SKANDALOZNO POSLOVANJE ŠVEDSKE ROBNE KUĆE! Ikea joj zarobila i nameštaj i novac

Zastitnik potrošača/fotomontaža

19:55 Zaštitnik potrošača 0

A. Crnomarković | 01. 09. 2021.

SKANDALOZNO POSLOVANJE ŠVEDSKE ROBNE KUĆE! "Ikea" joj zarobila i nameštaj i novac

Nišlijka Jadranka Bonić dva puta je poručila i platila nameštaj, na koji je čekala nedeljama, a novac od prve neuspešne kupovine i dalje joj nije vraćen


Platiš dva puta isti nameštaj, a umesto njega ili povrata novca, dobiješ samo uporna izvinjenja radnika! Ovo je samo još jedan od primera kako čuvena kompanija "Ikea" posluje u Srbiji. Kada god mislimo da ovaj nekada slavni švedski gigant ne može više da nas razočara svojim prevarama, obmanama i marifetlucima, dogodi se neki neverovatan slučaj kao što je onaj koji je doživela Jadranka Bonić iz Niša.

Naime, Bonićeva je preko "Ikea" aplikacije pokušala da naruči nameštaj za novi stan, ni ne sanjavši da će joj se ova jednostavna kupovina pretvoriti u pakao.
Ljuta i razočarana, Bonićeva je javno iznela sve nedaće kroz koje je prošla u pokušaju da kupi proizvod kompanije "Ikea".
- Imala sam veoma loše iskustvo sa "Ikeom". Pošto je trebalo da se uselim u stan, izabrala sam nameštaj koji mi je falio i najnormalnije pokušala da ga naručim onlajn, preko njihove aplikacije. Međutim, ta onlajn kupovina, koju stalno forsiraju, i aplikacija prosto ne funkcionišu. Pokušala sam nekoliko puta, ali aplikacija koči i nikako ne može da se stigne do krajnjeg koraka za plaćanje - kaže Jadranka Bonić.

Neizvesan povraćaj

Još nisam dobila novac od uplate kada mi je sistem otkazao porudžbinu, a nemam nikakvu informaciju ni da li ću ga i kada dobiti
Jadranka Bonić

Tada je odlučila da robu poruči preko kontakt-centra. Platila je karticom, a uplata joj je potvrđena.
- Ali već sutradan mi je njihov sistem otkazao kupovinu. Pošto sam pretpostavila da bih čekala dugo na povrat novca, a približavao mi se rok za useljenje, odlučila sam da ne čekam da mi se novac vrati, već da ponovo preko kontakt-centra naručim i platim nameštaj. I opet sam to uradila i uredno su mi potvrdili plaćanje. Međutim, poučena prethodnim iskustvom, ovaj put sam pratila pošiljku onlajn, kao da sam naslućivala neku grešku. I, verovali ili ne, na statusu pošiljke mi je pisalo "nepoznato". Tu sam se već dodatno iznervirala i zvala sam te sedmice kontakt-centar čak osam puta. Nisam od njih dobila nikakvu informaciju šta je sa mojim nameštajem, koji sam dva puta platila, niti kad će mi biti dostavljen, već samo osam izvinjenja. Sve je to u redu i kulturno, ali dokle više? Ovo je stvarno nečuveno - smatra Bonićeva.

Prema informacijama koje smo dobili do zatvaranja ovog izdanja, gospođa Jadranka Bonić je napokon ipak dobila svoj nameštaj, ali ne i povrat novca od prve uplate, koja je otkazana iz nepoznatih razloga.

- Nakon svih ovih peripetija nameštaj mi je napokon stigao sa velikim kašnjenjem. Međutim, još nisam dobila novac od one prve uplate, kada mi je sistem otkazao porudžbinu, a nemam nikakvu informaciju ni da li ću ga i kada dobiti. Mislim da je svaki komentar na sve ovo što sam prošla izlišan - rekla nam je Bonićeva.

U "Ikei" kažu da su u kontaktu s gospođom Bonić i prioritet im je da se situacija reši u najkraćem roku.
- Kompanija se izvinjava kupcu zbog bilo kakvih neugodnosti koje je ovaj događaj prouzrokovao i nastojaće da do ovakvih i sličnih situacija ne dolazi u budućnosti.

Bogosavljević: Tužba i bojkot su lek

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević tvrdi da su se velike strane firme, umesto da postave ovde evropske standarde po kojima posluju u EU, uklopile u kolotečinu, i da posluju gore i od domaćih firmi, sve u želji da što više zarade. Zato on poziva potrošače da ih kazne bojkotom i tužbama.
- Lakoverni su svi oni koji su mislili da strane firme dolaze ovde da bi nas zasenile vrhunskim kvalitetom poslovanja. "Ikea" i drugi došli su u Srbiju sa jednim ciljem, a to je da maksimiziraju profit. Ne rade oni ovde ni blizu kao po Evropi, a ni roba nije tog kvaliteta. U ovom slučaju, žena nikako nije smela da dva puta napravi istu grešku i plati im garnituru, već da to pazari u drugoj radnji i tako ih najbolnije kazni. Ništa njih više neće pogoditi nego bojkot potrošača - kaže Bogosavljević i dodaje:
- Prekršeno je više zakona - od Zakona o zaštiti potrošača do Zakona o obligacionim odnosima, a čak sve ovo naginje i ka privrednom kriminalu. Zato ovaj potrošač i svi ostali treba da ih tuže i za materijalnu štetu, a to je novac koji su držali i koristili i koji će morati da vrate sa svim kamatama, ali i za nematerijalnu, što gospođa nije mogla na vreme da se useli zbog njihovog kašnjenja. Kad sve ovo budu sudskom odlukom po Zakonu morali da plate, potrošač će garnituru dobiti praktično besplatno i zbog toga potrošači ne smeju da se predaju, moraju da znaju svoja prava i da se bore do kraja.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.