• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: K. Milanović

25.02.2021

10:00

(FOTO) SPOLJA GLADAC, A UNUTRA.... Kupio je jastuk sa memori penom, a dobio OVO!

Zaštitnik potrošača

(FOTO) SPOLJA GLADAC, A UNUTRA.... Kupio je jastuk sa memori penom, a dobio OVO!

Podeli vest

Promo fotografija jastuka "Silver by textil" punjenog memorijskom penom ne odgovara stvarnom stanju. Pravdaju se koronom i nedostatkom sirovina

Ako kupujete jastuke kompanije "Textil" može se desiti da njihova unutrašnjost kada ih otvorite nikako ne izgleda kao na fotografijama!

Nažalost, ova kompanija nije jedina na našem tržištu koja posluje na ovakav način. Proizvođači se koriste mnogobrojnim trikovima kako bi privukli što veći broj kupaca, pa se često desi da se slika na ambalaži proizvoda drastično razlikuje od realnog stanja!

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić na jedan ovakav slučaj ukazao je na društvenoj mreži Tviter. Na fotografiji koju je objavio na svom profilu vidi se promo slika jastuka "Silver by textil" punjenog memorijskom penom, a na drugoj kako ova pena zapravo izgleda kada se jastuk otvori. Razlika je drastična!

- Potrošači, zašto ništa nije lepo kao na slici? - zapitao se Nikolić.

Tragom ove priče pozvali smo Nikolića, koji nam je objasnio da je ovo samo primer kako slike proizvoda ne prikazuju uvek kako zapravo ta roba ili namirnica izgleda.

- Jastuk sam kupio za ličnu upotrebu. Ovo je jasan primer da smo svi mi isti kada je kupovina u pitanju, bez obzira na to čime se bavimo. Da se razumemo, u jastuku jeste bila memorijska pena, ali na hiljade parčića različitih dimenzija i boja, što baš nije primamljivo oku. Oni jesu ispunili tvrdnje sa deklaracija, ali je pitanje da su stavili pravu sliku da li bi možda neki potrošač i odustao od kupovine jer mu se vizuelno ne sviđa to šta vidi. Ja sam reklamirao taj jastuk, dobio izvinjenje i objašnjenje da postoje problemi oko uvoza zbog koronavirusa. Postupili su kako treba u rešavanju problema - ispričao nam je Nikolić.
Ipak, napominje on, najgore je što ovo nije jedini slučaj, već ovakvih primera ima svuda oko nas.

A tamo gde ne vidimo?

Na pitanje da li se ovakvo poslovanje može podvesti pod obmanu potrošača, Zoran Nikolić odgovara:
- Ovakve stvari nisu zakonom zabranjene, ali može biti potencijalno dovođenje potrošača u zabludu. Sumnjam da je veliki deo proizvoda na našem tržištu na neki način drugačiji nego što je prikazano. Ovo su neki primeri koje možemo da vidimo, a zamislite kako je tamo gde ne vidimo! Recimo, rakija od dunje, kako mi da znamo od čega je ona? Ja se najviše plašim onoga što ne znam.

- Ima toga svuda! Pa imamo, recimo, rolate i kroasane na čijoj ambalaži se nalazi slika na kojoj iz proizvoda bukvalno curi voćni ili čokoladni krem. A kada otvorimo i počnemo da jedemo vidimo da su u pitanju veoma male količine tog punjenja, ni nalik onome na slici. Ipak, oni na deklaraciji navedu da u namirnici ima svega 20 odsto punjenja. Onda se postavlja pitanje, što ste uopšte i stavili sliku? Zašto ulepšavate stvarnost? Kada kao potrošači nešto vidimo na ambalaži, očekujemo to i da dobijemo kada kupimo - kaže naš sagovornik i dodaje:
- Oni lepim slikama pokušavaju da privuku što veći broj kupaca. Ali na ovaj način oni i narušavaju poverenje potrošača. Pošteno bi bilo da stave realnu sliku. Ipak, verujte mi da je od svih kazni ubedljivo najgora kazna i za proizvođače i za trgovce kada potrošač shvati i donese odluku da više neće da kupuje taj proizvod - savetuje Nikolić.

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom koja proizvodi i prodaje ove jastuke i od njih dobije objašnjenje, ali do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!
Fudbal

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!

Sezona u evropskim klupskim takmičenjima ulazi u samu završnicu. Odigrani su svi revanš mečevi četvrtfinala u Ligi šampiona, Ligi Evrope i Ligi konferencija i poznati su svi polufinalni parovi. Ono što odmah privlači pažnju jeste da engleska Premijer liga u završnici kontinentalnih takmičenja ima samo jednog predstavnika! Iako važi za ligu u kojoj se igra najbolji fudbal, Englezi su ove sezone doživeli debakl! Postavlja se pitanje, da li je to samo izolovan incident ili nagoveštaj da u evropskom klupskom fudbalu duvaju neki novi vetrovi?

19.04.2024

13:44

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija