ŠTITE SRCE, SMANJUJU HOLESTEROL I ODRŽAVAJU LINIJU! Hrana kraljeva i šampion u dobrobiti za organizam

Pixabay

11:20 Ljubav i zdravlje 1

Miss7zdrava.24sata.hr | 07. 12. 2019.

ŠTITE SRCE, SMANJUJU HOLESTEROL I ODRŽAVAJU LINIJU! Hrana kraljeva i šampion u dobrobiti za organizam

Orašasti plodovi su bogati proteinima i zdravim masnoćama, te se smatraju pravim saveznicima zdravlja

Istraživanja pokazuju da konzumiranje orašastih plodova može da nas zaštititi od kardiovaskularnih problema poput srčanih oboljenja i visokog pritiska, kao i dijabetesa tipa 2.

Sadrže vitamine A, B6, C i E, koji su važni za rad srca, jačanje imunog sistema, zaštitu od štetnih zračenja, prevenciju raka i očuvanje nervnog sistema.

Bademi, kikiriki i orasi su svakako među najpopularnijim, dok su pistaći pomalo nepravedno zaboravljeni. Stoga, u nastavku teksta vam donosimo razloge zašto treba češće da ih jedete.

 - Pistaći imaju puno hranjivih materija i dobre su za zdravlje - rekla je Kim Larson, nutricionista i Total Healtha u Seattleu za Woman's Health.

Prvo i osnovno - evo što možete očekivati u 25 grama pistaća prema bazi podataka o hrani američkog ministarstva poljoprivrede:

Kalorije: 159
Masnoća: 12,8 grama
Proteini: 5,72 grama
Ugljeno hidrati: 7,7 grama
Vlakna: 3 grama
Šećeri: 2 grama

Dijetetičar Sonija Angelone ističe da su pistaći dobar izvor vlakana, proteina, magnezijuma i bakra, folata i prirodnih spojeva - biljni steroli, odnosno fitosteroli koji smanjuju holesterol, a imaju i brojne druge zdravstvene prednosti.

Pixabay

Odličan izvor vlakana

Vlakna su neophodna za dobro zdravlje, bolji rad probave i održavanju zdrave težine.

 - S obzirom na to da vlakna povećavaju sitost, pistaći u kontrolisanju kilaže ako se konzumiraju odgovarajućim količinama - kaže Larson.

Manje su kalorični od većine ostalih orašastih plodova

U 25 grama pistaća ima 159 kalorija, čime spadaju u jedan od manje kaloričnih vrsta orašastih plodova

Sto grama pistaća sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lešnika ima 630 kalorija i 100 grama oraha ima 670 kalorija.

Puni su antioksidansa

 - Zbog svoje jedinstvene ljubičaste i zelene boje, mogu imati više antioksidansa i jače protivupalno delovanje od ostalih orašastih plodova - kaže Angelone.

OVO SU ČETIRI PRAVILA KAKO DA JEDETE BELI LUK! Jedno je veoma važno AKO ŽELITE DA VAM POMOGNE

Ove boje uzrokuje hranjiva materija lutein povezan s beta-karotenom i vitaminom A, te antocijaninom.

Poboljšavaju san

Iznenađujuća činjenica o pistaćima jeste da sadrže melatonin, hormon koji reguliše san.

Angeloneu smatra da među orašastim plodovima, pistaći su najgobatiji melatoninom.

Pixabay

Od njih se teško prejedete

U poređenju s drugim orašastim plodovima, pistaći imaju dobru ravnotežu između proteina i masti, što daje osećaj sitosti", kaže Larson.

ŠEST ZNAKOVA DA UNOSITE PREVIŠE SOLI U ORGANIZAM! Ova opasna navika može da vam naruši ZDRAVLJE!

Osim toga, njihova prednost jeste što ih se ljudi retko prejedu s bozirom na to da njihova ljuska usporava vreme konzumiranja.

Sadrže zdrave masnoće koje održavaju dugoročno zdravlje

Zahvaljujući zdravim mastima, uglavnom mononezasićenim i polinezasićenim, konzumiranje pistaća može dugoročno da poboljša zdravlje.

Stručnjaci smatraju da ove masti snižavaju loš holesterol, smanjujući tako rizik od srčanog i moždanog udara.

Takođe, pomažu u razvoju i održavanju ćelija, a uz to, polinezasićene masti sadrže i esencijalne masne kiseline koje su potrebne za rad mozga.

Koji je najzdraviji način konzumiranja pistaća?

Postoji mnogo različitih načina kako da ih ubacite u svoj jelovnik. Najpre,uvek možete početi tako što ćete ih staviti u šaku, čistiti i jesti.

Dijetetičar Džuli Apton kaže da ih možete i drobiti, te koristiti kao zamenu za prezle kod pohovanja mesa. 

Takođe, odličan su dodatak gotovo bilo kojem zdravom receptu za kolačiće u koje dodajete orahe.



Cook Island

07.12.2019. 12:24

Ziveo sam na Cook Islands jedno vreme Tamo Pistaci ima u izobilju Domoroci koji tamo zive od pamti veka uopste ih ne jedu Kazu da su to bolesni plodovi za coveka i da ne donose nista dobro Zdraviji narod i srecniji nisam sreo u drugim predelima zemljinog sara Mozda su u pravu


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]