ŠTA JE ZDRAVIJE - KARFIOL ILI BROKOLI? Obavezno ih uključite u ishranu

Shutterstock

22:20 Ljubav i zdravlje 0

Index.hr | 23. 02. 2021.

ŠTA JE ZDRAVIJE - KARFIOL ILI BROKOLI? Obavezno ih uključite u ishranu

I karfiol i brokoli korisno je uključiti u ishranu. Sadrže malo kalorija i mnogo vitamina i minerala. Sadržaj vlakana i vitamina C u ovom korenastom povrću je veći nego u ostalom. Vlakna pomažu probavu i uklanjanje toksina iz tela, a vitamin C je dobar u borbi protiv infekcija, jačanju imuniteta, potiče zarastanje rana i pridonosi sjaju kože

Šoljica sirovog karfiola sadrži 27 kalorija, 5.5 grama ugljenih hidrata, 2 grama vlakana i 2 grama proteina. Šoljica sirovog brokolija ima 31 kaloriju, 6 grama ugljenih hidrata, 2.5 grama vlakana i 2.5 grama proteina. Brokoli sadrži veću dozu vitamina C i K, dok karfiol ima viši nivo vitamina B5 i B6.

Karfiol je omiljen među vegetarijancima, kao i osobama koje su na keto dijeti. Broj recepata za jela koje se od njega spremaju sve je veći. Između ostalog, karfiol je zamenio klasičnu koru za picu koja se pravi od testa.

Antioksidansi u karfiolu pomažu u regeneraciji ćelija, usporavaju starenje i uklanjaju slobodne radikale iz tela.

Pixabay

Brokoli ili karfiol?

Brokoli sadrži spoj sulforafan, koji smanjuje upale, nivošećera u krvi, a dobar je i za zdravlje očiju. Slično tome, karfiol takođe sadrži snažne i jake antioksidanse koji imaju sposobnost čišćenja i jačanja funkcije ćelija.

Karfiol i brokoli imaju brojne prednosti za zdravlje srca. Pokazalo se da ljudi koji jedu više korenastog povrća imaju manji rizik od zaraze ili razvoja srčanih komplikacija, piše Times of India.

Karfiol i brokoli obezbeđuju ravnoteže dobrih bakterija u probavnom traktu. Bogat sadržaj vlakana takođe umanjuje probavne probleme i pomaže u smanjenju nivoa holesterola i kontroli dijabetesa tipa 2.

Šta je zdravije? Karfiol ili brokoli?

Može biti teško odrediti koje je povrće bolji izbor. Oba imaju hranjive i korisne dodatke vašoj ishrani.

Odgovor na postavljeno pitanje uglavnom zavisi o vašim ciljevima i preferencijama. Ma primer, ako vam je na umu gubitak kilograma ili jedenje obroka s malo ugljienih hidrata, nema boljeg izbora od karfiola. Međutim, ako u ishranu želite da uvrstite više različitih vitamina i minerala, brokoli može da zaseni karfiol.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.