ZABRANITI VOŽNJU ISPOD 110 KILOMETARA NA SAT PRETICAJNOM TRAKOM! Drobnjak: Svi misle da je auto-put njihov, ne prate da li treba da se sklone!

Tanjug

10:24 Politika 11

Tanjug | 08. 04. 2021.

ZABRANITI VOŽNJU ISPOD 110 KILOMETARA NA SAT PRETICAJNOM TRAKOM! Drobnjak: Svi misle da je auto-put njihov, ne prate da li treba da se sklone!

Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak najavio je danas da će predložiti da se zakonski zabrani vožnja preticajnom trakom na auto-putu, ukoliko se vozilo kreće brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na sat, pošto je to, kako je rekao, isto nebezbedno koliko i prebrza vožnja


Drobnjak je gostujući u Uranku na TV K1 rekao da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na auto-putu i nevodeći dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih.

"Nije mi jasno, svi misle da je njihov auto-put i voze preticajnom trakom, ne prateći da li neko ide iza i da li treba da se sklone", naglasio je Drobnjak.

Dodaje da se uvek nervira zbog toga kada vozi, ali da je odlučio da predloži resornom ministarstvu za saobraćaj da se to i zakonski reguliše.

Tanjug

Zoran Drobnjak



Drobnjak je napomenuo da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.

"Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže - ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo to je ideja", kazao je Drobnjak.

Objasnio je da to prvo treba predložiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje to zati predlaže MUP-u, a onda predlog treba da usvojia vlada.


Rade

08.04.2021. 11:20

Hvala bogu da se neko i toga setio. To je trebalo da policija odavno uradi. Ali naša policija misli da je njen posao samo da kažnjava vozače i ništa drugo. Posao policije je i da radi na kvalitetu saobraćaja, kako na putevima van grada, tako isto i na ulicama gradova. Tako isto po gradovima treba regulisati zakonom, upotrebu sva četiri migavca, ne može neko na sred ulice stati gde hoće, upali sva četiri, i kroz prozor sa prijateljem razgovara pola sata, ili ode u kafić i tamo sedi dva sata i više. Zna se za šta služe sva četiri. Isto tako po ulicama u gradovima gde su mahom privatni objekti, svi imaju garaže i dvorišta, a svoja vozila parkiraju na ulici ili trotoaru, pa hitna i vatrogasci ne mogu brzo da reaguju... Ima mnogo toga što bi trebalo da se uradi od strane policije i zakonodavca,, ali,,,,,, niko još savesno ne radi svoj posao za koji ga narod plaća ...


Bgd

08.04.2021. 13:16

@Rade - Apsolutna neistina. Zakone predlaže Vlada odnosno resorno ministarstvo a usvaja ih skupština. Posao policije je da sprovodi zakon. Sedi jedan.


Djole

08.04.2021. 11:44

Nerazumem ko koga u ovoj zemlji ? Meremi prosecnu brzinu i kaznjavaju sad ce me kazne ako vozim normalnom brzinom? Kada je ogranicenje 80 km toliko vozim i u preticajnoj traci kad obilazim vozolo nesmem brze jer ce prosek uveliko da bude preko 130 km.


Srbin

08.04.2021. 12:05

Možete da prepišete i engleski ili Nemačku, švedski, i talijanski zakon, ne vredi. Ovo je Srbija, zemlja bandita, prostaka i ludaka u kojoj zakoni ne važe. Gospodine Drobnjak ko je odgovarao što su, koliko se sećam, 2019. "navijači" dva puta blokirali saobraćaj na autoputu E-75? Ko je od vaših radnika pokrao snimke sa rampe Doljevac i ko je od njih odgovarao za lažno svedočenje u korist "Vazduplohova" Babića? Zašto nikad ni protiv koga nije sačinjena prijava zbog vožnje u kontrasmeru na autoputu? Čak ni za takvu vožnju autoputem Beograd-Preljina? Ne zamajavajte nas glupostima sa kojekakvim zakonima, vitaminima i sličnim besmislicama.


Gagi dipl inž saobraćaja

08.04.2021. 12:17

U članu 56 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u daljem tekstu Zakon piše, citiram; »Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.«, dok u članu 333 Zakona piše, citiram; »Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz člana 56 ovog zakona«. Dakle, više je nego očigledno, da g-din Drobnjak ne poznaje Zakon kada kaže, citiram; »da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.« Svakome kome je saobraćaj »jača« strana je poznato, da policija ima vozila »presretače«, kao i da na autoputu može da zaustavi i kazni vozača koji je vozio preticajnom trakom bez obzira na brzinu kojom je vozio, jer ta traka služi samo za preticanje, a ne za vožnju.


Gagi dipl inž saobraćaja

08.04.2021. 12:58

U članu 56 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u daljem tekstu Zakon piše, citiram; »Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.«, dok u članu 333 Zakona piše, citiram; »Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz člana 56 ovog zakona«. Dakle, više je nego očigledno, da g-din Drobnjak ne poznaje Zakon kada kaže, citiram; »da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.« Svakome kome je saobraćaj »jača« strana je poznato, da policija ima vozila »presretače«, kao i da na autoputu može da zaustavi i kazni vozača koji je vozio preticajnom trakom bez obzira na brzinu kojom je vozio, jer ta traka služi samo za preticanje, a ne za vožnju.


pekicmeki

08.04.2021. 13:48

Pod 1. Preticajnom trakom ne smeš voziti ni u kom slučaju, osim ako ne pretičeš. Zato se i zove tako. Čak i ako voziš preko ograničenja. Za to te sleduje posebna kazna. pod 2 Ako pretičem nekog sporača (a ima ih) koji vozi 80, sa 110 km/h lepo mogu da ga prestignem, a ne želim da vozim brže jer mi je bitno da ne potrošim celu platu na benzin. Nego šta hoće taj Drobnjak? Da ga pratim dok se ne isključi sa autoputa? Zabranite onda svim vozilima koja ne mogu da voze 110 (i manje), da se uopšte uključe na autoput. Onaj na naplatnoj rampi treba da ga pita - možeš ti ti bato da razviješ 110 km/h. Ne možeš. Marš nazad . Budimo prvi u svetu koji će imati ograničenje minimalne brzine. ima i pod 3 Inžinjeri građevine neka se bave svojim poslom a saobračajnim inžinjerima neka prepuste da rade svoj posao


Dragan

08.04.2021. 14:22

Podržavam inicijativu. Treba biti oprezan kod donošenja zakona da se izuzmu vozila koja imaju ograničenja kretanja (autobusi , kamioni). Oni ne mogu da obiđu drugo vozili brže od 90km/h, time dolaze pod udar zakona. Mislim da bi uopšte trebalo uvesti minimalnu brzinu po kojoj se vozila mogu kretati autoputem i u sporijoj traci. 70km/h bi trebalo da bude neki optimum.



Slavko

08.04.2021. 20:43

Lijeva saobraćajna traka je isključivo za preticanje a ne za vožnju! Tu treba obratiti pažnju i sankcionisati one vozače koji ne pretiču već voze lijevom trakom! Naravno, podržavam i minimalnu brzinu preticanja i da se po preticanju odmah vrati u voznu saobraćajnu traku, čim to bude bezbijedno.


Marko

08.04.2021. 22:55

A,šta ćemo sa vozačima koji celo vreme voze preticanjem trakom.U zakonu stoji da posle preticanja 2 vozila mora se vratiti u preticajnu traku. Ovaj dugodišnji direktor je ranije koristio rotaciono svetlo pa mu se ti sa 110 i 150 km na sat su bežali odmah u desnu traku,a sad im Vučić zabranio.Neće i nesme proći zakon,neka svi voze 110 km na sat.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.