OVE 23 NAMIRNICE štete vašem srcu, a JEDETE IH SVAKI DAN! (SPISAK)

Pixabay

13:19 Ljubav i zdravlje 0

Informer/miss7 | 18. 02. 2020.

OVE 23 NAMIRNICE štete vašem srcu, a JEDETE IH SVAKI DAN! (SPISAK)

Ove namirnice loše su po srce.

1. Prerađeno meso - čak male količine suvog mesa s malim sadržajem masti sadrže konzervans natrijev nitrat, nitrati mogu povećati unutrašnju upalu, a hronična upala ima veze s razvojem ateroskleroze.

2. Hot dog - mogu biti bogati zasićenim masnoćama. Čak i opcije s niskim procentom masti često imaju puno soli. Važno je pripaziti na unos natrijuma jer višak često dovodi do povišenog pritiska

3. Kupovna pečena piletina - one često sadrže više natrijuma i zasićenih masnoća.

4. Kečap - možda na to nikad niste pomislili, ali i kečap takođe sadrži puno soli i treba pripaziti na unos ako imate problema sa srcem.

5. Roštiljski sos - sa malo manje natrijuma i dodatnih šećera, sos napravite sami.

6. So - prema preporukama Svetske zdravstvene organizacije odrasli ne bi smeli da konzumiraju više od 2300 mg natrijuma na dan, što je otprilike jedna kašičica soli.

7. Preliv za salatu – mnogi nemasni prelivi su prezasićeni šećerom. 

8. Žitarice pune šećera - ako ima više od 8 grama šećera po porciji, bolje preskočite, savetuju stručnjaci.

9. Pohovana piletina - stara je preporuka da se izbegava prženje namirnica u dubokom ulju. Namirnica upije dosta ulja pa ne čudi podatak kako pržena hrana može da sadrži čak 75 posto ulja. 

10. Pomfrit - preveliki unos povezan je s rizikom za hipertenziju i dijabetes tipa 2, kao i za bolesti srca.

11. Čips - sadrži malo vlakana i proteina, ali su zato je pun natrijuma. Još jedna zabrinjavajuća stvar je holesterol, jer je ovaj slani zalogaj duboko pržen u najsmrtonosnijem tipu masnoće - trans masnoće.

12. Kapari - samo jedna kašika sadrži 400 miligrama natrijuma.

13. Voćni jogurti - bolje je da kupite grčki jogurt kojem ćete dodati voće.

14. Margarin - margarini za kuvanje sadrže mnogo tzv. transmasti koje pridonose povećanju razine štetnog LDL holesterola. Brojne su ga studije povezale s povećanim rizikom od srčanih bolesti i raka.

15. Krofne - trans masti mogu povećati rizik za bolesti srca.

Printscreen You Tube

 

16. Keks - jedan od osnovnih sastojaka kupovnog keksa je hidrogenizovano biljno ulje bogato trans-mastima i zasićenim mastima. Neke ih studije povezuju s bolestima srca, druge s gojaznosti i dijabetesom, ali svaka studija potvrđuje njihovu štetnost.

17. Kupovne energetske pločice - često imaju previše šećera pa je najbolje da ih napravite sami. 

18. Crveno meso - pokazalo se da konzumacija crvenog mesa povećava kardiovaskularni rizik. U poređenju sa belim mesom ili vegetarijanskim izvorima belančevina, crveno meso podstiče telo da proizvede više crevnih bakterija trimetilamin N-oksid (TMAO). Velike količine TMAO u telu povezane su s povećanim rizikom od srčanog i moždanog udara.

19. Beli hleb - jedno italijansko istraživanje pokazalo je da žene čija svakodnevna prehrana sadrži veće količine belog hleba, belog pirinča, picu i slične namirnice pune jednostavnim ugljenim hidratima više su nego dvostruko sklone razvijanju bolesti srca

20. Beli pirinač - jako prerađeni ugljeni hidrati povećavaju masnoće na stomaku, što je faktor rizika za dijabetes i koronarnu bolest.

pexels.com

 

21 Energetska pića - doktori upozoravaju osobe s visokim pritiskom da budu oprezne i dobro procene treba li im energetski napitak budući da povećani krvni pritisak ometa ritam srca.

22. Gazirana pića -  istraživanja su pokazala kako “samo” jedno do dva pića dnevno povećava rizik za pojavu brojnih zdravstvenih problema. Među njih se, uz debljinu, ubrajaju šećerna bolest, karijes, bolesti srca...

23. Alkohol - treba biti umeren, ali ako patite od visokog krvnog pritiska ili znate da imate visoke trigliceride, onda alkohol može povećati rizik za bolesti srca.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]