• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: ZP/blic

28.01.2020

11:24

U SRBIJU NEĆE MOĆI AUTOMOBILI STARIJI OD 14 GODINA: Evo šta u praksi znači zabrana uvoza evro3

Vesti

U SRBIJU NEĆE MOĆI AUTOMOBILI STARIJI OD 14 GODINA: Evo šta u praksi znači zabrana uvoza evro3

Podeli vest

Zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom, koja bi mogla da stupi na snagu u junu, značiće da u Srbiju više neće moći da uđe automobil stariji od 14 godina

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnjaka sa standardom Evro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005. godine.

Embargo bi, dakle, bio stavljen na četvorotočkaše starije od 14 godina, poput "Golfa četvorke" ali i pojedinih modela "pežoa" poput 307 ili "reno megana". U proseku, takvi automobili na našim autoplacevima, danas koštaju između 2.500 i 3.000 evra, dok su automobili sličnog ranga i godišta sa Euro 4 motorom skuplji za najmanje 500 evra.

 

 

U tom smislu, moglo bi se reći da bi zabrana uvoza polovnjaka sa "Evro 3" motorom mogla da znači i skuplje polovnjake za po oko 500 evra.

"Zabrana za Euro 3 značila bi veće cene za 10 do 15 odsto. Toliko bi praktično koštali slični automobili sa prvim većim standardom", rekao je Jovan Radić, rukovodilac firme za uvoz polovnih automobila.

U Srbiji vozila sa "evro 3" motorom čine oko 80 odsto ukupnog voznog parka. Praktično, od ukupno 2 miliona vozila "Evro 3" motor ima oko 1,6 miliona automobila.

Prošle godine, za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije "Cube Team", koja je i zvanični partner Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel ( Astra i Korsa), zatim Volksvagen ( Golf i Pasat) i Pežo

 

 

Godinu dana ranije u Srbiju je ušlo oko 180.000 polovnjaka, a 2017. godine 157.000 od čega je dve trećine imalo motor Evro 3 norme. Takođe, tokom 2016. godine u Srbiju je uvezeno 117.000 polovnjaka. Analize pokazuju i da je više od polovine uvezenih automobila, tokom prethodnih nekoliko godina, bilo starije od 11 godina.

BIH zabranila i Euro 3 i Euro 4

BiH, koja ima najstariji vozni park u Evropi i regionu, prilično je ozbiljno shvatila problem polovnjaka. Ova susedna zemlja je još 2016. zabranila uvoz automobila sa Evro 3 motorom.

Crna Gora je uvoz Evro 3 motora zabranila krajem 2018. a Severna Makedonija je pre pet godina zabranila uvoz vozila starijih od 15 godina. Albanija je prošle godine zabranila uvoz polovnjaka koja ne ispunjavaju Evro 5 normu ili su starija od deset godina.

 

 

Evro 1 od 1993.godine, Evro3 tokom 2000. 

Evro 1 je uveden 1993 godine, Evro 2 standard 1996. godine , a Evro 3 tokom 2000. godine. Euro 4 standard je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2005, ali je postao obavezujući za sve tipove automobila godinu dana kasnije.

Prvi evro 4 dizelaši pojavili su se na proleće 2003. godine, dakle dve godine ranije nego što je ovaj standard postao i obavezujući u auto industriji. Septembra 2009. na scenu je stupio i standard Evro 5. 

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

Prsti su na crvenom dugmetu! Jesmo li umalo izbegli nuklearni rat? (VIDEO)
Live TV

Prsti su na crvenom dugmetu! Jesmo li umalo izbegli nuklearni rat? (VIDEO)

Šta se zaista desilo 14. aprila? Odgovor Izraela na napad Irana je pomalo čudan. Navodno Iran je pokušao nuklearni napad na Izrael. Na ovu temu u "Info danu" govorio je Nikola Vrzić, glavni urednik portala RT. Uživo u program javio se pilot Stevan Ignjatović koji je detaljnije govorio o avionima koji su sposobni da nose nuklearne bombe.

23.04.2024

16:13

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija