OVO SU SKRIVENI SIMPTOMI ŠEĆERNE BOLESTI! Evo koje osobe imaju najveći rizik od dijabetesa

Shutterstock

12:50 Ljubav i zdravlje 0

sensa | 18. 05. 2021.

OVO SU SKRIVENI SIMPTOMI ŠEĆERNE BOLESTI! Evo koje osobe imaju najveći rizik od dijabetesa

Šećerna bolest i dijabetes postala je jedna od najzastupljenijih oboljenja savremenog doba. Kako biste započeli proces lečenja i na vreme promenili stil života koji bi mogao doprineti u prevenciju i lečenju bolesti, važno je da ne zanemarite simptome koje vam telo šalje

Ovo su skriveni i najčešći znaci šećerne bolesti (dijabetesa):

hronični umor
smanjenje energije
pojačana žeđ ili mokrenje
naglo dobijanje na težini ili mršavljenje
pojačana žeđ ili mokrenje
neuobičajena glad
zamućenje vida
sporo zarastanje rana
oštećenja na koži

Mogu se pojaviti i drugi, manje česti simptomi poput svraba i suvoće kože, neprijatan zadah, mučnina i bolovi u stomaku, gljivične infekcije...

Istraživanja širom sveta pokazuju da, osim genetskog faktora, najveći rizik od dijabetesa tipa 2 imaju osobe koje dugo sede, ne bave se fizičkomaktivnošću i hrane se nezdravo. Promena načina života je od presudne važnosti u prevenciji šećerne bolesti, pa se preporučuje da usvojite zdravu i izbalansiranu ishranu i tri do pet puta nedeljno imate fizičku aktivnost od najmanje 30 minuta.

Shutterstock

Ovo si simptomi dijabetesa

Za smanjenje rizika preporučuje se izbegavanje slatkih napitaka i ogrničenje alkohola, a umesto toga možete piti vodu, kafu i čaj, ali bez ikakvih zaslađivača.Konzumiraje više svežeg povrća, posebno zelenog lisnatog, a konzumiranje voća ograničete na dve porcije svežeg voća dnevno. 

Neverovatno naučno otkriće: ovo treba da znate ako doručkujete pahuljice

Najveći izazov su ugljenihidrati, pa se potrudite da konzumirate hleb i testenine od žitarica od celog zrna. Preporuka je i da crveno meso zamenite belim, a koristite isključivo nezasićene masnoće poput maslinovogulja.

Ne morate skroz izbegavati grickalice i slatkiše, samo izaberite zdraviju varijantu. Na primer, umesto čipsa jediteorašasteplodove, ali u ograničenoj meri. Umesto visokokaloričnih kolača punih šećera, možete napraviti voćnu salatu.

Fizička aktivnost je neophodna za zdravlje celog organizmu, pa tako i za borbu protiv povišenog nivoa šećera u krvi. Ako niste u kondiciji, možete šetati, voziti bicikl, vežbati joguza početnike ili pilates.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.