07.10.2021.

10:01

Foto: Informer

Srbija

SRBIJO, RADUJ SE! GUŽVE SU PROŠLOST! Tri tunela, tri petlje, 35 mostova i 11 nadvožnjaka! ČAČAK IZGLEDA KAO MERCEDESOV ZNAK! Kraj radova na auto-putu do 15. decembra!

Prvo će biti puštena deonica od Preljine do Pakovraća u dužini od 11 kilometara, a početkom 2022. i do Požege.

Teški radovi

Celokupna deonica Preljina-Požega, dužine 30,9 kilometara, biće završena početkom 2022, i to godinu dana pre roka. Taj podatak deluje još impresivnije kada se zna da je ovo jedna od najzahtevnijih deonica autoputa "Miloš Veliki", s obzirom na to da oko trećinu puta čine tuneli. Na celoj trasi su tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.


Osim mosta preko Zapadne Morave, gradi se most preko pruge u dužini od 550 metara i most pre samog ulaza u tunel Trbušani u dužini od 250 metara.
Radove na tunelu Trbušani i asfaltiranje deonice od prvih 200 metara kod Preljine obišao je i ministar Tomislav Momirović, koji je od kineskih partnera zahtevao dodatno intenziviranje radova na ovoj deonici.
- Pored tunela Laz i Munjino brdo, koji se intenzivno probijaju, prva faza radova završena je na tunelu u Trbušanima. Prvih 11 kilometara od preljinske petlje do Pakovraća biće od najvećeg značaja za rasterećenje saobraćaja oko Čačka. Sve smo bliži tome da omogućimo ljudima iz Čačka da lakše dišu i komfornije koriste svoje puteve. Ovde svakog dana dajemo maksimum kako bismo ispunili cilj i obilaznicu oko Čačka završili do kraja godine - naveo je ministar. 
Time će se, kako kaže, rasteretiti saobraćaj oko ovog grada, kao i magistralni put koji prolazi kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.

Informer

Auto-put oko Čačka


Pored obilaznice, plan je da asfaltiranje tunela bude gotovo do kraja novembra, a da opremanje bude gotovo od početka pa do sredine decembra.
- Svi radovi su intenzivirani i počelo je asfaltiranje deonica. Na ovoj poddeonici najznačajniji objekti su petlja Preljina, tunel Trbušani, koji je dugačak 280 metara, a iza tunela je još nekoliko značajnih mostova i petlja u Pakovraću, gde će biti buduća naplatna stanica. Na gradilištu se svi radovi paralelno izvode kako bismo uspeli da do kraja godine završimo sve ono što je obećano - rekao je Miodrag Poledica, izvršni direktor sektora za strategiju, projektovanje i razvoj JP "Putevi Srbije".

Informer

Asfalt kao pista na deonici Preljina-Požega

"Mercedesov" znak

Projekt menadžer kineske izvođačke firme "CCCC" Šou Đi Čang najavio je završetak radova na tunelu Trbušani u decembru.
- Predstoje nam hidrotehnički radovi, asfaltiranje i opremanje tunela. Asfaltiranje i strukturni radovi biće gotovi do kraja novembra, a opremanje u decembru - naglasio je Đi Čang.
Sa ministrom Momirovićem razgovarao je i gradonačelnik Čačka Milun Todorović, koji je najavio početak sanacije lokalnih puteva, koji su uništeni tokom izgradnje ovog dela autoputa.

- Oko 40 kilometara saobraćajnica biće rekonstruisano do kraja godine - obećao je Todorović, uz zadovoljnu opasku da Čačak iz ptičje perspektive sada izgleda kao "Mercedesov" znak, povezan u tri kraka sa autoputem i Moravskim koridorom.

Informer

O deonici


* dužina deonice od Preljine do Požege iznosi 30,9 km 
* nastavak je projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran
* na trasi su tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje
* tuneli su Laz, Munjino brdo, dužine po 2.800 m, i Trbušani, dužine 280 m
* ukupna vrednost radova je 450 miliona evra