27.04.2019.

12:52

Foto:

Vesti

ZA SVE NOVOROĐENE MAME, AL' MALO SUTRA! VIP ZLOUPOTREBLJAVA RODITELJSTVO ZBOG PROFITA, mobilni operater dovodi POTROŠAČE U ZABLUDU!

PRIČA 1:

Za sve novorođene mame, al' malo sutra


Ako pste omislili da se iza kampanja kompanije VIP "Za sve novorođene mame" zaista krije briga za natalitet Srbije i pomoć svim ženama koje postaju majke u 2019. godini, ozbiljno ste se prevarili. Naizgled društveno odgovorna akcija kojom se budućim mamama pomogne tako što devet meseci neće plaćati mesečnu pretplatu, zapravo je kao i sve druge reklame -  mamac za nove klijente.  

Na kvarno

Ne treba da "na kvarno" bude emocije kod potrošača koristeći pojmove mama i beba u promotivnu svrhu, a sve kako bi zaradili što više novca. To je bedno! 
Mina Mitrović, buduća mama

Naime, u TV reklami, koja je proteklih meseci privukla dosta pažnje, oni se obraćaju novopečenim mamama i obećavaju besplatnu uslugu.   

- Za novorođene mame u 2019. godini bilo koja postpejd tarifa prvih devet meseci besplatno. Važi do 31.12.2019, uz ugovornu obavezu od 24 meseca za mame koje su to postale u 2019 - kažu u reklami.

Ipak, nije sve baš tako.

Naša čitateljka Mina Mitrović, koja će uskoro da se porodi i po drugi put postane mama, videla je reklamu za novu VIP akciju i kontaktirala ovog operatora kako bi joj objasnili na koji način može da iskoristi ovu pogodnost.

- Uskoro ću po drugi put postati mama, a kako mi je termin 24. aprila, pisala sam operaterima VIP-a da mi objasne šta je sve potrebno i na koji način mogu da iskoristim njihovu novu akciju. Nisam ni sanjala da će da me odbiju i da ne ispunjavam uslove, jer se u reklami jasno i glasno kaže da to važi za sve buduće mame - priča Mina za Zaštitnik potrošača.

OVO JE NAJPRLJAVIJI TRIK MOBILNIH OPERATERA U SRBIJI! Telefoni za 1 dinar NE POSTOJE, to je velika prevara potrošača!

Na njeno pitanje da li može da iskoristi ovu akciju kada se porodi krajem aprila, u VIP-u su imali sramno obrazloženje.

- Zdravo Mina, pre svega čestitamo na budućoj prinovi, to su zaista predivne vesti. Promociju za koju si zainteresovana je moguće iskoristiti prilikom obnove postojećeg ili zasnivanja novog ugovora. S obzirom na to da je na tvom broju preostalo još 22 meseca do isteka, ugovorna obaveza neće biti moguća tekuće godine - rekli su Mini u VIP-u.  

Informer

- Osećala sam se jadno i prevareno. Ne treba tako da se igraju sa decom, niti da "na kvarno" bude emocije kod potrošača koristeći pojmove mama i beba u promotivnu svrhu, a sve kako bi zaradili što više novca. To je bedno! - kaže Mina.

Ispostavilo se, dakle, da ova promocija važi samo za one mame koje u trenutku porođaja nisu korisnice VIP-a ili im baš tada ističe ugovor. Takođe, to pravo neće dobiti ni one devojke koje se u roditeljstvo upuštaju pre punoletstva. 

PRIČA 2:

VIP dečja zona po ceni od 100 dinara


Još jedan od dokaza da VIP koristi decu i roditeljsku brigu kako bi zaradio što više novca je i to što svojim korisnicima bez pitanja i saglasnosti na mobilni telefon instalira aplikaciju "Vip dečja zona"! Najgore od svega jeste to što će ta usluga od 1. maja koštati mesečno 100 dinara za nadzor samo jednog uređaja.

Nemaju pravo!

VIP nema nikakvog prava da koristi automatsko ažuriranje uređaja i na moj telefon instalira bilo kakvu aplikaciju bez moje dozvole
Dragan Janković

Naš čitalac Dragan Janković neprijatno je iznenađen kada je nakon ažuriranja telefona u listi svojih aplikacija zatekao "Vip dečju zonu", koju nije instalirao. Iznenađenje je bilo još veće i grđe kada je shvatio da je to umesto njega učinio VIP i da će uskoro početi da mu naplaćuju uslugu koju nije ni želeo.

- VIP je sa poslednjim ažuriranjem mobilnih uređaja svojim korisnicima automatski na telefone ubacio aplikaciju "Vip dečja zona". Ova aplikacija za sada je besplatna, ali već od 1. maja će početi da je naplaćuju 100 dinara svakog meseca za nadzor jednog uređaja. Bezobrazluk je što nas niko ne pita da li želimo ili ne tu aplikaciju i ako uđeš na nju i registruješ se, počeće da ti stižu uvećani računi. Ja to nisam tražio, niti mi treba, jer nemam dece - besan je Dragan.

Informer

VIP OSIGURANJE JE ŽESTOKO DRANJE! Primamljiva ponuda mobilnog operatera i osiguravajuće kuće JE OZBILJNA NAVLAKUŠA!

On dodaje da je najgore od svega što VIP ne traži nikakvu dozvolu od svojih korisnika kada im instalira ovu aplikaciju.

- Smatram da VIP apsolutno nema nikakvog prava da koristi automatsko ažuriranje uređaja i na moj telefon instalira bilo kakvu aplikaciju, čak ni sa mojom dozvolom, a kamoli da me uopšte ne obavesti o tome. Pogotovu ne kada su u pitanju aplikacije koje se plaćaju. Mnogi od korisnika VIP-a kad vide ovu aplikaciju u listi pomisliće da im je stvarno potrebna i da će njihovo dete biti bezbednije ukoliko je imaju. To je bezobrazluk, koriste decu da bi što više zaradili, sramota! Nemam ništa protiv ove aplikacije, ali ovo nije način za brzu i nepoštenu zaradu - ističe Dragan.

Informer

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da je VIP doveo trudnice u zabludu, dok je instaliranjem "Vip dečje zone" prekršio čak dva zakona.

Bukvalno su diskriminisali sve svoje korisnice koje su obnovile ugovor pre porođaja
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

- Na reklami koja se vrti na TV-u kažu da akcija važi za sve žene koje postanu mame u 2019. godini. Greška VIP-a je što nigde u reklami nije spomenuo da to ne važi za sve mame, zato je ovo prevara u oglašavanju i dovođenje trudnica u zabludu. Oni im obećavaju nešto što ne mogu da ispune. Sa druge strane, bukvalno su diskriminisali sve svoje korisnice koje su obnovile ugovor pre porođaja - kaže Bumbić.

Naš sagovornik objašnjava da je drugi slučaj još skandalozniji i da su instaliranjem svoje aplikacije prekršili prava klijenata.

Ako se u reklami nigde ne pominje da nisu sve trudnice uključene, onda je "VIP" doveo korisnike u zabludu
Saša Borojević, marketinški stručnjak

- Ukoliko VIP zaista instalira aplikacije bez dozvole svojih korisnika na njihove telefone, to je skandal! Oni su prekršili čak dva zakona - Zakon o trgovini, kao i Zakon o zaštiti potrošača. Za svako instaliranje moraju da pitaju svoje korisnike da li žele ili ne žele takvu aplikaciju na svom telefonu, bilo da se ona plaća ili ne. Tek kada dobiju pristanak, oni mogu da instaliraju aplikaciju. Da ne spominjemo koliko je gore kada se takva usluga dodatno naplaćuje - naglašava Bumbić.

Marketinški stručnjak Saša Borojević ističe da je ideja "VIP-a" preuzimanje korisnika drugih mobilnih operatera, a ne da daju popust postojećim.

- Ako se u reklami nigde ne pominje da nisu sve trudnice uključene u ovu akciju, onda je "VIP" doveo sve svoje korisnike u zabludu. Lošim reklamiranjem počinio je obmanu u oglašavanju. Njihov odgovor ovoj trudnici samo pokazuje da je njihov plan kada su pokrenuli ovu akciju bio da preuzmu korisnike drugih mobilnih operatera, a ne da daju popust postojećim korisnicima. Na ovaj način su njihovi potrošači diskriminisani i oštećeni - kaže Borojević.  

Tagovi: