05.02.2023.

18:39

Foto:

Vesti

PALA NOVA ODLUKA, ČUVA SE BEZBEDNOST NAJRANJIVIJIH U SAOBRAĆAJU!? Evo na koga se odnosi i šta neće biti dozvoljeno

- Ovo pitanje je bilo jedno od onih o kojima je radna grupa dugo raspravljala. Na kraju smo, vođeni željom da se po svaku cenu sačuva bezbednost pešaka, koji su najranjivija kategorija učesnika u saobraćaju, ali i vođeni iskustvima većine evropskih zemalja, doneli ovakvu odluku - kazao je Lakićević. 

Sagovornik je objasnio da će trotineti moći da se kreću po površinama koje koriste i biciklisti. 

- To su dakle biciklističke staze, biciklističke trake i pešačko-biciklističke staze. Za razliku od vozača bicikala, koji se biciklističkim stazama ne smeju kretati brzinom većom od 35 km/h, za vozače električnih trotineta nije propisano ograničenje brzine na tim površinama, s obzirom na to da će u saobraćaju smeti da učestvuju samo trotineti čija je najveća konstruktivna brzina 25 km/h - objasnio je. 

Dodao je da će moći i da se kreću kolovozom i da nije propisano ograničenje brzine.

- Ograničenje postoji u smislu da se, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, vozač električnog trotineta može se kretati kolovozom na putu na kom je brzina kretanja ograničena na najviše 50 km/h, dok se vozač električnog trotineta mlađi od 18 godina može kretati kolovozom na putu na kom je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h - kazao je Lakićević.

Sagovornik je objasnio da će ograničenje brzine postojati na pešačko-biciklističkim stazama i da neće smeti da se kreću brzinom većom od 10 km/h kao i biciklisti.