Društvo
Roditelji mnogih učenika pobesneli zbog ovog školskog pravila! Nastavnici između dve vatre
Nekada su svi đaci donosili svoje pregledane kontrolne zadatke kući, kako bi ih dali na uvid roditeljima, ali i kako bi mogli da nauče iz svojih grešaka.
Ta praksa danas se promenila. Naime, škola je obavezna da zbog vođenja dokumentacije čuva kontrolne zadatke učenika, ali profesori ne mogu da se oslone na decu da će iste vratiti u ustanovu narednog dana.
Mila Bratanović, majka jednog učenika, rekla je da bi nastavniku koji daje privatne časove kontrolni zadaci pomogli da vidi gde dete greši.
-Oni nisu dovoljno veliki da bi zapamtili ceo kontrolni, ali nisu ni toliko mali da ne bi naučili iz greške. Dosta bi nam pomoglo kada bismo tom nastavniku koji daje časove mogli da pokažemo kontrolni i ukažemo na grešku koju je dete napravilo- rekla je Bratanović.
Vera Šainović, direktorka OŠ "Jovan Miodragović" rekla je da nastavnik ima zakonsku obavezu da kontrolni ili pismeni zadatak da na uvid roditeljima koji to traže.
-Ipak, kako pravilo o odnošenju testa kući ne postoji, nastavnici često odlučuju da to ne dozvole- rekla je Šainović.
Ona je objasnila da se ponekad desi da deca izgube kontrlolni zadatak, ili ga ne vrate iz bilo kog drugog razloga. Prema njenim rečima, nastavnik može da dođe u veliki problem ako učenik u međuvremenu, dok je kontrolni zadatak kod njega, namerno dopiše nešto što ranije nije stajalo.
-Nastavnik je u obavezi da u svojoj pedagoškoj dokumentaciji ima i pismene provere upravo zbog uvida od strane roditelja, ili eventualne inspekcije prosvetnih nadzornika koji dolaze u škole- navela je direktorka.
Jedno od rešenja za ovaj problem jeste i organizovanje ispravaka kontrolnih i pismenih zadataka. Prema rečima profesorke srpskog Jovane Lučić, koja je zaposlena u OŠ "Pavle Savić", postoji dogovor sa učenicima starijih razreda da se kontrolni zadaci ne nose kući. Na času analize i ispravka zadataka učenici imaju mogućnost da se upoznaju sa svim greškama koje su napravili, kao i sa tačnim odgovorima.
-Često učenici u svojim sveskama imaju nastavnu jedinicu koja nosi naziv "analiza i ispravak konrolnog zadatka" gde oni prepišu zadakte u kojima su grešili i napišu tačne odgovore- rekla je Jovana Lučić.
Školski psiholozi i pedagozi u mnogome se slažu sa stavovima roditelja. Oni dele mišljenje da je važno da roditelj ima uvid u kontrolni zadatak svog deteta i da treba da bude uključen u ceo proces, od učenja i pripremanja za proveru znanja, do ocenjivanja.
-Najbolje je da roditelj ima neku vrstu interesovanja za ono što dete postiže i da bude u direktnom kontaktu sa nastavnikom koji je dao neki kontrolni zadatak i ocenio ga- rekla je psiholog Jelena Kenić.
-Manje je važno koja je ocena na tom kontrolnom. Mnogo je važnije da roditelj dobije informaciju koliko je dete napredovalo i šta se od njega očekuje- dodala je ona.
Rešenje za ovaj problem leži u otvorenim vratima koje svaki predmetni nastavnik mora da realizuje. Ono što može da predstavlja problem je to što deca u toku jedne nedelje mogu da imaju po nekoliko kontrolnih zadataka, a otvorena vrata se organizuju pretežno u radno vreme.
Rešenje je postignuto tako što neki nastavnici organizuju otvorena vrata posle 17časova, dok drugi dozvoljavaju đacima da fotografišu kontrolne zadatke.
Uz dozvolu nastavnika i roditelj može fotografisati test, međutim, i dalje postoje učenici koji nemaju mobilni telefon, pa tako otvorena vrata ostaju kao jedino rešenje.