. 02. 2020.

SKANDAL! KLIJENTIMA PROKREDIT BANKE ZAROBLJENE PARE: Ne mogu da raspolažu novcem s računa!

Svim korisnicima Android telefona sa operativnim sistemom 10 ukinuta je opcija elektronskog bankarstva, jer aplikacija nije nadograđena. U banci savetuju klijentima da kupe neki lošiji telefon

Svim korisnicima Android telefona sa operativnim sistemom 10 ukinuta je opcija elektronskog bankarstva, jer aplikacija nije nadograđena. U banci savetuju klijentima da kupe neki lošiji telefon, piše Zaštitnik potrošača.

Elektronsko bankarstvo u Prokredit banci ne funkcioniše, a u najvećem problemu su vlasnici novijih modela Android telefona sa operativnim sistemom 10 ili oni koji imaju Eplov računar. Oni mesecima muče muku, a banka ne rešava problem, već prebacuje loptu na firmu koja je kreirala aplikaciju.

Trenutno ne mogu da raspolažem novcem sa računa, ni privatnog, ni poslovnog jer od novembra aplikacije m-bankar i m-business bankar ne rade
Nikola Radovanović

Da problem bude veći, ova banka je šaltersko poslovanje svela na minimum, pa svi koji su prinuđeni da plaćanje i slične usluge obave u banci moraju da čekaju na slobodan termin kod savetnika, koji se zakazuje.

Nikola Radovanović je jedan od klijenata čije je poslovanje dovedeno u pitanje zbog ove situacije, a finansije su mu zarobljene.

- Prokredit banka je jedna od prvih i Srbiji koja je pokušala da sve svoje korisnike prebaci u potpunosti na elektronsko poslovanje, putem aplikacije za Android i elektronskog bankarstva za korisnike računara postepenim ukidanjem rada sa papirnim nalozima.

Danas na šalterima nemate termine za rad sa stanovništvom, osim ako biste zakazali sastanak sa biznis savetnikom, uz značajne provizije koje naplaćuju čak i za usluge unutar platnog prometa banke - kaže Radovanović.

Bez pristupa

On naglašava da je problem počeo u novembru prošle godine za sve korisnike Android 10 operativnog sistema, koji je došao kao nadogradnja na sve Android telefone novije generacije.

- Otad aplikacija za mobilno bankarstvo (m-bankar), kao i aplikacija za manipulisanje poslovnim računima firmi (m-business bankar) ne rade, jer aplikacija nije nadograđena kako bi radila na Androidu 10. Prokredit banka nas upućuje na kreatora aplikacije, firmu "Asecco", koja nema informacije kada će taj problem biti rešen.

1.790 dinara košta mesečno vođenje računa koji ima mogućnost elektronskog bankarstva

U međuvremenu banka trajnim nalogom svakog meseca svim korisnicima skida nadoknadu za korišćenje obe aplikacije bez obzira na to što ne rade.

Koliko je problem veliki, tek će izaći na videlo jer je nedavno Android 10 omogućen za većinu telefona u Srbiji.

Svi koji urade apdejt biće automatski odsečeni od svojih finansija, bez mogućnosti da im pristupe - priča naš sagovornik.

Sramni saveti

Da neprofesionalnost ove banke ne poznaje granice, ukazuje i to kako su korisnicima predložili da reše problem.

- Banka kao predlog rešenja nudi da nabavim novi telefon koji nije na Android 10 operativnom sistemu ili da nabavim računar na koji treba da instaliram elektronsko bankarstvo. Te opcije mi uopšte nisu prihvatljive, štaviše posmatram ih kao uvredu, pogotovo zato što sam njihov klijent 11 godina.

Smatram da je ovo pravi primer katastrofalnog narušavanja prava korisnika. Ja trenutno ne mogu da raspolažem novcem sa računa, ni privatnog ni poslovnog, jer sam u inostranstvu i nisam u mogućnosti da odem u filijalu.

Od Prokredit banke nismo dobili odgovore na postavljena pitanja i kako će rešiti problem s aplikacijom koja već mesecima ne radi. 


Ocenjeni sa jedinicom

Da Nikola Radovanović nije usamljen slučaj, potvrđuje i niz komentara klijenata u Guglovoj prodavnici, odakle se preuzima aplikacija. Oni su od mogućih pet zvezdica, aplikaciju ocenili sa jednom. Između ostalog su napisali:

- S poslednjim ažuriranjem Android sistema aplikacija je prestala da radi. Isto važi i za biznis aplikaciju - napisao je Nikola Jovanović, a na njega se nadovezala izvesna Nina, koja je samo kratko napisala: Katastrofa!

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

MaraMarijana

17.02.2020. 18:47

Joj isti problem imam ali sa jednom mnogo poznatijom bankom na nasem trzistu. Objasnise mi da nije do njih vec do operativnog sistema i provajdera aplikacije.Ne znam sta da mislim,nekad bih ih rado sve napusila,nekad pomislim nisu ni oni ljudi krivi....


Zoki52

17.02.2020. 19:10

Ne razumem ove ljude,to je bar lako, PROMENI BANKU KSD MOŽEŠ TELEFON


Slaviša

17.02.2020. 20:18

Vrlo prosto, najuriti sve belosvetske lopovske banke iz srbije.


Zoran

18.02.2020. 08:44

Isto neodgovorno ponasanje i sa Sber bankom, aplikacija za biznis korisnike ne podrzava Android 10, dok za fizička lica radi. Niko ništa ne preduzima, osim redovne naplate paketa usluga koji uključuje mobilno bankarstvo.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.