08.04.2021.

11:38

Foto:

Društvo

SPREMITE NOVAC! Vozače na Ibarskoj magistrali uskoro bi mogla da sačeka VELIKA PROMENA

Drobnjak je to rekao gostujući u Uranku na TV K1 i objasnio da, pre svega misli na Ibarsku magistralu, gde je zbog velikog broja vozila i kamiona nebezbedan saobraćaj i da bi naplata putarine naterala kamione preko 12,5 tona da koriste autoput.

"Gledamo, ne da uvodimo vinjetu nego da postavimo portale da snime vozilo kada negde uđe na magistralu i gde izađe. Tako ćemo da vidimo koliko kilometara je prešlo i dobiće fakturu da to plati", naveo je Drobnjak.

Objasnio je da se taj sistem video nadzora razlikuje od vinjeta po tome što se ne kupuje vinjeta, to jest nalepnica za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu, već bi se putarina opet plaćala po pređenom kilometru.

ZABRANITI VOŽNJU ISPOD 110 KILOMETARA NA SAT PRETICAJNOM TRAKOM! Drobnjak: Svi misle da je auto-put njihov, ne prate da li treba da se sklone!

Drobnjak dodaje da, na primer, u Mađarskoj postoji sistem naplate putarine putem video nadzora, tako što se plati na pumpi ili nekom drugom mestu za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu kao kod vinjeta, ali da se ne kupuje vinjeta.



Govoreći o izgradnji autoputeva u Srbiji, Drobnjak kaže da će ove godine biti započeta gradnja sedam ili osam novih putnih pravaca, što će biti brze saobraćajnice ili autoputevi u dužini od 300 do 400 km, koji će biti završeni narednih godina.

Kada je reč o obnovi putne mreže, kaže da će se ove godine preko kredita inostranih banaka raditi oko 300 km puta, kao i još 700 do 800 km obnova puteva iz domaćih sredstava.

Drobnjak je naveo da se svake godine obnovi više od 1.000 km puteva u zemlji, kao i da se samo od putarine za tu namenu koristi oko 250 miliona evra.

Kaže da će ukupno ove godine u izgradnju i obnovu puteva biti uloženo 700 ili 800 miliona evra, od čega će za obnovu biti 300 do 350 miliona i još do 400 miliona evra za izgradnju novih deonica.