• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Izvor: Informer.rs

Autor: ZP

30.03.2020

17:03

Prodaja jednog artikla povećana čak 700 ODSTO! Pogledajte šta se sve masovno kupuje od početka epidemije

Zaštitnik potrošača

Prodaja jednog artikla povećana čak 700 ODSTO! Pogledajte šta se sve masovno kupuje od početka epidemije

Podeli vest

Od početka epidemije koronavirusa u Srbiji zabeležen je značajan rast prodaje u skoro svim kategorijama proizvoda, pokazuju podaci maloprodaje agencije Nielsen o kupovini potrošača u Srbiji tokom trajanja virusa COVID-19.U ukupnoj prodaji velikih maloprodajnih lanaca, koji čine više od polovine ukupne maloprodaje proizvoda lične potrošnje u Srbiji, beležimo rast prodaje od 61% u trećoj, i 43% u četvrtoj nedelji marta, u odnosu na iste nedeljne periode prošle godine.

Prema analizi podataka prodaje maloprodajnih lanaca, koje je sprovela agencija Nielsen, širom sveta zabeležena je rekordna prodaja proizvoda za zaštitu zdravlja, kao što su medicinske maske i sredstva za dezinfekciju. Međutim, kako je broj prijavljenih slučajeva COVID-19 virusa rastao, primećeno je da potrošači menjaju svoje kupovne navike i sveobuhvatnije pristupaju kupovini. Kada govorimo o ponašanju potrošača u Srbiji, veliki trgovinski lanci zabeležili su u proseku 61 odsto veću prodaju robe široke potrošnje tokom treće nedelje marta u poređenju sa prodajom iste sedmice prošle godine.

Iako je drugu nedelju nakon izbijanja virusa u Srbiji, odnosno u trećoj nedelji marta, u periodu od 16 do 22. marta, Vlada uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine. Samo u četvrtoj nedelji marta, u trgovinskim lancima u Srbiji zabeleženo je povećanje prodaje od 43% u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci agencije Nielsen.

U odnosu na ukupnu prodaju i gledano po grupama kategorija, kao i po pojedinim uže definisanim kategorijama proizvoda, moderni maloprodajni lanci beleže rast prodaje nekih kategorija čak i više od 700%.

Ukoliko pričamo o grupama takozvanih super kategorija, dugotrajne namirnice beleže rast prodaje od 101% u trećoj, odnosno 84,8% u četvrtoj nedelji marta, proizvodi za zaštitu zdravlja 96,4%, odnosno 89,1%, proizvodi za domaćinstvo 96%, odnosno 66,3%, proizvodi za bebe 80,9%, odnosno 54,5%, smrznuti proizvodi 67,5%, odnosno 62,3%, proizvodi za ličnu zaštitu 59,6%, odnosno 27,7%, sveža hrana 41,5%, odnosno 42,2%, hrana za kućne ljubimce 39,4%, odnosno 36,6%, alkoholna i nealkoholna pića 37,5%, odnosno 12%, konfekcija i grickalice 28,8 odnosno 9,3% u trećoj i četvrtoj nedelji marta, u odnosu na period u 2019. godini.

Ukoliko govorimo o kategoriji hrane i pojedinačnim proizvodima u okviru iste, najveći rast u prodaji beleži brašno! Prodaja brašna beleži rast od čak 482% tokom treće i 282% tokom četvrte nedelje marta, u odnosu na prošlu godinu. Kvasac čak 224,4% i 152,9% u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168,1% u trećoj i 122,3% u četvrtoj nedelji marta.

Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149 odsto u trećoj, odnosno 100% u četvrtoj nedelji 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini. Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261% i 131% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji. Sredstva za pranje veša beleže rast od 102% i 91%, deterdženti za sudove 108 i 115%, pribori za domaćinstvo 109 i 112%, a proizvodi za održavanje domaćinstva 92% i 78% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta.

Da nas je virus i te kako zabrinuo, pokazuje i činjenica da proizvodi iz kategorije za održavanje lične i higijene domaćinstva imaju ogroman rast. Tako na primer sredstva za dezinfekciju beleže rast prodaje od neverovatnih 702,9% u trećoj i 482,2 % u četvrtoj nedelji marta ove godine u odnosu na isti period u prošloj. Podaci agencije Nielsen pokazuje da na primer proizvodi iz gorepomenute kategorije kao što su rukavice beleže rast prodaje od 302,4% u trećoj i čak 399,1% u četvrtoj nedelji, a da su građani i dalje fokusirani na proizvode za održavanje higijene pokazuju i brojke za sapune – ovde prodaja ide do neverovatnih 281,5 u trećoj i 218% u četvrtoj nedelji marta, ako poredimo sa prošlom godinom.

Jedna od retkih kategorija proizvoda koja je imala relativan pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine jesu kozmetička sredstva za automobile, što i nije iznenađujuće s obzirom na novi trend rada od kuće kao i na smanjenje intenziteta saobraćaja u posmatranim nedeljama.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs



Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!
Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!

Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.

24.04.2024

12:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Prihvaćeno jemstvo od skoro milion i po evra! Sin Vesne Medenice predsednice Vrhovnog suda pušten da se brani sa slobode!
dva puta odbili

Prihvaćeno jemstvo od skoro milion i po evra! Sin Vesne Medenice predsednice Vrhovnog suda pušten da se brani sa slobode!

Ustavni sud Crne Gore usvojio je danas žalbu i utvrdio da se Miloš Medenica, sin bivše predsednice Vrhovnog suda Vesne Medenice, neosnovano u pritvoru, potvrđeno je nezvanično podgoričkom portalu CdM. Vesni Medenici se takođe sudi, zbog optužbi za zloupotrebu službenog položaja i organizovanja kriminalne grupe, ali se i ona brani sa slobode.

24.04.2024

16:09

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija