• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Izvor: Informer.rs

09.03.2024

14:36

Rešena misterija koja je sve zanimala! Otkriveno zašto prozor u avionu ima rupu - Ovo vam ne bi palo na pamet (VIDEO)

Shuterstock

Putovanja

Rešena misterija koja je sve zanimala! Otkriveno zašto prozor u avionu ima rupu - Ovo vam ne bi palo na pamet (VIDEO)

Podeli vest

Mala rupa koja se nalazi u centru svakog prozora u avionu postoji zbog regulacije pritiska vazduha, otkrila je stjuardesa na društvenim mrežama.

Heni Lim, stjuardesa jedne filipinske avio-kompanije, rekla je da putnici često pitaju o "misterioznim" rupama  na prozorima i da li za njih postoji skriveni razlog.

 

 

@_hennylim_ The Mystery behind tiny holes in airplane windows! Check this video out to know! Follow my Official facebook page “Henny Joyce Lim” follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #tinyhole #window #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

 

 

 - Ako ste ikada sedeli do prozora tokom leta, verovatno ste primetili malu rupu na dnu prozora - rekla je ona u videu TikToku.

 - Ona pomaže da se uravnoteži pritisak između kabine i spoljašnjeg vazduha. Takođe ima još jednu svrhu koja je oslobađanje vlage i sprečavanje mraza i kondenzacije koji bi zamaglili prozor i blokirali pogled - dodala je ona.

Foto: Shuterstock

 

Kada avion dostigne određenu visinu javlja se značajna razlika u pritisku između vazduha spolja i vazduha unutar kabine, koji je pod pritiskom da imitira atmosferu na nižim visinama, objavila je putnička publikacija "AFAR".

Većina prozora za komercijalne avione imaju spoljna, srednja i unutrašnja stakla, koja su obično napravljena od akrila.

 - Spoljnje staklo nosi sav stres pritiska u kabini - napisao je Robi Gonzalez u  svom tekstu za "Gizmodo".

 - Svrha rupice na prozoru, koja se nalazi blizu dna srednjeg stakla, postaje jasna - ona služi kao ventil i omogućava ravnotežu pritiska između vazduha u putničkoj kabini i vazduha između spoljašnjeg i srednjeg stakla -  objasnio je Gonzales.

I dodao:

 - Ova mala rupica obezbeđuje da se pritisak u kabini tokom leta primenjuje samo na spoljašnje staklo... Time se čuva srednje staklo za hitne situacije.

Foto: Shuterstock

 

Ako je pritisak u kabini izduvao spoljašnje staklo, što je retko, unutrašnje staklo je i dalje dovoljno snažno da izdrži pritisak, dajući pilotima vremena da se spuste na manje visine i smanje pritisak u kabini.

 - Prema priručniku za održavanje Boinga 737, srednje staklo je dizajnirano da održava 1,5 puta veći od normalnog radnog pritiska na 70 stepeni Farenhajta - zaključio je Gonzales, prenosi NY Post.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Haos u Arizoni, zatvoren međudržavni autoput! (VIDEO)
katastrofa

Haos u Arizoni, zatvoren međudržavni autoput! (VIDEO)

Teretni voz koji je prevozio gorivo iskočio je iz šina i zapalio se u blizini granične linije između američkih saveznih država Novi Meksiko i Arizona, a u incidentu nije bilo povređenih, saopštili su železnički operater BNSF i policija.

27.04.2024

08:47

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set

Srbija