ŠTA SE DEŠAVA U TELU KADA JEDEMO OVSENU KAŠU? Da li nas ove pahuljice goje?

Pixabay

18:00 Ljubav i zdravlje 0

Lepaisrećna | 07. 04. 2021.

ŠTA SE DEŠAVA U TELU KADA JEDEMO OVSENU KAŠU? Da li nas ove pahuljice goje?

Ovsena kaša za doručak je izbor mnogih žena koje su se opredelile za zdravu ishranu

Mnoge se ipak dvoume da li je bolje odabrati neki kašasti sok – smuti od voća ili povrća ili samo popiti jogurt kako bismo uneli u organizam dovoljno proteina, vitamina i minerala za početak dana.

Nutricionisti kažu da su ovsene pahuljice dobar izvor topivih biljnih vlakana pa one u telu usporavaju varenje i zato ostajemo siti duže vreme. Paralelno, održavamo i stabilan nivo energije pri čemu se obara nivo lošeg holesterola.

Ovsene pahuljice su i pune proteina i vitamina i minerala, kao što su mangan, magnezijum i cink.

Međutim, mnogi se žale da se od ovsene kaše goje, naročito ako doručkuju često tokom dužeg vremenskog perioda.

Pixabay

Da li je zdrava ovsena kaša?

Dijetetičari objašnjavaju da sama ovsena kaša nema preveliku energetsku vrednost. Jedna šolja kuvanih pahuljica nema više od 150 kalorija i svega 25 grama ugljenih hidrata, pet grama proteina, dva grama masnože i manje od pola grama šećera.

Zašto se onda gojimo?

Zato što mnogi dodaju u ovsenu kašu razne namirnice kako bi je učinili ukusnijom!

Za početak, vrlo često je obilno zašećerimo, a onda dodamo i orašaste plodove i voće.

Ako koristimo kupovne prelive, kao što je javorov sirup ili med koji je pun kalorija baš kao i šećer, dešava se da dodamo i do 50 grama raznih šećera.

Po mišljenju nutricionista, ako u toku dana želimo da uzmemo oko 2000 kalorija, što je prosečna potreba aktivne osobe koja nije na dijeti, svega 200 kalorija može da bude od šećera.

Zato treba biti vrlo oprezan i škrt kad se biraju dodaci za ovsenu kašu. Ako je jedete vrlo blago zašećerenu ili, još bolje, samo sa voćem i orašastim plodovima, imaćete sve prednosti zdrave žitarice a smanjiti rizik od nekontrolisanog gojenja.

Uz to, zdravi sastojci u ovsenoj kaši iniciraju proizvodnju serotonina u telu, pa ovaj doručak deluje umirujuće na nas već od početka dana.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.