Vesti
PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!
U uputstvu koje sam dobila uz "indesit" mašinu na srpskom nigde nije pisalo da treba da se prijavim, niti me je o tome obavestio prodavacGordana Jelinek |
Preventivni servis za 10 evra Produženu garanciju od četiri godine (dakle ukupno šest) dobijate i za kupovinu "asus" laptopova. Međutim, osim toga što morate da se prijavite onlajn, morate ispuniti još niz uslova, između ostalog i da jednom godišnje odnesete laptop u "Nepo servis" na preventivni pregled koji se naplaćuje 10 evra. Međutim, pomenuti servis je nadležan za besplatnu popravku samo u toku produžene garancije, dakle tek nakon što prođu dve godine od kupovine. U prve dve godine laptop će vam servisirati ovlašćeni servis, koji će vam odbiti reklamaciju zbog toga što je u tom periodu neko drugi otvarao i servisirao vaš uređaj. |
- U uputstvu koje sam dobila na srpskom nigde nije pisalo da treba nešto dodatno da uradim, da se prijavim ili bilo šta drugo, niti me je o tome obavestio prodavac. Pokušala sam da se nekako dogovorim. Rekla sam da to nije korektno, da nije u redu, da nije poslovno. Rekli su mi da to nema veze s njima, da oni samo postupaju onako kako treba da rade i da je garancija dve godine ukoliko se nisam registrovala kao kupac na sajtu - kaže ogorčena žena i dodaje:
- Rečeno mi je da imam garanciju od pet godina, a ako ne mogu da ostvarim to pravo, neću više kupovati njihove proizvode, a svim svojim prijateljima i rodbini reći ću da bojkotuju "indesit". Na proizvodu ne piše ništa osim toga da je garancija pet godina, ne pominje se nikakva prijava. A ako je to već potrebno, zašto to ne uradi prodavac ili bar da obavesti kupca o tome? - pita se Gordana i dodaje da joj je jasno da je sve to igra da bi obmanuli potrošače.
- Bar da je na toj nalepnici gde je pisalo da garancija važi pet godina makar sitnim slovima imalo nekakvo obaveštenje da treba da se prijavimo da bi garancija važila pet godina - to bi bilo u redu. Međutim, na tome nije pisalo ništa. Znači da svesno obmanjuju potrošače.
"Indesit" nije jedini koji na ovaj način zavarava kupce. Produžena garancija dobija se i za "virpul", "ariston", kao i "hotpoint" uređaje. Daljim istraživanjem utvrdili smo još jedan podatak o kom kupci ništa ne znaju. A to je da zapravo, ako se i prijavite onlajn kako biste ostvarili pravo na produženu garanciju, postajete klijent Unika osiguranja.
Ekipa Zaštitnika potrošača sa ljudima iz Udruženja "Zaštita potrošača" obišla je prodajne objekte u kojima se nude proizvodi sa produženom garancijom. Kada smo se raspitivali na licu mesta, nigde nas niko, baš kao ni Gordanu, nije obavestio da moramo da registrujemo kupljeni proizvod u roku od mesec dana, kao ni to da su osigurani kod Unika osiguranja. Na proizvodima je samo bilo zalepljen amblem na kome piše da je garancija produžena i da traje pet godina.
Ovlašćeni uvoznik i prodavac "Indesit" i "hotpoint-ariston" uređaja, kompanija "Tandem", tvrdi da svim kupcima, kao i maloprodajnim objektima prosleđuju podatke o predstojećim promocijama koje im pošalje predstavništvo proizvođača, kao i promotivni materijal.
- Vinjete treba staviti na proizvod koji podleže promociji, te da na vidnom mestu postave odluku o promociji (kako zakon nalaže), a u slučaju da je kupac nepismen ili iz nekih drugih razloga ne može pročitati sadržaj nalepnice ili odluke u prodajnom objektu, trgovci usmeno informišu kupca o promociji. Ovo je obavezno u našim maloprodajnim objektima i tako se i postupa - poručuju iz "Tandema".
EVO KAKO NAS U IKEI PRAVE BUDALAMA! Kad fiskalni račun izbledi, GARANCIJA NE VAŽI!