OVIM NAVIKAMA ŠTETITE IMUNITET, a sad je potrebno da BUDE JAK! 6 stvari koje ČINE RAZLIKU!

Shutterstock

22:10 Ljubav i zdravlje 0

Večernji list/informer.rs | 12. 04. 2020.

OVIM NAVIKAMA ŠTETITE IMUNITET, a sad je potrebno da BUDE JAK! 6 stvari koje ČINE RAZLIKU!

Imunitet definišemo kao otpornost organizma na infekciju, bolest ili neku drugu biološku invaziju...

Za jak imunitet potrebno je paziti na ishranu, ali postoje stvari koje ga mogu samo oslabiti, a ovo su neke od njih.

Pijete previše alkohola

Čaša vina u danu i nije opasan potez, ali preterano uživanje u alkoholu može uticati na imunitet, a to je sada najmanje potrebno. Istraživanja pokazuju da je preterana upotreba alkohola posebno opasna jer slabi imunološki sistem i tako vas dovodi u rizičnu kategoriju za bolesti poput upale pluća, što može dodatno uticati na zarazu virusom. Uz to se pominje rizik od zaraze sepsom te sporije oporavljanje od infekcija.

MOGU DA POGORŠAJU STANJE! Ove 4 namirnice izbegavajte ako imate BILO KAKVU upalu!

DA STOMAK RADI KAO SAT! Čaj od OVOG ZAČINA je eliksir protiv nadimanja!

Pixabay

Ograničite količinu soli

Kuhinjska so, nalazi se u mnogim proizvodima, pogotovo onim prerađenim. Zbog toga, ne možemo biti sigurni koliko tačno soli unosimo na dnevnoj bazi, ali ako se većinom hranite prerađenim namirnicama, savetuje se da unos soli ipak ograničite na dva grama.

(FOTO) KAKAV SLATKIŠ! Emili Ratajkovski se prisetila svojih početaka - OVAKO JE TO BILO!

Zna se da je sol povezana s kardiovaskularnim i bubrežnim oboljenjima, ali u novije vreme se pominje i kako utiče na slabljenje imuniteta jer se telo teže bori s infekcijama, piše Večernji list. Začinsko bilje poput bosiljka, origana, majčine dušice, lovora i čitavog niza egzotičnih začina.

Šećer je vaša ljubav

Šećer se iz više razloga smatra drogom, ako ga izbacite iz ishrane doživećete velike promene. Postaćete smireni, manje razdražljivi, bez drastičnih promena raspoloženja i s viškom energije.

Shutterstock

Studija objavljena u magazinu Journal of Clinical Nutrition pojašnjava da preterani unos šećera slabi imunitet i tako vas ostavlja nespremne za borbu protiv virusa. Ne znači to da ga se morate u potpunosti odreći ali pazite u kojim se namirnicama nalazi i koliko ga dodajte u svoju kafu

Previše kofeina

Kafa i čaj su čuvati dobrog zdravlja jer su prepuni antioksidanata, ali previše kofeina može uticati na poremećaje u spavanju, što može ugroziti imunitet u i rezultirati čestim upalama.

Shutterstock

Izbegavajte namirnice koje ne sadrže vlakna

Biljna vlakna su, ne samo odgovorna za zdravlje organizma, već pomažu i u održavanju normalne funkcije organa za varenje, a svi znamo da je i on uvelike zaslužan za jak imunitet. Istraživanja pokazuju da visok unos vlakana i probiotika u prehranu rezultira jakim imunološkim sistemom, a samim tim i jakom odbranom od virusa. Kako do vlakana? Brokoli i šargarepa, pasulj, grašak, jabuke, avokado, banane, kruške i mango su samo neke od namirnica bogate vlaknima.

NAPRAVITE OBLAK U BOCI! Izvedite mali kućni eksperiment i ZABAVITE DECU!

Zaboravili ste na važnost povrća

Na stolu uvek imajte puno svežeg povrća, jer se ono povezuje upravo to bilje nudi dovoljnu količinu nutrijenata koji su potrebni za zdrav imunološki sistem.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.