(FOTO) UŽAS! CEO REGION ZGROŽEN IVANOVIM SLUČAJEM! Pronašao celog miša u zamrznutom povrću!

facebook.com

14:47 Zaštitnik 0

M. M. D. | 20. 04. 2021.

(FOTO) UŽAS! CEO REGION ZGROŽEN IVANOVIM SLUČAJEM! Pronašao celog miša u zamrznutom povrću!

Kada je izručio sadržaj iz kese "sani fantazi rojal miks", Ivan je ugledao glodara, koji je zajedno sa povrćem isporučen iz Srbije u lanac marketa u Severnoj Makedoniji

Makedonac Ivan Čulakoski, inače odbornik u gradskoj skupštini Bitolja, bio je u najmanju ruku šokiran kada je u kesi smrznutog povrća pod nazivom "sani fantazi - rojal miks", poreklom iz Srbije, pronašao ni manje ni više nego miša!

On je, zgrožen prizorom sa kojim se suočio, odmah fotografisao smrznutog glodara pomešanog sa šarenolikim povrćem, i to postavio na društvene mreže, a za Zaštitnik potrošača detaljno je opisao svoj blizak susret sa sadržajem koji se našao u njegovom tiganju.

- Smrznuto povrće kupio sam u marketu KAM u Bitolju. Odmah sam uzeo sebi da pripremim obrok i dok se voda još kuvala, više puta sam pojeo šargarepu i brokoli. Kad sam smesu prebacio u tiganj, tek tada sam video miša. Posle tog odvratnog prizora mnogo sam povraćao i još ne mogu da verujem da se to meni desilo! Miša sam zajedno sa proizvodom i kesicom dostavio Agenciji za hranu i veterinu, ali odgovor još nisam dobio - ispričao je ovaj potrošač za naš list.

facebook.com


Agencija za hranu i veterinarstvo Severne Makedonije u zvaničnom saopštenju objavila je da je zabranila promet zamrznutog povrća, poreklom iz Srbije, pod nazivom "sani fantazi - rojal miks", i potvrdila da je u jednom pakovanju pronađen i smrznuti miš.

Povraćao

Posle tog odvratnog prizora mnogo sam povraćao! Miša zajedno sa proizvodom i kesicom sam dostavio Agenciji za hranu i veterinu

Ivan Čulakoski

- Ovo je robna marka marketa KAM. Zbog pronađenog miša, trgovinskom lancu KAM je naređeno da to zamrznuto povrće povuče iz svih radnji u Severnoj Makedoniji. Građanima savetujemo da pregledaju detaljno proizvod ukoliko su ga kupili i ako pronađu neko strano telo, da ga vrate. Zvanična prijava nije podneta, ali će biti pooštrena kontrola - navodi se u saopštenju.

S druge strane, u našem Ministarstvu poljoprivrede niko se nije zvanično obratio, niti su nadležni dobili neke informacije od kolega iz Severne Makedonije. Nije poznato ni ko je kooperant u Srbiji sa kojim KAM sarađuje.

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da je slučaj Makedonca koji je pronašao smrznutog miša u kesi sa povrćem u najmanju ruku skandal i da bi trebalo da se alarmiraju sve službe da ispitaju ovaj slučaj.

facebook.com

Da ti se život smuči

- Poljoprivredna inspekcija bi morala da ispita celu fabriku i sve okolnosti ovog događaja. Morala bi da se ispitaju kontrola kvaliteta, higijena i uslovi pod kojima se pakuje povrće. Takođe, inspektori bi morali da "pročešljaju" i izvor sirovina i da li se poštuju propisi po kojima se pakuje hrana. Verujte da ja nikada nisam ni čuo za tu fabriku, pa pretpostavljam da su u pitanju neki propusti pri pakovanju, jer nije moguće da u pogonu nekome promakne ceo miš! Takođe, sumnjam da stručan kadar radi u fabrici i da u tom pogonu ima dovoljno ljudi, jer ovakvi propusti zaista nisu česta pojava - kaže Nikolić.

On dodaje da ukoliko se dokaže da je miš zaista bio u toj kesi i da je zaista propust proizvođača ili dobavljača čak, potrošač mora da dobije za početak povraćaj novca, a ukoliko uloži privatnu tužbu, može da dobije i naknadu štete i odštetu za duševnu bol.

facebook.com

Made in Srbija

- Nažalost, ovo nije jedinstven slučaj. Događalo se da u hrani potrošači pronalaze bubašvabe, krila leptira, bube i razne druge predmete, kao što su igle, komadi stakla ili plastike. Ono što je važno jeste da naši potrošači znaju da kada pronađu nešto u proizvodima ovog tipa obavezno sačuvaju pakovanje, kompletan sadržaj i da u reklamaciji prilože i račun kako bi sve moglo temeljno da se ispita. Takođe, postoji mogućnost da potrošači i sami odnesu hranu sa "uljezom" na ispitivanje, ali obavezno je da prilože reklamaciju i trgovinskom lancu i dobavljaču i proizvođaču. Kupac bi to trebalo i da slika i prijavi nadležnoj inspekciji kako bi oni utvrdili sve okolnosti i gde je došlo do propusta. Inspekcija ne postupa samo po prijavi, može i po službenoj dužnosti, ako postoje indicije da je došlo do problema u procesu proizvodnje - dodaje on.

U NOPS-u kažu da se kupci u ovakvim situacijama uglavnom ne obraćaju nadležnim ustanovama, već svoje iskustvo dele na društvenim mrežama. Zato ih nadležni organi stalno pozivaju da im dostavljaju prijave.
Podsetimo, prošle godine podneto je 135 prijava potrošača koje su se odnosile na prehrambene proizvode biljnog porekla, a u 31 slučaju je potvrđeno da je kupac bio u pravu.

Šta kaže zakon?

Zakon obavezuje proizvođača, ukoliko nešto nije u redu sa proizvodom, da ga povuče iz prodaje i da o tome obavesti nadležni organ. Ukoliko inspekcija utvrdi da postoje nepravilnosti i opasnost po zdravlje potrošača, određuje se zabrana prometa proizvoda i opoziv.
- Prijava koja je zasnovana na proizvodu iz načetog originalnog pakovanja generalno otežava postupak i dokazivanje na sudu, koji zauzima stav da to ne može biti validan dokaz o kontaminaciji proizvoda - objašnjavaju u Poljoprivrednoj inspekciji.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.