Društvo
San postao java! Pogledajte kako izgleda "Prokop", najmodernija železnička stanica u Srbiji (FOTO)
Svečanoj ceremoniji prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, kao i brojne visoke zvanice.
Srpska prestonica konačno je dočekala da posle 50 godina otkako su započeli prvi radovi da dobije savremenu železničku stanicu.
- Kao da smo na nekom modernom aerodromu - prokomentarisao je, između ostalog, predsednik Vučić.
Radovi na izgradnji nove stanične zgrade u "Prokopu" počeli su avgusta 2022. godine sa rokom za završetak radova od 15 meseci.
Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara, a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.
Nova zgrada ima 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.
Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.
Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.
Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.
Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.
Primena veštačke inteligencije i prevođenje znakovnog jezika, samo je jedan od inovativnih proizvoda i usluga koje se koriste na novoizgrađenoj zgradi železničke stanice.
Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu.
Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.