18.04.2020.

07:15

Foto:

Sport

KINEZI, SPORT I MILIONI! Zašto je dolazak fudbalera iz najmnogoljudnije zemlje sveta PRAVI POTEZ ZVEZDE?

Čelnici kluba iz Ljutice Bogdana u tišini su završili posao koji bi mogao da bude od velike koristi za šampiona Srbije. Niko od navijača trenutno nije upoznat sa potencijalom mladog Sjaokea koji je pun pozitivnih utisaka o Srbiji.

STANKOVIĆ O MIHAJLOVIĆU: Moj ĆALE JE NESALOMIV!

No, da ne skrećemo sa poente, a ona je "kako bi Zvezda mogla ozbiljno da profitira od dolaska prvog Kineza na "Marakanu"? 

Naravno da bi crveno-beli ozbiljno zaradili ukoliko se doskorašanji igrač Šandonga pokaže kao veliko pojačanje, debituje za crveno-bele i ostvari unosan transfer koji bi u Ljutice Bogdana doneo veliku zaradu.

Informer

Međutim, u Zvezdi ne moraju da čekaju da mladi He "procveta" jer postoji još jedan način "lake zarade". Reč je o prodaji dresova.

Kinezi su poznati kao veliki zaljubljenici u fudbal, može se čak reći i fanatici, a čim neki od njihovih sunarodnika obuče dres evropskog kluba odmah počinje velika zainteresovanost i navala za njim.

Naravno da Sjaoke nije prvi Kinez koji je stigao u Superligu. Pre njega u Srbiji su nastupali njegovi sunarodnici Tija Žingua i Li Hanguan, igrali su na kraju osamdesetih u dresu Partizana, Čeng Moji (Spartak), Li Činju (Rad), Li Siki (Inđija), Jan Žue (Radnik), Vang Lei (Mladost) i Žong Haoran (Spartak – Borac) kao i Runze Hao koji trenutno brani boje Radničkog iz Niša.

Informer

Sigurno da bi Zvezdi bilo mnogo lakše da dopre do kineskog tržišta od ostalih superligaša koji su u svojim redovima imali igrače iz Kine. Što zbog "brenda", što zbog proizvođača opreme koji bi to vrlo lako mogao da im omogući.

Uzećemo jedan primer iz Španije gde trenutno najpopularniji kineski fudbaler Vu Lej brani boje ekipe Espanjola i verovali ili ne samo zbog njega je prodaja dresova katalonskog kluba vrtoglavo skočila. Izračunali su da je ostvaren rast od gotovo 20 procenata, a po prvi put u istoriji zarađeno je više od 1.000.000 evra na prodaju replika dresova. Veliki broj njih je isporučen u Kini, a ostatak je prodat turistima koji su posećivali Barselonu.

Informer

Upravo zbog Leja gledanost mečeva Espanjola je takođe vrtoglavo skočila pe je recimo njegov debi protiv Viljareala gledalo svega 177.000 Španaca, dok je taj isti meč u Kini pratilo 400.000.000 Kineza! Zvuči neverovatno, ali da, zaista se može reći da su pravi fanatici kada je u pitanju sport.

Možda Zvezda po nekim stvarima ne može da se takmiči sa Espanjolom koji od TV prava zarađuje vrtoglavu svotu novca, ali kao "fudbalsko ime" sigurno da je Crvena zvezda kao šampion Evrope dosta atraktivnija za prosečnog sportskog zaljubljenika.

Nema sumnje da bi kineski turisti, kojih ima u Beogradu, vrlo rado svratili na "Marakanu" da pazare dres sa prezimenom svog zemljaka na leđima...

Naravno, sve je ovo još uvek daleko za Zvezdu, ili možda nije, ali nema sumnje da će mladi Sjaoke biti u centru pažnje narednih meseci.