Sa dolaskom zime, na putu će biti više kamenčića iz udarnih rupa koje se šire, ali i rizle koju posipaju kamioni zimske službe, pa automatski rastu šanse da se nešto od toga "lansira" ispod točkova i ošteti nekome vetrobran, piše sajt Polovni automobili
06.12.2019
18:17
Iako svi mi vozači mislimo da nas ništa ne može iznenaditi i da znamo sve o vožnji na snegom i ledom pokrivenim putevima, evo pet najčešćih grešaka, prema Business Insideru, koje činimo, svesno ili nesvesno.
1. Prebrza vožnja
Prebrzom vožnjom u komplikovanim uslovima rizikujete gubitak kontrole nad vozilom. Ne zaboravite, prilikom kočenja na putu prekrivenom snegom ili ledom zaustavni put se drastično povećava. Dobro je to imati na umu zimi i prilagoditi svoj stil vožnje u skladu s tim.
Uskladite svoju brzinu s brzinom drugih vozila na putu. Za sigurnu vožnju u zimskim uslovima, pronađite brzinu na kojoj se osećate ugodno, imate kontrolu nad vozilom, uskladite se s drugim vozilima.
Ubrzavajte polako kako biste bili sigurni da imate kontrolu nad prijanjanjem. U skladu s tim, kočite umereno, bez naglih manevara.
Ne vozite prebrzo, nikada ne znate kako će vaše vozilo reagovati u složenim uslovima na putu tokom zime.
Nije samo prebrza vožnja rizična na zimskim putevima, jednako opasna može biti i prespora.
Takvom vožnjom ćete usporavati saobraćaj iza sebe, što će povećati nervozu i izazvati bes drugih učesnika saobraćaja, a što može da dovede do njihovih rizičnih manevara.
Naravno, ukoliko ste potpuno sami na putu, vozite se sporo koliko hoćete, ali pazite na neočekivan nailazak drugih vozila iza vas s većom brzinom kretanja.
Određena inercija kretanja vam je potrebna kada se vozite uzbrdicom na snegom i ledom pokrivenim putevima.
3. Vožnja bez zimskih guma
Osim što je u Srbiji obvezna upotreba zimske opreme od 1. novembra do 1. aprila, zimske gume su dizajnirane tako da postignu najbolje rezultate kada temperatura padne ispod sedam stepeni Celzijusa.
One imaju veći udeo prirodnog kaučuka koji ne postaje tvrd, krut kad temperatura padne ispod tih, famoznih 7°C te ostaje elastičan i pri vrlo niskim temperaturama.
Osim toga, struktura i uzorak gazećeg sloja na najboljim zimskim gumama za puteve dizajnirani su tako da do punog izražaja dođu specifični materijali od kojih su napravljene i "pretvori" ih u najbolje vozne karakteristirke u mokrim, ledenim ili sneženim uslovima na kolovozu.
Na primer, dodatni kanali, žlebovi i lamele pomažu u prijanjanju i zaštiti od "akvaplaninga" (kada vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu na putu ispod gume).
Blokovi su također dizajnirani u različitim dimenzijama kako bi se učinilo optimalnim samočišćenje gazne površine gume, osiguravajući najbolje prijanjanje kad guma vozi po snegu.
Kada to ne bi bilo tako dobili bismo, uslovno rečeno, ravnu klizavu površinu gaznog sloja gume i upravljanje u ovakvim složenijim uslovima ne bi bilo optimalno.
Kod zimskih guma prag sigurnosti u kritičnim situacijama znatno je viši: pri 0°C i 90 km/h kočioni put ljetne gume povećava se za 5,40 metara na mokrim cestama.
Na snegu i brzini od 80 km/h automobil s letnjim gumama kočenjem se potpuno zaustavi 42 metra kasnije nego vozilo sa zimskim gumama.
4. Automobil nije očišćen od sneg i leda
Iako mnogo vozači to nikako da shvate, jedan od ključnih faktora bezbednosti u zimskim uslovima je očišćen automobil od snega i leda.
Osim što rizikujete da budete kažnjeni od saobraćajne policije (bar na papiru postoji ta mogućnost), nekupljen sneg i led smanjuju vidljivost i sprečavaju vozača da ima optimalan pregled okoline.
Osim toga, s automobila će padati ledene i snežne gromade na put, a time ugrožavate i ostale učesnike u saobraćaju.
Dovoljno je strujanje vazduha prilikom kretanja vozila da sneg sa vašeg automobila nanese na vetrobran drugog automobila i tako mu zakomplikujete vožnju.
5. Pritisak vazduha u gumama
Proizvođači automobila preporučuju vozačima da proveravaju pritisak vazduha u gumama jednom mesečno.
To je moguće učiniti besplatno, lako i brzo na svakoj benzinskoj pumpi, a sigurno bar jednom nedeljno svratite na jednu da naspete gorivo.
Budući da su mnogi automobili ne tako retko s prevelikim, ali u najčešćem slučaju s premalim pritiskom vazduha u gumi, to može da utiče na optimalno ponašanje u vožnji u ekstremnim situacijama (potpuno kočenje, izbegavajući manevri).
To se najviše oseti na novčaniku samog vlasnika vozila, jer ako gume imaju prenizak pritisak vazduha, zagrevaju se više, povećava se otpor kotrljanja - a s time i potrošnja goriva.
Često je kod vozača ustaljen mit da se u vožnji po snegu treba smanjiti pritisak vazduha u gumama, jer će to kao pomoći boljem prijanjanju na snegu.
Ne zaboravite, vaše gume su dizajnirane da funkcionišu pod određenim pritiskom i drastično odstupanje od propisane norme bi moglo da bude opasno.
Za kraj, ne zaboravite da spremite svoje vozilo za zimske uslove vožnje, što uključuje, između ostalog, antifriz u sistamu za hlađenje motora, tečnost za pranje stakala koja se neće smrzavati na niskim temperaturama.
Neka vam akumulator bude u optimalnom stanju, a metlice brisača ispravne. Stavite u prtljažnik lance za sneg i alat za čišćenje snega i leda, rukavice...
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Sa dolaskom zime, na putu će biti više kamenčića iz udarnih rupa koje se šire, ali i rizle koju posipaju kamioni zimske službe, pa automatski rastu šanse da se nešto od toga "lansira" ispod točkova i ošteti nekome vetrobran, piše sajt Polovni automobili
Vladimir Putin peti put stupio je na dužnost predsednika Rusije, a tim povodom u Kremlju održana je svečana ceremonija kojoj su prisustvovale brojne zvanice. Nakon polaganja zakletve, Putin je zahvalio građanima u svim regionima na "poverenju i podršci", kao i onima koji se danas bore u zoni SVO za Rusiju.
Politikolog Dušan Milenković istakao je da cela opozicija izlazi na izbore 2. juna, samo što Dragan Đilas, Zdravko Ponoš, DSS i SSP ne izlaze u Beogradu.
Iz dana u dan ne prestaju udruženi napadi na deo opozicije koja je odlučila da izađe na izbore 2. juna, pa je sada najnoviji napad na njih to da nije moralno što se nisu odlučili za bojkot.
Proizvodnja cveća u valjevskom kraju postaje sve aktuelnija i veoma unosan posao. Mnogima cvećarstvo često iz hobija prerasta u osnovno zanimanje, dok popularizaciji ove grane poljoprivrede doprinosi mogućnost proizvodnje na manjim površinama uz postizanje dobrog profita.
Znak pre sletanja kineskog predsednika Si Đipinga na aerodrom Nikola Tesla dala je vojna avijacija. Naime, čuli su se Mig-ovi 29 koji su dočekali avion u kome je bio kineski predsednik na ulasku u vazdušni prostor Srbije i dopratili ga do aerodroma gde je sleteo.
Dolazak Si Đipinga u Srbiju biće značajno u mnogo aspekata za našu zemlju. Na ovu temu u emisiji "Info veče" govorili su Nebojša Obrknežev iz Ruske stranke i Dragan Petrović, sa Instituta za međunarodnu politiku i privredu.
Poseta predsednika Si Đipinga Beogradu od velikog je značaja za našu zemlju. O ovoj poseti, ali i o odnosima dve države i dva predsednika u "Glavnom dnevniku" govorio je Zoran Spasić, predsednik Centra za bezbednosnu i međunarodnu politiku.
Vladimir Putin biće na čelu Rusije do 2030. godine. Ruska vojska počela vežbe za upotrebu nestrateškog nuklearnog oružja. Kineski predsednik Si Điping u poseti Beogradu. Na ove teme u emisiji "Rat uživo" govorili su pukovnik Duško Šljivančanin i dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije. Uživo u program uključio se i analitičar Andreja Lović koji je komentarisao današnju posetu Si Đipinga Beogradu.
Novi mandat šefa Rusije Vladimira Putina koji će trajati do 2030. godine. Mnogi ga u Rusiji doživljavaju kao modernog ruskog imperatora. Na ovu temu u "Info danu" govorio je Ivan Bošnjak, stručnjak za regionalnu bezbednost.
Muž nestale Kolumbijke Ane Knežević, Srbin David, uhapšen je juče na aerodromu u Majamiju zbog sumnje da se dovodi u vezu sa njenim nestankom u Madridu početkom februara.
U postupku koji se pred sudom u Turskoj vodi protiv 18 optuženih za organizaciju i učešće u ubistvu Jovana Vukotića, među kojima su Radoje Živković, rođak Radoja Zvicera vođe "kavačkog klana", kao i Milan Vujotić izveden je novi dokaz, izveštaj veštaka o GPS uređaju koji je postavljen ispod belog "opela" u kom je 8. septembra 2022. u Istanbulu ubijen navodni vođa "škaljarskog klana".
U Višem sudu u Beogradu danas je održano pripremno ročište pred početak suđenja Ognjenu Dabetiću (34), optuženom za teško ubistvo transrodne tiktokerke Noe Milivojev (18) iz Kovilja, rođene pod imenom Đorđe.
Nemački velikan Borusija iz Dortmunda prvi je finalista Lige šampiona! Popularni "milioneri" večeras su savladali kao gosti Pariz Sen Žermen sa 1:0 (0:0) na "Parku Prinčeva" i sa ukupnih 2:0 plasirali su se u finale najjačeg klupskog takmičenja na Starom kontinentu, gde će im rival na londonskom "Vembliju" biti ili madridski Real ili minhenski Bajern!
Košarkaši Crvene zvezde plasirali su se u finale ABA lige, pošto su u drugom meču polufinala regionalnog takmičenja savladali ekipu Mege sa 94:69 (19:26, 28:11, 29:16, 18:16).
Košarkaš Partizana Aleksa Avramović (29) oglasio se večeras nakon što je u Podgorici u drugom meču polufinala ABA lige promašio maltene zicer za pobedu svog tima.
Košparkaši Partizana izgubili su večeras u Podgorici od ekipe Budućnosti sa 74:73 u drugom meču polufinalne serije ABA lige, pa će tako odluka o finalisti biti doneta u majstorici.
Košarkaši Partizana večeras su izgubili od Budućnosti sa 74:73 u drugom meču polufinala ABA lige, a tragičar meča je plejmejker crno-belih Aleksa Avramović, koji je u poslednjim sekundama meča promašio zicer za pobedu!
Kako navodi The Guardian, pozivajući se na javnu organizaciju Global Vitness, zemlja je uvezla 5,2 miliona barela ruske nafte. Svaki dvadeseti vazdušni let koristio je gorivo napravljeno od ruske nafte.
Zapadne zemlje trguju ukrajinskom decom, izlažući ih seksualnoj eksploataciji i koriste njihove organe za transplantaciju, rekao je bivši agent CIA-e Lari Džonson na Jutjub kanalu Judging Freedom .
Ukrajinske bespilotne letelice koje se koriste za napade u Crnom moru postale su mnogo opasnije: sada mogu da se probiju i čak su opremljene bacačima raketa. S obzirom na planove koje je Kijev objavio za nove napade na Krimski most, to će, naravno, zahtevati hitnu reakciju Rusije.
Šef diplomatije Evropske unije Žozep Borelj rekao je da je posthladnoratovski međunarodni sistem sada prestao da postoji i da je Amerika izgubila svoj "hegemonistički status".
Proboj ruske vojske u rejon sela Očeretino u DNR mogao bi da izazove domino efekat i uruši odbranu ukrajinskih oružanih snaga, navodi se u članku u italijanskim novinama Fato Kuotidiano .
Užičanin Boško Karaić, advokat u penziji, svoj umetnički deo sebe je posvetio pravljenju finih i veoma komplikovanih predmeta. I sada, kada je u penziji i sa uničićima provodi dobar deo vremena, svoje slobodno vreme koristi za pravljanje brodića, ali i drugih stvari, u malim bocama.
Članovi Moto kluba "MC Road Guardian" iz Niša treću godinu zaredom organizovali su akciju "Deca protiv bajkera" da bi prikupili humanitarnu pomoć, ali i družili se sa najmlađim Nišlijama.
Rođeni Švajcarac, forenzičar, hemičar, kriminolog i profesor na Univerzitetu u Lozani, dr Arčibald Rajs, najveći je prijatelj srpskog naroda u 20. veku.
Zločinački izum turskog okupatora “Danak u krvi” (tur. “devşirme” ili “sakupljanje”) nije bio “prilika za napredovanje hrišćanske srpske dece” u turskom islamskom sistemu vlasti, kako to uporno pokušavaju da predstave pobornici iskama i pojedini zapadni komentatori.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.