JISK OBMANJUJE KUPCE INFORMACIJAMA NA INTERNETU: Na sajtu piše jedno, u radnji nešto drugo, POTROŠAČI U ŠOKU!

Shuterstock

13:15 Zaštitnik potrošača 4

J. Matijašević | 06. 08. 2020.

'JISK' OBMANJUJE KUPCE INFORMACIJAMA NA INTERNETU: Na sajtu piše jedno, u radnji nešto drugo, POTROŠAČI U ŠOKU!

Informacije o dostupnosti proizvoda u radnjama ne poklapaju se sa stvarnim stanjem. Nemojte da se iznenadite ako vam prodavac kaže da nema nekog proizvoda za koji ste dobili podatak da se nalazi baš na toj lokaciji

U kompaniji "Jisk" obmanjuju kupce informacijama o dostupnosti proizvoda u radnjama i na taj način ih dovode u zabludu! Ukoliko želite da se o stanju nekog proizvoda u radnjama informišete na sajtu, imaćete označenu cenu i njegovu dostupnost, odnosno da li ga možete kupiti u nekom od "Jiskovih" prodajnih objekata.

Ovo je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu
Pokret potrošača

Međutim, to je samo jedna varka ove prodavnice, jer je u praksi sasvim drugačije! Naime, iako će vam se na onlajn platformi uredno pojaviti gde i u kojima količinama ima proizvoda koji želite, budite spremni da obiđete nekoliko radnji i potrošite vreme i gorivo kako biste do njega uopšte došli.

Jedna od žrtava takvog oglašavanja i loše poslovne prakse bila je i novinarka Zaštitnika potrošača Katarina Milanović. Ona je htela da kupi set kutija "sofus", ali kako kaže, ni sanjala nije da će joj, kako se kaže, biti skuplja dara nego mera!

Bez odgovora

- Onlajn provera dostupnosti proizvoda svuda funkcioniše i zaista niko ne očekuje da tu bude problema. Naročito ne na onim sajtovima gde piše da se ažuriranje obavlja na nekoliko sati! Međutim, u "Jiskovim" prodavnicama način rada je potpuno drugačiji i ide na štetu nas potrošača!

Želela sam da proverim u kojoj radnji u Beogradu postoji set kutija "sofus". Veče pre kupovine proverila sam dostupnost na sajtu i pisalo je da ima još jedan ovakav proizvod u tržnom centru na Karaburmi, što mi je bilo najbliže. Bila sam sigurna da ću je tamo naći, jer su podaci na sajtu ažurirani to veče.

printscreen

 

printscreen

 

Otišla sam ujutru, ali doživela sam neprijatnost kada su mi u prodavnici rekli da tih kutija nema već nekoliko dana. Bila sam šokirana. Kada sam ih pitala kako je moguće da nemaju kada na sajtu piše drugačije, ostala sam bez odgovora prodavaca - priča Katarina i nastavlja:

- Zatim sam videla da ih ima u radnji u Valjevu, i to dva komada. Pozvala sam mamu, međutim, usledila je ista situacija. I tamo su joj prodavci bez pardona rekli da njih nema već neko vreme. I to se desilo uprkos tome što je sajt ažuriran tog popodneva, nekoliko minuta pre nego što je ona otišla u prodavnicu.

Bila sam besna i ljuta, osetila sam se obmanuto, jer sam bez razloga trošila vreme i benzin, a nisam kupila šta sam htela. Pošto "Jisk" nema mogućnost onlajn kupovine, pozvala sam kol-centar i tražila da mi oni kažu gde imaju te kutije i rezervišu. Nakon nekoliko sati pronašli su ih i najzad sam kupila željeni proizvod - ispričala je Katarina svoje neprijatno iskustvo i napominje da nije prvi put da se nešto tako dogodi.

Neprofesionalnost

U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije naglašavaju da je ovo obmana potrošača i velika neprofesionalnost "Jiska"!

- Ovo je pravi primer pružanja dezinformacija kupcima. Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan i da se može kupiti u navedenim prodavnicama, ne smete dozvolite da kupac potroši i vreme i gorivo i da se na kraju ispostavi da podaci sa zvaničnog sajta nisu tačni! To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Smatramo da nadležni organi ovu sferu trgovine moraju da urede bolje, ali i da pojačaju kazne za takvo poslovanje kompanija - napominju u ovom Pokretu.


 

"Jisk": Izolovan slučaj

Iz kompanije "Jisk" kažu da je reč o izolovanom slučaju!

- Kao kompanija koja je dugo prisutna na tržištu Srbije, nema mesta tvrdnji da kupce dovodimo u zabludu, niti nam je to iz bilo kog razloga namera. Kada kupac pristupi "Jiskovoj" veb-stranici, na raspolaganju mu je mogućnost da kreira 'Click and collect' vrstu rezervacije u odabranoj radnji.

Maksimalno jedan sat nakon zahteva kupca o rezervaciji artikli moraju biti zapakovani i pripremljeni za izdavanje kupcu u odabranoj radnji i on za isto dobija povratnu potvrdu putem mejla i SMS poruke da ga artikli čekaju spremni.

Rezervisane artikle može da preuzme na dan kada je kreirao rezervaciju ili sledeći dan. Nakon tog roka rezervacija ističe i mora da se obradi u trgovini, a artikal se ponovo vraća na stanje zaliha i policu - kažu u "Jisku", ali ostali smo bez odgovora zašto se dostupnost proizvoda ne podudara sa onim na sajtu.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Dule

06.08.2020. 13:59

Postovani Srbi Ja zivim u Norveskoj i ovdje niko, ama bas Niko ne ide u YISK da nesto kupuje sem socijale. To je Norveska radnja sa najgorom robom, kinezi su za njih pojam kvaliteta. Nemojte ici i bacati svoj novac za robu loseg i neproverenog kvaliteta, jer ako mislite sto dolazi iz Norveske da je sigurno OK to ce vam najbolje reci ljudi koji ovdje zive.


Dobrila

06.08.2020. 19:47

@Dule - Jysk je Danska firma, ne Norveska Dule dudule



zoki

07.08.2020. 00:15

yisk je odavno propala firme . Prodaje bofl robu kao marke


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.