JUPITEROV PLOD RIIZNIICA ZDRAVLJA! Orasi čuvaju srce, otklanjaju stres, peglaju bore...

Shutterstock

19:30 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.L. | 19. 10. 2019.

JUPITEROV PLOD RIIZNIICA ZDRAVLJA! Orasi čuvaju srce, otklanjaju stres, peglaju bore...

Grci su ih smatrali jelom dostojnim bogova, a nauka tvrdi da samo sedam oraha dnevno može značajno da ublaži znakove starenja, zaštiti od srčanih oboljenja i pojedinih vrsta raka

Osim što imaju prijatan gorkasto-slatki ukus, orasi nam daju ogromnu količinu energije i nude mnoge zdravstvene prednosti. Grci su ih zvali "Jupiterovim plodom", smatrajući ih jelom dostojnim bogova, dok nauka tvrdi da samo sedam oraha dnevno može značajno da ublaži znakove starenja, zaštiti od srčanih oboljenja i pojedinih vrsta raka.

Čuva zdravlje srca

Orah je neverovatan izvor vrednih nutrijenata. Sadrži antioksidante, kvalitetne masne kiseline, gvožđe, kalcijum, magnezijum, fosfor, cink, mangan, selen, vitamine B, E i K.

PUNJENA JAJA! Predjelo za desetku

Orasi u medu za potenciju

U jednakoj razmeri pomešajte mlevene orahe s medom (najbolje kestenovim) i uzimajte tri kašike mešavine, tri puta na dan. Da bi se postigli željeni efekti, lečenje treba da traje najmanje 20 do 30 dana. Ova mešavina je delotvorna i kod visokog krvnog pritiska i glavobolje.

Ovi plodovi sadrže i veliku količinu alfa-linolenske kiseline, vrstu omega-3 masnih kiselina, koja se nalazi samo u biljkama i igra važnu ulogu u održavanju zdravlja srca. Alfa-linolenska kiselina štiti od upale i kalcifikacije krvnih sudova, smanjuje rizik od srčanog udara i normalizuje krvni pritisak.

S druge strane, mononezasićene i polinezasićene masti pronađene u orasima pomažu u održavanju optimalnog nivoa insulina u krvi, smanjuju holesterol i trigliceride, dok veliki broj fitonutrijenata pomaže telu u borbi protiv starenja, raka creva, prostate i dojki, neuroloških bolesti i upala.

Shutterstock

Otklanja stres

Visoke količine omega-3 masnih kiselina u orahu čine ga izvrsnom hranom za mozak - poznato je da ove kiseline pomažu kod smanjenja simptoma depresije, hiperaktivnosti i Alchajmerove bolesti. Orah i njegovo ulje takođe doprinose smanjenju nivoa stresa i snižavaju visoki pritisak uzrokovan stresom, tvrde naučnici.

HIT DIJETA - BRZIH 800! 12 nedelja mediteranske ishrane s malo ugljenih hidrata!

Mešavina protiv anemije

Protiv anemije i iscrpljenosti pripremite smesu od pola kilograma livadskog meda, pola kilograma mlevenih oraha i jednog limuna. Sve dobro izmešajte i uzimajte jednu kašičicu svaka tri do četiri sata.

Imate problema s nesanicom? Umesto tableta za spavanje, pojedite pet oraha nakon večere, jer oni omogućuju miran san.

Neguje kožu

Orahovo ulje, osim što se koristi u ishrani i kao začin, za spoljnu upotrebu hidrira, podmlađuje kožu i pegla bore, njime se leči perut, opadanje kose i prekomerna masnoća. Nalazi se u mnogim proizvodima za negu, a izvrsno je i kao ulje za masažu. Vitamin E u samim orasima veoma je dobar za kožu.

RECEPTI:

Shutterstock

Energetski doručak

Sastojci: 2 kašike ovsenih pahuljica (koje ste prethodno stavili da se potope preko noći), kašika mlevenog lana, kašika susama, kašika mlevenih oraha, malo suvog grožđa, brusnica ili drugog suvog voća, kašika meda, začini kao što je cimet (po želji).
Priprema:
U manju posudu stavite sastojke, dolijte vrlo malo tople vode, tek toliko da možete sve dobro da promešate sastojke ili po želji bademovo, sojino ili neko drugo mleko.

Shutterstock

Pile punjeno orasima i suvim grožđem

Sastojci: pile srednje veličine (oko 1,5-2 kg), crni luk, 100 g pirinča, 50 g seckanih oraha, 50 g suvog grožđa, 10-ak suvih šljiva, sok i korica jednog limuna, oko 2 dl pilećeg bujona, so, biber, plus krompir i šargarepa za prilog.
Priprema:
Napravite prvo nadev: na malo ulja propržite sitno seckani crni luk, dodajte pirinač i oko 2 dl pilećeg bujona. Kuvajte 15-ak minuta da pirinač omekša, po potrebi posolite i pobiberite, dodajte narendanu koricu i sok od jednog limuna, suvo grožđe, suve šljive i seckane orahe. Ostavite da se malo prohladi. Pile napunite pripremljenim nadevom i ušijte koncem, posolite i pobiberite sa svih strana, pa stavite u podmazan pleh za pečenje i prelijte sa malo ulja odozgo. Iseckajte par krompira i dve šargarepe i stavite pored pileta, dodajte 2-3 lista lovora i nekoliko zrna bibera, pa sve prelijte sa šoljom vode ili supe. Prekrijte folijom i stavite da se peče na 200 stepeni. Posle sat vremena okrenite pile na drugu stranu i pecite još četrdesetak minuta da se fino ispeče. Pri kraju pečenja skinite foliju.

Shutterstock

Bakine jabuke

Sastojci: 6 jabuka srednje veličine, kašika putera, kašika meda, kašika cimeta, 120 g mlevenih oraha, sok od jednog limuna. Za preliv: 2 kašike putera, 3 kašike meda. I još: 3 kašičice putera, cimet, tostirani lešnici.
Priprema:
Rernu zagrejte na 200 stepeni. Izdubite jabuke i iseckajte meso koje ste izdubili. Na laganoj vatri zagrejte kašiku putera, pa dodajte seckane jabuke, cimet i šećer. Kad jabuke omekšaju dodajte sok od limuna i mlevene orahe i ostavite tek toliko da se ukusi spoje. Tostirajte lešnike na tiganju, oljuštite ih i naseckajte. Pripremite preliv: na laganoj vatri zagrejte puter, dodajte med i nakon minut, dva sklonite s vatre. Svaku jabuku posipajte cimetom, na dno stavite pola kašičice putera, pa punite nadevom od oraha do vrha i posipajte lešnicima. Jabuke pecite oko 35 minuta. Dok su još vruće prelijte ih prelivom od vrućeg meda. Na vrh dodajte veliku kuglu sladoleda od vanile.

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]