26.08.2020.

15:08 >> 15:22

Foto:

Vesti

VIP HOĆE DA MU OTME PARE! Operater prekršio zakon, a traži naknadu za raskid ugovora

Kompanija "Vip" nezakonito traži svom klijentu 7.000 dinara naknade za raskid ugovora, iako on na njega ima puno pravo jer mu telefon u garanciji nisu popravili u zakonskom roku od 30 dana. Da sve bude gore, tokom više od mesec dana, koliko je trajala agonija ovog čoveka, on je svako malo odlazio u "Vipovu" prodavnicu, ali su mu tamo svaki put davali netačne i kontradiktorne informacije.

Muke našeg čitaoca Veselina Đukičina iz Borče počele su početkom avgusta prošle godine kada je produžio ugovor sa "Vipom" i "uzeo" telefon marke "nokia", koji mu se ubrzo pokvario.

- Novi ugovor potpisao sam 10. 8. 2019. i dobio sam telefon marke "nokia", nalik onim najstarijim i najjednostavnijim modelima, samo malo modernizovan. Veoma brzo je počeo loše da radi, ali sam prvo pomislio da je to do mene. Međutim, to je postalo toliko često da sam ga početkom jula, manje od godinu dana nakon što sam ga dobio novog, odneo u prodavnicu. Oni su ga pregledali i rekli da je u pitanju problem u softveru telefona i da mora na servis. Telefon sam im predao 13. jula ove godine. Na moje iznenađenje, 21. jula mi je prvo stigla poruka da mi je reklamacija odbijena, a potom nekoliko sati kasnije istog dana da će ipak biti prihvaćena - priča Đukičin i nastavlja priču o svim peripetijama koje je imao sa ovim operaterom.

Zakon na strani klijenta

Ako bude potrebno, pomoći ćemo čoveku da ovaj problem uspešno reši u svoju korist jer je pravo na njegovoj strani
Goran Papović, NOPS

- Pošto mi niko ništa nije javljao, nakon sedam dana otišao sam u prodavnicu u Borči i rekli su mi da je telefon popravljen i da "putuje" od servisa do radnje. Vratio sam se kući i ponovo čekao da me pozovu, ali pošto je prošlo pet-šest dana bez ikakvog poziva, još jednom sam otišao do radnje da vidim da li im je taj servis u Norveškoj pošto telefon "putuje" toliko dugo. Tamo su opet "promenili ploču" i rekli mi da meni zapravo stiže novi telefon, a ne popravljeni i da ću zbog toga morati još da sačekam. Strpeo sam se još pet-šest dana i shvatio sam da me i dalje niko ne zove, a da je prošlo više od 30 dana, koliko je zakonski rok u kom moraju da mi poprave uređaj - priseća se naš sagovornik.

A gde je taj servis?

Otišao sam do "Vipove" radnje da vidim da li im je taj servis u Norveškoj pošto telefon "putuje" toliko dugo
Veselin Đukičin

Zbog svega toga Đukičin je odlučio da iskoristi svoje zakonsko pravo i da zatraži raskid ugovora sa "Vipom".

- Došao sam u prodavnicu 16. avgusta i rekao im da je prošlo 33 dana, čime su prekršili Zakon prema kom moraju da otklone kvar ili da mi daju novi uređaj u roku od 30 dana. Zbog toga sam shodno Zakonu tražio raskid ugovora, jer su neozbiljna firma. Međutim, radnica mi je rekla da, ako želim da raskinem ugovor, moram da platim 7.000 dinara. Znam da je Zakon na mojoj strani i ne želim ovo da im platim jer je do raskida ugovora došlo zbog njihove greške - jasan je Đukičin.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović rekao je za naš list da je potrošač u potpunosti u pravu i da "Vip" mora da mu omogući raskid ugovora bez ikakvih penala.

- Ako njima u "Vipu" nešto nije jasno, uvek mogu da pogledaju Zakon, gde je sve precizno definisano. Oni nisu ispunili zakonski rok za zamenu ili popravku tog uređaja i potrošač sa punim pravom može da raskine ugovor sa njima, i to bez plaćanja bilo kakvih penala. Dakle, sve što mogu da kažem jeste da je potrošač u potpunosti u pravu, da ne treba da odustane i da treba da nastavi da se bori. Za svu pomoć koja mu bude trebala naša organizacija mu stoji na raspolaganju i pomoći ćemo mu da ovaj problem uspešno reši u svoju korist jer je pravo na njegovoj strani - rekao je Papović.
 

"Vip": Kriva je korona

Povodom ovog slučaja kontaktirali smo i sa kompanijom "Vip", ali nam oni nisu baš dali najjasniji odgovor na pitanje zbog čega od klijenta traže naknadu za raskid ugovora kada na to ima pravo jer mu nisu popravili telefon u zakonskom roku. Njihov odgovor prenosimo u celosti:
- Kao i uvek, trudimo se da pružimo maksimalnu podršku našim korisnicima, pa tako i u ovom slučaju. Što se servisa uređaja tiče, u skladu sa našim zakonskim obavezama obavestili smo korisnika o trenutnom statusu uređaja. Prvo obaveštenje je u zakonskom roku bilo da zahtev nije prihvaćen, ali da sa ovlašćenim servisom vršimo dodatne provere i da će biti obavešten ukoliko dođe do promene rešenja. Ovlašćeni servis je pronašao kvar i odobrena je zamena. Usled novonastale situacije sa koronavirusom, bio je izmenjen rad nekih prodajnih mesta, a susrećemo se i sa brojnim novim izazovima u cilju da našim korisnicima omogućimo neometano korišćenje svih usluga, zbog čega je korisnik naknadno kontaktiran povodom preuzimanja uređaja - odgovorili su nam u "Vipu".

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Zastitnikpotrosaca.rs