(VIDEO) NAUČNICI U ŠOKU - SNIMILI EGZOPLANETU! Isplivao snimak planete udaljene od Zemlje 63 svetlosne godine

Printscreen You Tube Amaze Lab

B92.net/informer.rs | 16. 10. 2020.

Grupa istraživača sa Instituta za astronomiju Maks Plank uspela je da uhvati prvu optičku sliku egzoplanete koja je udaljena 63 svetlosne godine od Zemlje

Snimak planete smeštene van Sunčevog sistema je napravljen pomoću najnaprednijeg optičkog teleskopa na svetu u čileanskoj pustinji Atakama. Snimanje je izvedeno metodom radijalne brzine.

​Egzoplaneta nazvana "Beta Pictoris c", druga je planeta otkrivena u tom sistemu.

Vodeći naučnik projekta sa Instituta Maks Plank, Frenk Ajzenhauer rekao je da tek počinju da istražuju zapanjujuće nove svetove, od supermasivne crne rupe u centru naše galaksije do planeta izvan Sunčevog sistema.

"Beta Pictoris" sistem se nalazi na oko 63,4 svetlosne godine od Sunčevog sistema. Do danas su otkrivene samo dve planete koje kruže u mladom sistemu - prva otkrivena i fotografisana 2008. godine nazvana je "Beta Pictoris b". Druga, "Beta Pictoris c", otkriven je u drugoj polovini 2019. godine, a sada je napravljen njen jedinstven snimak.