• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: M. M. Duduković

01.03.2022

17:00

ŠOKANTNO! Ovu vodu svi dajete bebama, a ona nije za njih! Proizvođač sakrio informaciju na svom sajtu!

Informer

Zaštitnik potrošača

ŠOKANTNO! Ovu vodu svi dajete bebama, a ona nije za njih! Proizvođač sakrio informaciju na svom sajtu!

Podeli vest

Da "rosa", čije su reklame pune slika novorođenčadi, nije namenjena u prvoj polovini godine života, možete pronaći samo napisano sitnim slovima na njihovom sajtu, i to bez ikakvog obrazloženja. Stručnjaci, ali i kupci šokirani ovom informacijom

Voda "rosa" nije namenjena bebama mlađim od šest meseci! Uopšte ne iznenađuje ako ovo niste znali, jer se napomena koja ovako doslovce glasi krije samo na jednoj od reklama na njihovom zvaničnom sajtu, veoma sitnim slovima, koja su jedva uočljiva.

I dok se u reklamama ovaj brend predstavlja kao dobar za bebe koje se hrane majčinim mlekom ili mlečnom formulom, a sve njihove reklame prepune su beba i majki, idiličnim prizorima dece, krije se neverovatna poruka koja bi morala da bude istaknuta na ambalaži kako se potrošači ne bi dovodili u zabludu.

Međutim, na plastičnim bocama nema ovog upozorenja, a na sajtu nigde nije objašnjeno zbog čega ne bi trebalo da se daje novorođenčadi.

Foto: Informer

Paradoks je i to što voda "rosa" već više od jedne decenije pokreće i podržava inicijative i projekte za stvaranje boljeg okruženja za mame i bebe u okviru inicijative "Beba bira gde", predstavljajući se kao kompanija koja vodi računa o zdravlju najmlađih. Međutim, očigledno je da to radi samo u cilju dobre promocije svoje vode i dobre zarade, jer da je drugačije, roditelji bi bili upoznati sa činjenicom da ova voda u stvari i nije namenjena bebama u najranijem uzrastu.
Takođe, "kec u rukavu" ove kompanije je to što se odvaja jedan dinar od svake kupljene flaše od litar i po za podršku dojenju, jer, kako kažu u reklamama, "Rosa brine o bebama, mamama i čitavoj porodici" (?!)

Voda sa slavine

Često me roditelji pitaju baš za "rosu" i da li je dobra za bebe. Odgovorim da je sasvim prihvatljivo i da koriste vodu sa slavine
Dr Saša Milićević, pedijatar

Da stvar bude gora, na sajtu vode "rose" igrom reči i plasiranjem tekstova u proizvoljnom kontekstu postoji i studija "Niskomineralna negazirana voda u ishrani odojčadi", koja je sprovedena u domu zdravlja "Niš", na Odeljenju za pedijatriju. Zaključci te studije pokazuju da je "rosa" bezbedna za hidrataciju beba starijih od 6 meseci. Zbunjuje što je to predstavljeno kao sjajna reklama sa naslovom "Rosa - dobra za bebe".

Mama Milena M. iz Beograda kaže da su joj čak i pedijatri preporučili "rosu", naravno, bez jasnog odgovora zbog čega je baš ova voda najbolja u pravljenju adaptiranog mleka.
- Kada sam se porodila, nisam imala dovoljno mleka, pa su mi pedijatri savetovali da svoju bebu dohranjujem. U početku sam, naravno, sve radila kako piše u uputstvu na pakovanju adaptiranog mleka, gde je naznačeno da koristim prokuvanu vodu. Međutim, na drugoj kontroli doktorka mi je rekla da ne moram da se mučim sa šporetom, već da slobodno mogu da mleko pripremam s "rosom" - priča ova mama i dodaje:

Foto: Informer

Nedopustivo

Ukoliko se "rosa" reklamira kao najbolja voda za mame, trudnice, porodilje i njihove bebe, njihovo poslovanje je nedopustivo! Ja sam zatečen!
Zoran Nikolić, NOPS

- Nisam se raspitivala, niti sam bila sumnjičava prema savetu koji mi je dala doktorka, ali sam bila šokirana kada sam pre nekoliko dana videla da voda ovog proizvođača u stvari nije namenjena za bebe koje su mlađe od šest meseci. Još više me je uznemirila činjenica što to uopšte ne piše na ambalaži, a da biste ovo obaveštenje pročitali na sajtu, potrebna vam je lupa, jer su slova toliko sitna da golim okom nema šanse da pročitate. Osećam se prevarenom i izigranom, a mislim da ni moj pedijatar nije imao loše namere, već da se i sam našao u vrtlogu prevare "Rose" zbog konstantnog pritiska njihovih kampanja i reklama - dodaje ova mama.

Dr Saša Milićević, pedijatar, kaže da su roditelji često u nedoumici da li je bezbedno da vodu iz slavine koriste za pripremu adaptiranog mleka, a da ih reklame i marketinške kampanje flaširanih voda često dodatno zbunjuju da naprave pravi izbor.
- Reklame poznatog brenda "Rosa" prepune su dece, majki koje doje ili trudnica, što bi prosečnom potrošaču moglo da prenosi poruku da je ovaj proizvod namenjen baš toj ciljnoj grupi. Međutim, roditelji treba da znaju da se adaptirano mleko pravi od "obične" vode sa česme koja se prokuva. Ovaj izbor je ujedno i najbolji mada ne mogu da tvrdim da je "rosa" štetna, ali svakako nije namenjena isključivo bebama, deci, ni trudnicama - kaže Milićević.
On dodaje da ako su rezultati relevantne studije pokazale da niskomineralna negazirana voda "rosa" nije bezbedna za hidrataciju i pravljenje dohrana beba mlađih od šest meseci, to bi moralo da bude istaknuto na ambalaži ove vode.

Foto: Informer

- U reklamama se deca često koriste, da ne kažem zloupotrebljavaju, kako bi privukla kupce, jer se računa na to da ako je neki proizvod dobar za decu, onda je najbolji za odrasle. Još više zbunjuje to što na sajtu "Rose" piše za koji je uzrast voda namenjena, dok na ambalaži to nigde nije istaknuto. Smatram da bi na svakoj ambalaži vode moralo da piše za koji je uzrast ona namenjena i za koju primenu da roditelji ne bi nagađali šta je najbolje - kaže Milićević i dodaje:
- Često me roditelji pitaju baš za "rosu" i da li je dobra za bebe. Obično odgovorim da nije štetna, ali da je sasvim prihvatljivo i da koriste vodu sa slavine, koju će prokuvati, jer ona sigurno nema baš nikakve loše efekte po zdravlje dece.

"Rosa": Sve informacije

su na ambalaži

Iz kompanije "Koka-Kola", o okviru koje posluje i brend "Rosa" kažu da se ova voda proizvodi u skladu sa najstrožim standardima kvaliteta, dok su na samoj ambalaži proizvoda istaknute sve informacije o proizvodu u skladu sa lokalnom i evropskom regulativom o označavanju.
- U potpunosti podržavajući činjenicu da je za bebe do šest meseci najadekvatnija ishrana majčino mleko, a kako bi se otklonile nedoumice kod roditelja o količini tečnosti koju u ovom periodu beba treba da unosi, "Rosa" je u saradnji sa Ministarstvom zdravlja sprovela i studiju "Niskomineralna negazirana voda ROSA u ishrani odojčadi". Rezultati jesu pokazali da se "rosa", zahvaljujući svom jedinstvenom oligomineralnom sastavu, preporučuje kao adekvatan izbor u cilju postizanja optimalne i bezbedne hidracije beba starijih od šest meseci koje se hrane majčinim mlekom ili mlečnom formulom.

Potpredsednik "Nacionalne organizacije potrošača Srbije" (NOPS) Zoran Nikolić smatra da je "Rosina" reklama, pre svega, nemoralna, a onda i ozbiljna nepoštena poslovna praksa, obmana potrošača i njihovo dovođenje u zabludu. Pre svega, ističe on, obmana majki, koje veruju ovoj kompaniji i njihovim tvrdnjama da je upravo  voda "rosa"najbolja za njih i njihove bebe.
- Ukoliko se voda "rosa" reklamira kao najbolja voda za mame, trudnice, porodilje i njihove bebe, ukoliko se preporučuje u porodilištima, gde su deca stara svega dva-tri dana, ukoliko ista ta kompanija dinar za škole roditeljstva, njihovo poslovanje je nedopustivo! Ja sam zatečen! Ovo je, pre svega, nemoralno, jer se oni igraju ljudskim zdravljem zarad profita. Ne možete vi imati čitavu kampanju u kojoj su vam glavni akteri mame i bebe, a onda vrlo skriveno i gotovo neprimetno na zvaničnom sajtu staviti upozorenje da vaša voda ipak nije za sve bebe, odnosno za mlađe od šest meseci. Ako je tako, to onda mora biti istaknuto i na svim ambalažama i u svim reklamama - ističe Nikolić i dodaje:

- Pored svih prekršenih zakona o pravima potrošača, ovde i te kako treba da se alarmiraju i svi inspekcijski organi u državi i da se ovaj slučaj detaljno ispita. Za to vreme smatram da reklama za vodu ne bi smela da se emituje!

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!
Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!

Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.

24.04.2024

12:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!
Kataklizma u najavi!

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!

Nova studija objavljena u časopisu Science otkriva da skoro polovina velikih kineskih gradova tone, stavljajući milione stanovnika u opasnost od poplava. Istraživači su analizirali 82 kineska grada sa populacijom većom od dva miliona koristeći satelitske podatke kako bi pratili promene nadmorske visine između 2015. i 2022. godine.

24.04.2024

22:11

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija