Insajder

18:58 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.Lazović | 13. 02. 2017.

POKRENITE SE! 15 razloga zašto je dobro vežbati!

Saša Plećević, poznatiji kao Dr Filgud, daje nekoliko saveta koji bi mogli da vam pomognu da očuvate motivaciju da vežbate

Ann Summers

Otkako je zahladnelo, mrzi vas da se pokrenete iz kuće, a kamoli da se bavite nekim ozbiljnim treningom, zar ne? Ipak, naučno je dokazano da ljudi koji se redovno bave umerenom fizičkom aktivnošću imaju bolji san, odmorniji su i srećniji, imaju ispunjeniji seksualni život i, najvažnije, imaju više pozitivne energije, koja je pokretač svega. Saša Plećević, poznatiji kao Dr Filgud, daje nekoliko saveta koji bi mogli da vam pomognu da očuvate motivaciju da vežbate.

Motivacija

- Jedno od čestih pitanja koje mi ljudi postavljaju jeste zašto je fizička aktivnost važna? Da li zbog dobrog fizičkog izgleda ili da bismo mogli da potrčimo za autobusom? Treba li da vežbamo da bismo bili zdravi ili da bismo mogli da ponosno prošetamo plažom u kupaćem kostimu? Nažalost, usled užurbanog tempa života, kao i nedostatka vremena, ne možemo da se pozabavimo svojim zdravljem, pravilnom ishranom niti fizičkom aktivnošću, jer većina nas smatra da zdrav način života obavezno podrazumeva mnogo vremena i naporan rad! - objašnjava dr Plećević.

I pored "božanstvenog" uticaja fizičkih vežbi na zdravlje, redukciju bolesti, izgled i duži život, manje od polovine ljudi širom planete redovno, planski i sitematski vežba.

- "Pre uspeha, bogovi odrediše da se čovek oznoji", rekao je slavni grčki filozof Hesiod sedam vekova pre Hrista. Ova svojevrsna životna filozofija odnosi se i na telesno vežbanje. Međutim, razlozi za lenjost, kada je reč o širokoj skali aerobnih aktivnosti, kao što su brzo hodanje, trčanje (džoging), plivanje, vožnja bicikla, ples, ili anaerobnih vežbi (podizanje tegova) leže u nedostatku motivacije, čak i u slučajevima kad je vežbanje neophodno radi očuvanja ili poboljšanja zdravlja - naglašava naš sagovornik.

"Pre uspeha, bogovi odrediše da se čovek oznoji", slavni grčki filozof Hesiod

Postoji nekoliko razloga zašto je to tako: pozitivni efekti, kao što su gubitak telesne težine ili oblikovanje tela, nisu odmah vidljivi; zbog monotonog ili stereotipnog ponavljanja aktivnosti ili postupaka brzo se javlja dosada; vežbate zato što morate, a ne zato što želite...

Budite realni

Dr Filgud predlaže da se radi očuvanja motivacije da vežbate usredsredite na sledeće:

1. Dogovorite se sa samim sobom želite li zaista to da radite

2. Odredite realne, kratkoročne i dugoročne ciljeve

3. Psihološki se postavite prema vežbanju kao prema nečemu što ima vrednost za vas same

4. Izbegnite stereotipno ponavljanje jedne iste aktivnosti

5. Odredite optimalnu meru vežbanja koja neće biti ni preterano laka, ni preterano teška;

- Redovno vežbanje od najmanje četiri meseca blagotvorno deluje na telo, i to na sledeći način: poboljšava rad srca i pluća, sprečava moždani udar, povoljno utiče na pritisak, snižava nivo šećera u krvi, povoljno utiče na vid i sluh, poboljšava odbrambene snage organizma, deluje antikancerogeno, poboljšava kondiciju, seksualni život i estetski oblikuje telo - zaključuje Saša Plećević.

Shutterstock

Redovno vežbanje pospešuje rad srca i pluća, poboljšava kondiciju, seksualni život i estetski oblikuje telo

ZAŠTO JE DOBRO VEŽBATI? 

n Smanjuje se stres. U više od 150 studija dokazano je da redovno vežbanje smanjuje napetost i omogućava vam da lakše izađete na kraj sa događajima koji bi inače mogli da vas pretvore u pravog negativca.

n Postoji manja verovatnoća da obolite od raka debelog creva. Umereno svakodnevno vežbanje, kao što je šetnja od jednog sata ili pola sata trčanja, može da umanji rizik od dobijanja raka debelog creva za skoro 46 odsto, tako što možda utiče na hemijske supstance unutar creva.

n Jačaju kosti. Muškarci i žene počinju da gube koštanu masu između 30. i 40. godine. Dizanje tegova ne samo da zaustavlja gubitak koštane mase već u nekim slučajevima može da dovede i do njenog stvaranja. Rizik od dobijanja osteoporoze drastično se smanjuje.

n Gubitak masti. Poznato je da možete da smršate držeći dijetu, ali veći deo izgubljenih kilograma odnosi se na mišićnu masu, a ne na masti. Kada na treningu koristite tegove, sprečavate da vam mišići oslabe dok ste u procesu mršavljenja. Aerobne vežbe predstavljaju najefikasniji način da sagorite kalorije.

Shutterstock

 

n Održavanje željene telesne težine. Veći broj ljudi koji smršaju povrate te kilograme u periodu od godinu dana do tri godine. I to samo zato što ne vežbaju! Više od 95 odsto ljudi koji redovno vežbaju spadaju u grupu onih koji uspevaju da održe istu telesnu težinu.

n Čvrst san. Kod osoba što mnogo sede, a koje počnu redovno da vežbaju, raste vreme koje se provodi u dubokom snu, u fazi sna koja važi za najokrepljujuću fazu. Takođe, ove osobe se ređe bude tokom noći.

n Retke prehlade. Umerene fizičke vežbe jačaju imunološki sitem. Osobe koje redovno šetaju upola manje puta se prehlade od osoba koje vole da se izležavaju ispred televizora.

n Duži život. Studija koja je obuhvatila više od 20.000 osoba koje su testirane u periodu od osam godina pokazala je da su mršavi ljudi bez kondicije imali duplo veći rizik od smrti nego ljudi koji su bili u kondiciji, ali ne i mršavi.

Shutterstock

n Više energije. Ljudi koji se žale da nemaju dovoljno energije da bi vežbali ne shvataju da fizička aktivnost pruža energiju. Prema jednoj studiji, sredovečne žene koje su dizale tegove godinu dana postale su aktivnije u svakodnevnom životu za 27 odsto nego ranije.

n Oblikovanje tela. Nikakve vežbe ne mogu da vas pretvore u manekene. Međutim, uz ispravan program vežbi možete da oblikujete stražnjicu, učvrstite mišiće i zategnete noge.

n Manji bol u leđima. Ojačavanjem stomačnih mišića, kao i mišića u donjem delu leđa, možete čudesno da otklonite bol u donjem delu leđa i smanjite nelagodnost koju osećaju osobe sa hroničnim bolovima u leđima.

Shutterstock

n Snižavanje krvnog pritiska. Osobe koje redovno vežbaju imaju oko 30 odsto manji rizik od razvijanja hipertenzije (koja je prava pretnja srcu) od osoba koje ne vežbaju. Takođe, fizička aktivnost može da pomogne kod snižavanja krvnog pritiska kod ljudi koji već boluju od hipertenzije.

n Manja verovatnoća da dobijete dijabetes. Biti u formi znači drastično smanjiti mogućnost razvijanja dijabetesa tipa dva, i to umanjivanjem nivoa šećera i masti u krvi. Ukoliko imate dijabetes, vežbanje - uz dozvolu lekara - može da vam pomogne da kontrolišete simptome bolesti.

n Smanjenje rizika od dobijanja raka dojke. Mada dokaz nije konačan, istraživanja pokazuju da kod fizički aktivnih žena postoji manji rizik od dobijanja raka dojke nego kod žena koje ne vežbaju.

n Pospešivanje memorije. Muškarci i žene između 60 i 75 godina koji su nekada uglavnom sedeli u jednom šestomesečnom istraživanju su na testovima memorije i zadataka prosuđivanja imali bolje rezultate za 25 odsto, i to nakon što su se tri puta nedeljno šetali.

 

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]