A
SIPAO DIZEL NA "EKO" PUMPI, AUTO STAO POSLE 20 KILOMETARA! Gorivo puno vode, ŠTETA 900 EVRA!
Auto-mehaničar Z. M. tankirao gorivo na "Eko" pumpi, stanica "Umka 2". Auto stao posle 20 kilometara jer su mu oštećene dizne, pumpa, rezervoar, svi senzori. Analiza Instituta za opštu i fizičku hemiju pokazala da je u tom dizelu bilo 927 puta više vode nego što je dozvoljeno!
Zaštitnik potrošača 10. 03. 2017. 09:23
0
Informer

Marker boja sve otkriva
Dizel je u Srbiji obojen zelenožutom marker-bojom i potpuno je transparentan
Dr Stevan Blagojević, direktor Instituta

Auto-mehaničaru Z. M. stradao je automobil zbog vode u dizelu!

On je gorivo natočio na benzinskoj pumpi "Eko", stanica "Umka 2". Kako kaže, godinama koristi njihove usluge i nije imao nikakvih problema sve do kraja januara.

- Na toj pumpi uvek točim gorivo, već godinama, jer mi je blizu kuće i gde god da krenem, usput mi je. Tako je bilo i ovog puta. Sipao sam dizel. Posle nepunih 20 kilometara vožnje kola su stala, što bi mi u žargonu rekli "zakucala se". Došlepao sam automobil do svoje radionice. Rasturio sam ga i iz rezervoara izvukao ovu tečnost koju vidite. Na prvi pogled je jasno da to nije čist dizel - ispričao nam je Z. M.

Izvukao sam oko sedam litara zelenkastobele tečnosti, na prvi pogled bilo je jasno da dizel nije čist 
Oštećeni Z. M.

Kako kaže, šteta je oko 900 evra. Njega će da košta oko 200 evra manje jer će sam popravljati ono što je stradalo. A stradali su mu: dizne, pumpa, magistrala, regulator pritiska, rezervoar, svi senzori. Kada je rasturio automobil, iz rezervoara je izvukao oko sedam litara zelenkastobele tečnosti za koju je već na prvi pogled bilo jasno da nije čist dizel.

- Šta da se radi. Viđao sam kao mehaničar često slične slučajeve. Dešavalo se da ljudima neiskusni točioci na pumpama umesto benzina sipaju dizel ili obrnuto. Bilo je svakakvih situacija. Svi su me savetovali da ovo raspravim sa pumpom, da mi nadoknade štetu, ali to je za mene samo gubljenje vremena. Ko će to da dokaže... Da ih ubeđujem da nisam sipao švercovano gorivo, da mi niko nije sipao vodu namerno u rezervoar, što je nemoguće... Nemam vremena za to. Popraviću štetu, pa vozim dalje - kaže naš sagovornik, koji je redakciji Zaštitnika potrošača ustupio deo izvađene tečnosti iz rezervoara.

Informer

Redakcija Zaštitnika potrošača odnela je uzorak na analizu. Na Institutu za opštu i fizičku hemiju analizom je utvrđeno da sadrži 927 puta više vode od dozvoljenog kada je reč o toj vrsti goriva.

- Dizel je u Srbiji obojen zelenožutom marker-bojom i potpuno je transparentan. Kada se sumnja u kvaliteta dizela, uobičajeno se analizira cetanski broj (merilo kvaliteta dizela), količina sumpora i količina vode. Mešanje s vodom bitno menja propisani sadržaj vode, dodati niskokvalitetni derivati nafte bitno menjaju cetanski broj, a dodatak lošeg dizela bitno menja sadržaj sumpora - objašnjava postupak dr Stevan Blagojević, direktor Instituta.

Kriv je proizvođač

Milan Rakić iz Udruženja naftaša Srbije kaže da za prisustvo vode u gorivu može da bude zaslužan isključivo proizvođač.
- Dizel se ne može tek tako, ručno pomešati s vodom. U tom slučaju voda pada na dno tanka. Voda može samo da se ubaci u procesu proizvodnje - tvrdi Rakić.

Prema rezultatima koje smo dobili, analizirani uzorak odstupa od standarda. Prema standardu za evrodizel cetanski broj treba da bude minimum 51, dok je u ovom slučaju 48,2. Količina sumpora je ispod propisanog maksimuma. Maksimum je 10, dok je uzorak sadržao 8,2. Najalarmantnija je situacija s vodom. Maksimum vode prema standardu je 200, dok analizirani uzorak sadrži čak 185.560!

- Na osnovu rezultata analize može se zaključiti da uzorak sadrži znatno više vode od propisane maksimalne vrednosti - zaključuju u Institutu.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović kaže da se i njihovom udruženju obraćaju potrošači žaleći se na kvalitet goriva na pumpama u Srbiji. On smatra da najveći problem predstavlja nedovoljna kontrola.

- Nadležnim institucijama su puna usta priča o kontroli i markiranju goriva, ali to u praksi ne funkcioniše. Takođe, veliki problem je gde uraditi analize, jer akreditovane laboratorije ujedno i odobravaju uvoz i prodaju tog goriva. Sigurno onda neće ako im ja odnesem na analizu te uzorke, koje su oni odobrili, da ih proglase i lošim i tako sami sebi uskoče u usta. Nedavno smo mi iz NOPS hteli da ispitamo poreklo smole u tečnom naftnom gasu. Istraživanjem smo utvrdili da je jedina akreditovana laboratorija za to "Jugoinspekt". Međutim, kada smo tražili da nam urade analizu, oni su rekli da to ne rade. Pitam se, onda, na osnovu čega su odobrili uvoz tog gasa - kaže Papović, i dodaje:

- Jedini način da saznamo pravu istinu o kvalitetu goriva jeste da se uzorci analiziraju negde u inostrantvu. To je jedini način da se sazna pravo stanje. Mi, nažalost, nemamo nikakvu kontrolu kvaliteta goriva, pa naši sugrađani s pravom sumnjaju u kvalitet onog što kupuju.

Eko: U našem dizelu nema vode

Informer

U kompaniji "Eko" kažu da su im sve reklamacije od velikog značaja, zbog čega su i formirali korisnički servis.

Sve nadležne službe kompanije ispitivale su slučaj i zaključile da je naše gorivo ispravno

- Veoma nam je važno da se sve procedure, standardi i provere kvaliteta sprovode u potpunosti kako bi zakon, kao i krajnji kupci bili u potpunosti poštovani. Nakon što smo saznali za pomenuti slučaj i da postoji sumnja u kvalitet goriva na jednoj od naših benzinskih stanica, sve nadležne službe u okviru naše kompanije dobile su zadatak da ispitaju slučaj. Sonda koja automatski reaguje na eventualno prisustvo vode pokazala je da vode u tankovima nema. Zapisi sa dostava goriva u prethodnom periodu takođe potvrđuju da nije bilo vode u gorivu prilikom istakanja. Izvršena je dodatna provera na licu mesta posebnom vrstom paste za proveru prisustva vode i takođe je potvrđeno da nema vode u tankovima. Ovakve vrste provera se obavljaju svakodnevno na svim našim objektima. Pregledana je dokumentacija o kvalitetu dostavljenog goriva i ona je u redu. Uporedo je i odeljenje tehničkog održavanja pregledalo svu dokumentaciju o prethodnim dostavama goriva navedenom objektu, kojom se potvrđuje kvalitet goriva, tj. dokazuje da nema prisustva vode prilikom dostave. Ovakva vrsta dokumentacije je obavezna za svaku pumpu i prikazuje specifikaciju isporučenog derivata. Sve gorenavedeno ukazuje na činjenicu da tečnost koja je išla na ispitivanje verovatno nije mogla poteći iz tankova sa benzinske stanice "Umka 2" - kažu u kompaniji "Eko".

Oni pozivaju sve koji sumnjaju u rad ove kompanije da se obrate korisničkom servisu.

- Prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki ovakav ili sličan slučaj koji bi se evidentirao bilo kakvom žalbom u objektu ili putem i-mejla ili telefona korisničkog servisa prošao bi sve relevantne procedure provera kako bi potrošaču odgovor bio dostavljen u što kraćem roku i svaka eventualna šteta totalno nadoknađena. Ni na jedan od gorenavedenih načina za podnošenje žalbi korisniči servis nije bio obavešten od strane potrošača o bilo kakvoj šteti ili nepoštovanju procedura u ovom slučaju - saopštili su u tom preduzeću.


 

SLIČNE VESTI
KOMENTARI0
OSTAVI KOMENTAR
SVE O POZNATIMA
Vreme
Beograd 20o
20 C
Beograd
  • Novi Sad
    20o
  • Niš
    28o
  • Subotica
    19o
  • Zrenjanin
    20o
  • Klek
    20o
  • Kula
    17o
  • Sombor
    17o
  • Vrbas
    17o
  • Vranje
    35o
  • Prokuplje
    28o
  • Leskovac
    28o
  • Arilje
    22o
  • Kraljevo
    26o
  • Apatin
    18o
  • Vlasotince
    28o
  • Pirot
    28o
  • Ingija
    20o
  • Loznica
    17o
  • Grocka
    21o
  • Kovin
    21o
  • Ruma
    20o
  • Kladovo
    34o
  • Novi Pazar
    26o
  • Jagodina
    26o
  • Ivanjica
    22o
  • Titel
    20o
  • Ub
    19o
  • Bor
    33o
  • Nikinci
    20o
  • Batajnica
    20o
  • Surdulica
    28o
  • Ralja
    20o
  • Zlatibor
    17o
  • Popinci
    20o
  • Kosjeric
    23o
NAJSEKSI FOTKE KIM KARDAŠIJAN! Možete da je ne volite, ali ne možete da je ne primetite!
Insajderska priča,trač ili istina, pišite, podelite...
Informerka