wikipedia.org

20:18 >> 20:18 Kolumne 0

Veselin Jevrosimović | 10. 07. 2018.

NOVA KOLUMNA VESELINA JEVROSIMOVIĆA, IT UGAO: ​Bez vozača!

Postoje tehnologije o kojima se govori i piše već godinama, a čija realna primena u svakodnevnom životu većini publike deluje kao nešto veoma daleko, čak neostvarivo

E sad, postoji nepisano pravilo da će ono što u ovom momentu funkcioniše na nivou prototipa svetlost masovnog korišćenja ugledati tek za petnaestak godina. Danas se, doduše, mnogo više pažnje poklanja tehnološkom razvoju, pa inovacije znatno pre dospevaju u žižu javnosti, što može stvoriti utisak da neka od rešenja nikada neće zaživeti.

Čini mi se da su automobili bez vozača, takozvana autonomna vozila, jedno od takvih rešenja. Činjenica je, međutim, da se na ovom polju mnogo toga dešava, svi najveći proizvođači uključeni su u trku, a ulaganja u razvoj i ideje mere se milijardama dolara. Pored tradicionalnih proizvođača automobila, dobili

Auta bez vozača postaće deo naših života brže nego što mislimo

smo i nekoliko značajnih novih imena, uključujući i "Gugl", odnosno njihovu krovnu kompaniju "Alfabet". 

Budući da se osnovni problem koji mora biti rešen odnosi na softver i veštačku inteligenciju koja treba da prikuplja podatke i donosi važne odluke u realnom vremenu, ne treba da nas čudi što IT kompanije igraju važnu ulogu. Uostalom, o automobilima bez vozača, tehnološkim rešenjima vezanim za njih i mogućim pravcima daljeg razvoja pisao sam u više navrata na ovim stranama. 

Zanimljivo je analizirati moguća tržišna kretanja na ovom polju, pogotovo u svetlu značajnih promena koje će autonomna vozila doneti čovečanstvu. Za sada vlada poprilična gužva, ali se analitičari slažu da to neće potrajati, odnosno da bismo mogli da imamo neku vrstu ograničenog monopola u kome će prvi koji pronađu prihvatljiva rešenja biti stožer daljeg razvoja.

Mnogo više nego u nekim drugim situacijama, zakonska regulativa može uticati na to koliko će brzo autonomna vozila postati svakodnevica. Naime, bezbednost učesnika u saobraćaju nije nešto sa čim se može eksperimentisati, pa će proizvođači morati da obezbede čvrste dokaze da su njihovi modeli sigurni za upotrebu. To će dodatno smanjiti broj kompanija koje ostaju u igri. Šta god da se desi, budite sigurni da će automobili bez vozača postati deo naših života brže nego što mislimo.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]