DA LI SE ISPLATI RIZIK SA KUPOVINOM OVIH TURISTIČKIH ARANŽMANA? Agencije nude Egipat i Tursku, a moguće je DA SE GRANICE NE OTVORE!

Shutterstock

15:36 Zaštitnik potrošača 0

A. Crnomarković | 16. 06. 2020.

DA LI SE ISPLATI RIZIK SA KUPOVINOM OVIH TURISTIČKIH ARANŽMANA? Agencije nude Egipat i Tursku, a moguće je DA SE GRANICE NE OTVORE!

U turističkim agencijama tvrde da će, ukoliko dođe do problema, novac biti vraćen, a pojedini zaštitnici potrošača smatraju da je to problem "u najavi"

Turističke agencije u Srbiji nude građanima aranžmane za Tursku, Egipat, Tunis i Kipar iako te zemlje zbog epidemije koronavirusa još nisu ni otvorile svoje granice!

U agencijama i Juti tvrde da imaju pouzdane informacije da će na ove lokacije moći da se putuje početkom jula i da će, ukoliko se to pak ne obistini, putnici moći da izaberu da li žele da im se vrati novac u roku od 14 dana ili da im se omogući putovanje u kasnijem terminu.

Ukoliko sada uplatite neko putovanje, i agencija ne može da ga realizuje, moraju da vam vrate novac u roku od 14 dana
Aleksandar Seničić, JUTA

Sa druge strane, u Udruženju potrošača "Efektiva" upozoravaju da su ovakva putovanja vrlo rizična i optužuju agencije da varaju putnike tako što ih svesno uvlače u aranžman koji neće biti realizovan kako bi došli do svežeg novca!

Da bismo proverili i jedne i druge navode, kontaktirali smo sa nekoliko nasumično odabranih agencija i predstavili se kao obični građani koji se interesuju za putovanje u Tursku, Egipat i Tunis u najskorijim terminima koji postoje.

- Imamo Tursku već od drugog jula, Egipat od sedmog jula i Tunis od desetog jula. U stalnom smo kontaktu sa našim partnerima u tim zemljama i ambasadama i verujemo da će ti aranžmani moći da budu ostvareni - rekli su nam u agenciji "Odeon".

JUTA: Vratiće novac

Na naše pitanje kako će realizovati aranžmane ako te zemlje ne otvore granice, što je trenutno slučaj, i šta će biti sa novcem koji smo dali ukoliko ne uspeju da nas odvedu na more, dobili smo sledeći odgovor od "Odeona":

- Mi imamo proverene informacije i uveravanja od kompetentnih ljudi iz tih zemalja da će tada moći da se putuje. Međutim, svesni ste situacije i niko ne može ništa da vam garantuje. U slučaju da iz bilo kog razloga ne realizujemo vaš put, bićete obeštećeni tako što ćete moći da birate između povraćaja novca, pomeranja aranžmana za neki kasniji termin ili menjanja za neki drugi iz naše ponude.

Ne zna se da li će i kada će ovi aranžmani moći da se realizuju zbog mera protiv epidemije koronavirusa u tim državama, čime agencije pokušavaju da prevare putnike
Dejan Gavrilović, Efektiva

Slično je tekao razgovor i sa operaterima agencija "Filip travel" i "Oktopod".
Direktor Jute Aleksandar Seničić rekao je za naš list da putnici ne treba da se plaše jer svako ko sada uplati putovanje, a ukoliko agencija ne uspe da ga realizuje, ima zakonsko pravo da mu novac bude vraćen u roku od 14 dana, kao što je i u regularnim uslovima.

- Prethodnih dana i nedelja su stizale neke potpuno neosnovane optužbe na naš račun. Problem je što ljudi kritikuju, a nisu ni pročitali uredbu koju je donela Vlada. Ta uredba se odnosi samo na putovanja koja su uplaćena do 15. 3. i koja nisu mogla da budu realizovana zbog više sile odnosno pandemije. Nijedno putovanje koje je sada u ponudi agencija i koje ljudi sada uplate ne podleže pravilima iz te uredbe, i ne morate da ga menjate za vaučere.

U prevodu: ukoliko sada uplatite neko putovanje, i agencija ne može da ga realizuje, moraju da vam vrate novac u roku od 14 dana. Jedino ako vi to želite, možete da ga zamenite za kasniji termin ili nešto drugo iz ponude - tvrdi Seničić i dodaje:

- Uz sve ovo ne shvatam sa kojim pravom bilo ko kritikuje agencije što prodaju neke aranžmane. Na agenciji je da ponudi i da snosi odgovornost za realizaciju, a na putnicima da to kupe ili ne kupe. Niko nikoga ne tera da uplati bilo koji aranžman.

Sumnja u prevaru

Sa druge strane Dejan Gavrilović iz "Efektive" smatra da je ovde posredi prevara potrošača i da agencije svesno uzimaju novac za putovanja koja nikako neće moći da se ostvare.

- Pojedine agencije nude putnicima aranžmane za letovanja u zemljama koje još nisu otvorile granice za turiste iz Srbije, kao što su Turska, Egipat, Tunis ili Kipar. Ne zna se ni da li će ni kada će aranžmani za ove zemlje moći da se realizuju zbog mera protiv epidemije koronavirusa u tim državama, čime agencije pokušavaju da prevare putnike.

Prvi čarter za Tursku 1. jula?!

Prvi čovek Jute nam je otkrio i kada bi mogli da se realizuju aranžmani za Tursku, Egipat i Tunis.

- Prema svim proverenim i pouzdanim informacijama kojima sada raspolažemo, prvi čarter za Tursku bi trebalo da krene 1. jula.

Bilo je čak priča i o 15. junu, ali smo se opredelili za pouzdanu varijantu jer se ni agencijama ne isplati da propadaju putovanja, imaju troškove, a moraju da vrate novac.

Za Tunis je datum 26. jun, a za Egipat moramo još malo da sačekamo jer tamo hoteli rade sa 50 odsto kapaciteta i tu se još ne zna tačan datum u julu - otkrio je Seničić.

Svesno ih uvlače u aranžman koji možda neće biti realizovan. Razlog za to je očigledna potreba pojedinih agencija da prodajom rizičnih aranžmana dođu do svežeg novca, dok bi u slučaju otkaza putovanja, što je realna verovatnoća, tim putnicima bila ponuđena zamenska putovanja, koja su sama po sebi rizična.

Oni, zapravo, koriste to što mnogi ljudi trenutno ne razumeju šta su njihova prava - kaže Gavrilović i napominje da su zamenska putovanja "šarena laža" jer ne postoji nikakva garancija da će biti realizovana. 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.