28.10.2024.

11:26

Foto: Foto: I. M.

Društvo

Koliko mogu da zarade automehaničari u Srbiji? Za ovu vrstu vozila - puni džepovi!

Mehaničari u Srbiji, ali i autolakireri, autoelektričari imaju posla a posebno se raduju kada im u radionicu stigne "kršina" iz prošlog veka, koje pretvaraju u lepotane! 

- Kod nas na reparaciju stižu razni retki modeli, mnogi od njih su preskupi, naročito kada se utegnu da ponovo izgledaju kao da su sišli s fabričke trake. Zato su naši majstori na ceni, u sred noći mogu da poprave svaki kvar jer automobile poznaju u "dušu" - priča Goran Srnić, autolakirer iz Mrčajevaca kroz čiju radionicu je do sada prošlo više desetina skupocenih četvorotočkaša, oldtajmera.

- Za mehaniku je u Evropi najteže naći majstore, jer kod njih se takvi automobili odavno ne voze, sve se osavremenilo pa i posao mehaničara. U Nemačkoj mehaničar na posao ide s USB flešom na kome nosi potrebne programe. Verujuem da ključ i štafciger u rukama nije držao ni dok se školovao. To je domaćim majstorima otvorilo prostor da naplate svoje znanje i rad - priča Goran koji je po zanimanju autolakirer i njegov posao je da oldtajmeru vrati stari sjaj, ali tek kada se sve druge kolege zanatlije obave svoj posao.

- Osim mehaničara, teško je naći stolara koji ume da izradi originalni deo enterijera, poput rukohvata, delova volana, ručice menjača, a dve da bude od drveta, ručni rad. Potom potrebno je mnogo veštine i znanja da bi unutrašnjost automobila izgledala kao fabrička, presvući sedišta kožom, tapacirunge... Po nama neka obična zanimanja koja izumiru u ovom poslu su i dalje na ceni - priča Goran i sam ljubitelj i vlasnik nekoliko oldtajmera.


On kaže da mnogi automobili stari 70 ili 80 godina iz inostranstva u Srbiju stižu na detaljnu reparaciju upravo zbog dobrih majstora, koji imaju zlatne ruke i još dobro barataju tehnologijama koje su u svetu odavno zasterele. Za njihov rad, naručilac posla ne pita za cenu, a reč je i o nekoliko hiljada evra. 

- Vlasnici oldtajmera su obično kolekcionari ili trgovci koji im te automobile prodaju. Kada dobijemo takav auto na popravku, svako odradi svoj deo posla i naplatimo po cenovnku. Do sada se niko nije bunio, plate koliko tražimo. Mi taj auto dovedemo u perfektno stanje za par hiljada evra, a on kasnije bude prodat za nekoliko desetina evra. Neki od tih lepotana su završili i na zatvorenim aukcijama, gde se nikada ne sazna njihova konačna cena. Osim kolekcionara kupuju ih ljudi iz automobilske svetske industrije i tako upotpunjuju svoje privatne kolekcije - kaže Goran.