ŠOK! Evo koliko ŠEĆERA DNEVNO stvarno smemo da KONZUMIRAMO! Nije onako kako MISLIMO

Shutterstock

11:44 Ljubav i zdravlje 0

harpersbaazar.rs | 19. 11. 2020.

ŠOK! Evo koliko ŠEĆERA DNEVNO stvarno smemo da KONZUMIRAMO! Nije onako kako MISLIMO

Svi stručnjaci i pristalice zdravog načina života u svetu odavno su objavili pravi rat šećeru, apelujući da ga potpuno napustite i ni u kom slučaju ne konzumirate. Naravno, šećer nije zdrav, ali ponekad zaista želite parče svoje omiljene torte ili par komada čokolade. Ozbiljna ograničenja mogu dovesti do poremećaja u ishrani i mnoštva drugih smetnji, pa se šećer ponekad može jesti, ali to mora biti izuzetno oprezno

Reći ćemo vam koliko šećera možete da pojedete kako biste zadovoljili potrebu za slatkišima i ne biste naštetili zdravlju.

Pravi šećer

Verovatno ni za koga nije tajna da šećer može biti prirodan i veštački. Prvi se nalazi u voću, medu i drugoj prirodno slatkoj hrani, dok se drugi dodaje veštački (u slatkiše, peciva, razne soseve). Stručnjaci preporučuju potpuno odustajanje od belog šećera i minimiziranje upotrebe poslastica, čiji je sastavni deo. Kafu je bolje piti ujutro sa kašikom meda, a slatkiše zameniti, na primer, urmama. U pogledu slatkoće, ovo voće nije inferiorno od čokolade, ali sadrži vlakna i mnoge korisne elemente u tragovima. Ako zaista želite da jedete desert, napravite ga sami koristeći steviju ili agavin sirup umesto belog šećera.

Shutterstock

Koliko šećera možete pojesti dnevno?

Prema statistikama, u proseku dnevno premašujemo unos šećera za oko dva puta, što ne samo da obezbeđuje 300 dodatnih kalorija (i samim tim povećava rizik od debljanja), već može da izazove i niz neprijatnih zdravstvenih posledica.

Ne postoji minimalni prag za ovu vrednost, jer je šećer teško nazvati neophodnim proizvodom. Telu su potrebni ugljeni hidrati, ali kao izvor je bolje koristiti žitarice, povrće i voće. Gornja granica je oko 25 g dnevno, ali ne više. Ovih 25 g uključuje ne samo slatkiše, već i povrće, voće, sosove (bolje je da ih sami kuvate, jer vam sos iz supermarketa često pruža dnevnu količinu šećera). Naravno, ako su sve namirnice koje dnevno konzumirate unutar kalorijske norme, nećete se suočiti sa debljanjem, bez obzira koliko šećera pojeli. Ali zloupotreba slatkiša može dovesti do razvoja različitih hroničnih bolesti srca, krvnih sudova i dijabetes tipa 2, pa što manje šećera pojedete, to bolje.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.