• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Zaštitnik potrošača

24.03.2021

20:57

SBB NASTAVLJA DA OBMANJUJE KORISNIKE SVOJIH PLATFORMI! Naplatili bindžovanje, ali zabranili gledanje

Zaštitnik potrošača

SBB NASTAVLJA DA OBMANJUJE KORISNIKE SVOJIH PLATFORMI! Naplatili bindžovanje, ali zabranili gledanje

Podeli vest

Korisniku iz Beograda onemogućeno je da gleda seriju "Aleksandar od Jugoslavije" samo zato što je uslugu platio SMS-om sa broja koji počinje sa 064, iako je taj broj prenesen u VIP mrežu

Kablovski operater SBB ovih dana na sva usta promoviše takozvano bindžovanje, odnosno mogućnost gledanja svih epizoda serije "Aleksandar od Jugoslavije", kako za svoje korisnike, tako i za one koji to nisu. Jedan od načina aktivacije i plaćanja ove usluge (999 dinara) jeste i slanje SMS poruke na četvorocifreni broj. Međutim, u promotivnim tekstovima naglašeno je da ta opcija važi samo za korisnike VIP i Telenor mreže, dok su korisnici MTS-a uskraćeni za tu mogućnost.

Ipak, u praksi se pokazalo da je diskriminacija izašla iz pomenutih okvira, o čemu svedoči slučaj klijenta iz Beograda koji je molio da ostane anoniman (ime poznato redakciji), kome je usluga naplaćena, ali seriju nije mogao da gleda. Zbog toga se obratio potrošačkom udruženju "Efektiva", a njegovu priču prenosimo u celosti. 

- Sa svog 064 broja poslao sam  SMS poruku kako bih mogao da odgledam seriju "Aleksandar od Jugoslavije". Pročitao sam u promotivnom tekstu da tu mogućnost nemaju korisnici MTS-a, ali ja sam svoj broj odavno prebacio u VIP mrežu. Dakle, iako je pozivni 064, nisam korisnik MTS-a, već VIP-a, mada smatram da je to već u startu diskriminacija građana. Odmah nakon slanja poruke, stigao mi je odgovor da mi je paket aktivan, a usluga od 999 dinara uredno je naplaćena - ispričao je ovaj mladić, koji je ubrzo shvatio da ima problem. 

Foto: Informer

Programirano

Službenik SBB-a mi je rekao da je u sistemu verovatno programirano tako da servis odbija po automatizmu sve brojeve koji počinju sa 064 i 065
Oštećeni korisnik

Pokušao je preko laptopa da pokrene uslugu, ali to nije bilo moguće.
- Pisalo je da ne mogu da pokrenem gledanje serije jer sam registrovan na više uređaja, što nije tačno. Ja nisam korisnik ni SBB-a, ni EON-a, i prvi put sam se tada ulogovao kako bih gledao seriju koju sam platio. Pozvao sam SBB-ov kol-centar kako bi ih obavestio da imam problem. Prebacivali su me s jednog broja na drugi, svakome sam iznova ponavljao priču, trajalo je bar pola sata. Na kraju su me povezali sa nekim ko je zadužen za taj video-sadržaj i tada mi je rečeno da seriju ne mogu da gledam jer sam poslao poruku sa MTS-ovog broja - kaže on. 

- Rekao sam im da je broj u VIP mreži i da nemam nikakve veze sa MTS-om, da bi mi službenik s druge strane objasnio da je u sistemu verovatno programirano tako da servis odbija po automatizmu sve brojeve koji počinju sa 064 i 065. Ovo je najblaže rečeno bezobrazluk svetskog nivoa - kaže ovaj iznevereni potrošač.

Foto: informer.rs

Kako mu je savetovano u korisničkom centru, poslao je imejl kako bi bar povratio novac koji mu je uzet. Zahvaljujući upornosti, na kraju mu je omogućeno da gleda željenu seriju.

U Udruženju "Efektiva" kažu de je ovo zloupotreba dominantnog položaja na tržištu distribucije medijskog sadržaja povezivanjem proizvoda: 

- Da stalno zloupotrebljavaju dominaciju na tržištu, utvrdila je i više puta komisija za zaštitu konkurencije. Ovo nije tržišna utakmica, ovo je klasičan prljavi rat koji vodi SBB, a u kome stradaju korisnici.

Na pitanja koja smo postavili SBB-u, kratko su nam odgovorili: 

- Bez detalja o žalbi korisnika nemamo mogućnost provere rada servisa. Ljubazno molimo da nam korisnik pošalje svoje podatke putem imejla ili pozove naš kontakt-centar na broj 19900 kako bismo navodnu poteškoću u radu našeg servisa mogli da proverimo i ukoliko je potrebno, u najbržem roku poteškoću i otklonimo.  

SBB obmana i sa EON platformom

Ovo nije prvi put da su korisnici SBB usluga diskriminisani, a to najbolje znaju oni koji se koriste EON platformom. Kao što smo već pisali o tome, ako niste povezani na SBB-ov internet, na desetine kanala vam neće biti dostupno, iako se u reklami tvrdi suprotno, odnosno da preko smart uređaja možete da gledate televiziju gde god da ste. "Bez kompromisa po bilo kom pitanju, direktno o svemu sa svojim sagovornicima! Dostupno na EON-u, preko bilo koje internet mreže u Srbiji. Na svim uređajima", stoji u rečenici pored reklame.

Međutim, ispostavilo se da će vam svi kanali biti dostupni samo ukoliko je internet na koji ste povezani SBB-ov. U suprotnom, brojni programi će vam biti blokirani, što je u potpunosti drugačije od onoga što ova firma obećava u reklami i priča potrošačima prilikom potpisivanja ugovora.

Nakon brojnih žalbi naših čitalaca koji koriste ovu platformu da je reč o prevari, i sami smo proverili kako sistem funkcioniše. Ulogovali smo se na aktivan EON nalog, a laptop nam je bio konektovan preko drugog provajdera. Kada smo pokušali da gledamo kanale poput Foksa, N1 i još bar desetak u nizu, dobili smo obaveštenje:
- Izabrani kanal nije dostupan na mreži internet provajdera na koju ste konektovani.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da je SBB preko platforme EON napravio veliku prevaru i da su potrošači obmanuti i na reklami i prilikom potpisivanja ugovora.


 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
sun cu

pre 3 godine

koliko je vec puta ustanovljeno kako SBB vara gradjane ali RATEL ne reaguje,ne kaznjava a potrosaci i dalje ispastaju.Imam EON paket i stalno problemi,program je zakljucan iako je u okviru paketa itako malo malo pa neki problem koji ne otklanjaju nego kazu kod nas je sve u redu,to ne postoji nigde u svetu!!!!

IMPULS

pre 3 godine

Pretplatnik sam više od 10 godina SBBa kao i Telekoma. Ne može niko da mi priča ovakve priče jer ne samo da su netačne već nemaju veze sa bilo kakvim obmanama. Za razliku od Telekoma u kome moram daljinskim upravljačem da kupim od 299 din da bih pogledao sadržaj koji sam propustio na kanalu koji inače plaćam BOX 3 (Telefon, Televizija i Internet optički od 200/80 download/upload sa pingom od 4-5 ms u centru grada Kruševca i paket me košta 3200 ili 3600 din nisam siguran jer supruga plaća i na nju se vodi ugovor. A SBB koji plaćam u naselju koje je daleko od Kruševca 35 km u opštini Aleksandrovac, naselje/selo Drenča koje je udaljeno 3 km od prve Telekomove bazne stanice i pritom preko SBBa kao provajdera koristim satelitsku TV Kuću sa 2 resivera za 2 TVa i internet protoka od 20/1 i koji plaćam oko 1800 dinara i gde ne samo da ne postoji optička infrastura već i bakarna koja postoji i koja je u vlasništvu Telekoma tako da moram i Telekomu da plaćam fiksni tefon zbog interneta ako to uopšte može da se nazove internet konekcijom. Pitate se zašto? Pa zato što SBB plaća veliku sumu novca Telekomu da bi meni kao predplatniku pružili sadržaj televizije i Interneta tako i Eon-a koji je moguć na na najviše 3 uređaja bilo da li je smartfon,Smart TV, laptop ili Desktop. Dakle Telekoma infrastruktura od Aleksandrovca do kuće do koje se stiže Vinogradarskom ulicom i koja je 2,5 -3km od prve Telekomove bazne stanice gospoda iz Telekoma te opštine nemaju kako kažu para da zamene kompletni bakarni dovod od 2,5 do 3km daleko ulicom a vazdušnom ili banderskom linijom još mannje jer je pokidane na više mesta prilikom prepravke puta na toj relaciji koji su kao izvođači kome je opština Aleksandrovac platila izvođenje POKIDALI telefonski bakarni kabl na više mesta i koji su samo "Zakrpili", da bi ljudi koji žive u tom i daljem mestima omogućili snabdevanje fiskne linije. Za kvalitetnu Internet konekciju koji bilo da plaćate Telekomu, SBBu ili nekoj trećoj kući je apsolutno nevažno, ne možete da izvučete više od 9,8/1 dakle nepunih 1Mbps upload. U tom mestu žive porodice od početka i sredine 15tog Veka i postoji 1 od 2 najstarija manastira oko 1km dalje od naše kuće. Dakle ti ljudi koji žive dalje prema Manastiru Drenča, Presvete Bogorodice nemaju ni 3/1 Mbps zbog Telekoma koj od pretplate građana tako i poljoprivrednika koji plaćaju tu uslugu i gde fiksni telefon postoji od 1986 odnosno 1990 te ne mogu tačno da se setim jer je uveden pre oko 35 god kada sam bio malo dete. Ali ono što znam je da SBB kojima plaćam pretplatu u tom mestu imam mnogo više TV kanala i to uglavnom HD kvaliteta, ne vidim potrebu da ljudi koji žive u tom mestu kupuju 4k ili Full HD a pritom plaćaju Telekomu kanale od kojih samo 3 kanala Arena sport 4 i 5 i RTS1 HD poseduju prenos u HD rezoluciji u potpunosti. Dok svi ostali programi nemaju HD opciju. Ista stvar je i kod mene u Centru Kruševca gde TV gledam na Samsung Crystal UHD 65" Smart televizori gde imam od 3 koja sam pomenuo kanala još i Superstar TV kanal i FoxMoviesHD. Ostali kanali koji podržavaju 1080p i 1440p su dodatni HBO i Cinemax kao i neki od Porno kanala. Dok kada odem u kuću koju pokriva SBB provajder imam 75 Full HD kanala kako naših domaćih tako i stranih Adria kanala sa originalnim "Live" ili koji nisu "Live" imaju voditelje odnosno prevodioce koji na srpskom jeziku prenose kanale kao što su Euro sport i naučni kanali iz porodice Nacionalne Geografije, History, NG Wild itd koji su titlovani a od filmskih takođe imaju gomilu boljih kanala sa HD podrškom i titlovima ukoliko su strani. Dakle televizija SBB ima veći i kvalitetniji izbor TV kanala dok Telekom kao državna institucija i provajder koji su naši preci plaćali pre nas da bi isti tih godina sprovodili infrastrukturu kroz većinu ruralnih područja istu infrastrukturu ne menjaju kolko ja znam i kolko sam upućen od čoveka koji im je jedan od šefova i sa kojim sam odrastao kaže meni otvoreno da nema ni najave o menjanju pokidanih bakarnih kablova na toj i drugim relacijama jer to glavni Telekom iz Beograda neće da finansira. Inače su SBBovi radnici bespomoćni i plaćaju telekovvim radnicima 30 eura izlazak na teren da samo izmere jačinu i kvalitet signala telefonskog gde ovi pošalju u glavnom izveštaj nazad kako nije ništa do njih i da je infrastruktura u dobrom stanju a zanemaruju takozvane "Šumove" i to ne podnose u izveštaju SBBu. Kao ni "Package lost", odnosno gubitak paketa od naših rutera do prve Telekomove bazne stanice a od nje do one izvorne i glavne koja se nalazi u Beogradu. Dakle u ovoj našoj napaćenoj zemlji su svi navikli da nama građanima uzimaju pare i to im je prioritet ali ako nam je nešto zaključano od kanala to je samo zato što nismo predplaćeni na te iste kanale, odnosno ne podležu paketima koje ne plaćamo i tu se svaka priča završava. A taj gospodin koji navodno plaća 999 dinara Eon aplikaciji ili u ovom slučaju platformi da gleda određenu seriju nije dovoljno upoznat sa činjenicom da on to što je kako kaže platio putem sms poruke je ustvari mogao da plati bilo kome od mnogih svakodnevnih script prevaranata od kojih nas naši provajderi kojima plaćamo predplate za mobilne telefone ne štite dovoljno pa nam tako redovno stižu lažna skriptovana obaveštenja i "Besplatne" nagrade za koje je potrebno samo da pošaljemo sms na neki četvorocifreni broj i odemo u na primer Lidl, Ideju ili Maxi i preuzmemo svoju "Besplatnu nagradu" ili "Poštovani izabrani ste da besplatno pratite serijal serije do kraja meseca ili godine, dovoljno je samo da pošaljete SMS na taj i taj broj i možete ugodno da se smestiti i uživate u vašoj omiljenoj seriji". E tada mi kao lakoverni narod ne pozovemo korisnički centar i raspitamo se da li je ta poruka koju smo primili SMS-om ili putem aplikacije Viber ili WhatsApp i sličnih mreža zaista njihova i da li je poruka stigla sa njihove strane nego brže bolje nasednemo na "SPAM". Posle toga umesto da se osećamo glupim i izigranim i prećutimo to i prihvatimo da smo izigrani ili prijavimo policijii za sajber kriminal pa neka se oni bave našim problemom. Mi evo šta radimo, pozove gospodin novine ili ode u Telekom ili SBB gde mu serviraju priču polupismeni "Tehničari" koju on objavi u novinarskoj kući a oni to objave jer moraju od nečega da žive. Tu nastane nastane opšta konfuzija i naravno se mnogo građana pronađe u istoj ili sličnoj situaciji. A zna se ko ispašta, pa mi obični građani niko drugi. Jer da obe kuće zakopaju ratne sekire i nama kao predplatnicima omoguće da budemo informisani od obe strane kao što su N1, Srpska Televizija i RTS, Pink, Prva, B92 itd mi smo primorani da plaćamo oba provajdera da bi čuli obe strane i sami zaključili ko je u pravu a ko ne. Izvinite zbog opširnog komentara ali sam morao ove podatke iz mog slučaja da iznesem u vaše medije pa makar i kao komentar. A ako administrator ne objavi ovaj tekst mog komentara ja sam ga kopirao zajedno sa predhodnim i naslovom ovog teksta pa ću naći razumevanje druge novinarske kuće i tamo objaviti ovaj komentar. Hvala

Milos Popovic

pre 3 godine

Preko mts-a ne mozete gledati kanale SBB-a ako ponesete svoj lap top sa eon paketom. A komsija ima telekom internet. Ne mozete gledati odredjene programe, i tu blokadu vrsi MTS. Naj verovatnije ne mozete gledti ninte serije preko njihovog neta. Tako da su ovo igre bez granica dva uzajamno bezobrazna partnera. Za tango je potrebno dvoje. Nema ovde dobrih. I jedni i drugi su zeljni para i popularnosri. Zato nije lepo da blatimo ni jednog problemaricnog aktera. A i vi razmislite sta radite u zivotu, sa vasim novinama.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Netanijahu ima jezive planove! Etnički čista Gaza i rat SAD-a protiv Irana za njega je idelno rešenje! (VIDEO)
Live TV

Netanijahu ima jezive planove! Etnički čista Gaza i rat SAD-a protiv Irana za njega je idelno rešenje! (VIDEO)

Sukob u Gazi eksalira i čini se da se širi na druge frontove. Izrael odlučan da odgovori na napad Irana. Da li zaista Netanijahu gura SAD u rat protiv Irana? Na ovu temu u emisiji "Rat uživo" govorili su bivši potpukovnik KOS-a Ljuban Karan i politikolog, prof. dr Vladimir Pavićević. Uživo u program iz Frankfurta uključio se i politikolog Andreja Lović koji je govorio o tome na koji način Nemačka posmatra ovaj rat. U drugom delu emisije gosti su govorili o ratu u Ukrajini. O ovoj temi govorio je i kapetan garde Branislav Živković koji se putem vajber linka uživo uključio u program.

15.04.2024

19:57

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija