06.04.2019.

10:14

Foto:

Vesti

SUROVA OBMANA KORISNIKA INTERNET TV-a! Brutalna SBB prevara sa EON platformom!

Ako ste se pretplatili na SBB-ovu internet TV EON platformu kako biste preko smart uređaja mogli da gledate televiziju gde god da ste, debelo ste namagarčeni. Objašnjenja radi, za određenu novčanu nadoknadu pretplatite se na EON, skinete aplikaciju na smart TV, telefon ili računar i, ukoliko se konektujete na internet, možete da gledate sve TV kanale.

2.000.000

dinara je maksimalna kazna za prevarno oglašavanje

Međutim, ispostavilo se da će vam svi kanali biti dostupni samo ukoliko je internet na koji ste konektovani SBB-ov. U suprotnom, brojni programi će vam biti blokirani, što je u potpunosti drugačije od onoga što ova firma obećava na reklami i priča potrošačima prilikom potpisivanja ugovora.

Informer

Nakon brojnih žalbi naših čitalaca koji koriste ovu platformu da je reč o prevari i sami smo proverili kako sistem funkcioniše. Ulogovali smo se na aktivan EON nalog, a laptop nam je bio konektovan na drugog provajdera. Kada smo pokušali da gledamo kanale poput Foksa, N1 i još bar desetak u nizu, dobili smo obaveštenje:

- Izabrani kanal nije dostupan na mreži internet provajdera na koju ste konektovani.

Potražili smo objašnjenje iz prve ruke i pozvali SBB korisnički centar:

Korisnik: Dobar dan, korisnik sam EON-a i imam problem. Ulogovala sam se na svoj nalog na računaru na poslu i prvi put mi se desilo da mi nisu svi kanali dostupni.
SBB operater: Verovatno vaš internet provajder na poslu nije SBB?
Korisnik: Ne nije, ali ovo mi se prvi put dešava. Ali kakve to veze ima koji je provajder? Minimum 10 kanala ne mogu da gledam.
SBB operater: Pa to je normalno, mi ne možemo da garantujemo da ćete preko svakog provajdera moći da gledate programe na EON-u.
Korisnik: Ali to mi niko nikada nije rekao, niti me upozorio...
SBB operater: Ma mora da jeste...
Korisnik: Ali nije. Pa zar nije poenta EON-a da mogu da gledam TV svuda gde imam internet i "pametni" uređaj. Na kraju krajeva, tako se i reklamirate. Hoćete li rešiti ovaj problem?
SBB operater: Da jeste, ali mi vam ne možemo garantovati to... Za sada se time nećemo baviti. Tako je kako je. Doviđenja!

Knjiški primer prevare

Ovo je knjiški primer prevarnog oglašavanja i stavljanja potrošača u zabludu
Goran Papović, NOPS

Da stvar bude gora, i da je evidentno reč o obmani, potvrđuje i to što EON platforma garantuje svim potrošačima da će moći da koriste kompletan sadržaj preko bilo koje internet mreže i reklamira se doslovno ovako:

- Bez kompromisa po bilo kom pitanju, direktno o svemu sa svojim sagovornicima! Dostupno na EON-u, preko bilo koje internet mreže u Srbiji. Na svim uređajima - stoji u rečenici pored reklame, i to za televiziju koja nama nije bila dostupna za gledanje.

SBB UCENJUJE KLIJENTE! Ko ne odabere paket, DODELIĆEMO MU NAJSKUPLJI!

Predstavnici potrošača najoštrije su osudili najnoviji marifetluk poznatog kablovskog operatera i pozvali su nadležne organe da im izreknu višemilionske kazne, zabrane ovakvo reklamiranje, prodaju EON platforme, pa čak i rad na neko vreme.

Informer

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da je SBB preko platforme EON napravio veliku prevaru i da su potrošači obmanuti i na reklami i prilikom potpisivanja ugovora.

Zabraniti im reklamu ili prodaju!

Predsednik NOPS-a Goran Papović smatra da je neophodno da Ministarstvo trgovine izrekne upravnu meru SBB-u. Ta upravna mera podrazumeva nekoliko mogućnosti - od toga da im zabrane reklamu do toga da im zabrane rad ili prodaju te EON platforme na neko vreme.
- Problem je što ti upravni postupci traju predugo i trgovci to koriste jer znaju da će stvar da se otegne i da će na kraju da izbegnu kaznu. Zbog toga i ne haju mnogo za zakon koji često krše i to sve ide preko leđa potrošača. Konstantno pričamo da je neophodno da se neko zaista kazni i da se izrekne upravna mera kako bi shvatili da nisu iznad Zakona o zaštiti potrošača i da moraju da ga poštuju. Moraćemo već jednom da se odlučimo da li ćemo da pravimo neke čudne slogane, akcije bez poente i crtane filmove ili ćemo ozbiljno da se bavimo zaštitom potrošača. Dok to ne odlučimo, ovakve i slične prevare će nažalost ostati naša realnost - oštar je Papović.

- Odavno upozoravam da na polju kablovskih i internet operatera u Srbiji imamo kartelsko i monopolističko stanje, a u takvim situacijama uvek najviše nadrljaju potrošači i njihova prava. Takav je slučaj i ovde. Ako je SBB za svoju EON platformu obećao potrošačima da mogu da gledaju sve kanale preko bilo koje internet mreže u Srbiji, onda to mora i da ispuni. Pošto očigledno nije tako, reč je o prevari i obmani potrošača, i to na više polja. Prvo zbog prevarnog oglašavanja, a potom i zbog toga što im to nisu pomenuli prilikom potpisivanja ugovora i tako su ih direktno doveli u zabludu da plaćaju uslugu koju neće dobiti - jasan je Bogosavljević, koji je potom posavetovao potrošače da moraju da se bore za svoja prava:

- U svakom slučaju prevareni potrošači ne smeju da se samo pomire sa činjenicom da su uskraćeni za uslugu koju plaćaju. Moraju da traže da im se to omogući. Prvo tako što će pisati oglašivaču i decidirano tražiti da ispuni ono što je obećao u reklami. Pored toga, potrošač ima prava i na nadoknadu za sve one mesece koje je plaćao EON, a nije mogao da ga koristi preko svih mreža. Ako SBB to odbije, potrošači imaju prava na tužbu i tu bi bilo najbolje podneti kolektivnu jer je ovde u pitanju na hiljade ili desetine hiljada prevarenih. Uveren sam da bi takva tužba imala uspeha i da bi se dobila i naknada štete i mogućnost prelaska kod drugog operatera bez plaćanja onih naknada ukoliko EON ne može da pruži uslugu koju obećava.

NAVLAKUŠA! Evo kako SBB VARA KLIJENTE! Obećaju besplatan HBO, pa ga zaključaju!

On tvrdi da bi zbog ove velike prevare SBB trebalo da bude rigorozno višemilionski kažnjen po Zakonu o zaštiti potrošača, ali i da bi morala da reaguje i Komisija za zaštitu konkurencije i izrekne im drakonsku kaznu od 10 odsto ukupnog godišnjeg profita.

Drakonska kazna

Ovde bi morala da reaguje i Komisija za zaštitu konkurencije i izrekne im drakonsku kaznu od 10 odsto ukupnog godišnjeg profita
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

- Za dovođenje potrošača u zabludu i prevarni marketing kazna je od 300.000 do 2.000.000 dinara. Uz to bi morali da budu naterani i da promene reklamu i jasno obaveste potrošače da svi kanali sa EON platforme mogu da se gledaju samo ako imate SBB internet. Međutim, ovde ne bi smelo da se stane sa kaznama i trebalo bi da reaguje Komisija za zaštitu konkurencije, jer su sa ovom prevarom ugrozili i ošetili sve one poštene firme koje takođe prodaju platforme za gledanje kanala na internetu, ali ne obmanjuju potrošače. Tu je kazna do 10 odsto ukupnih godišnjih prihoda. Svestan sam da sve ove kazne ukupno čine ogroman iznos, ali mislim da je neophodno da za ovakvu prevaru neka poznata firma napokon bude drakonski kažnjena i da se tako da primer svima drugima da ne smeju da krše zakon - smatra naš sagovornik.

Sa njim se slaže i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović, koji tvrdi da bi Ministarstvo trgovine za ovakve stvari moralo SBB-u da izrekne upravnu meru.

- Ovde imamo apsolutno neistinito predugovorno obaveštenje i potrošač ima pravo na raskid takvog ugovora bez ikakvih posledica. Uz to imamo knjiške primere prevarnog oglašavanja i stavljanja potrošača u zabludu, za šta predviđena kazna ide do dva miliona dinara - kaže Papović.
 


 

Tagovi: