• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S.

17.01.2022

07:00

Vozom od Beograda do Novog Sada za samo 29 minuta! PRVA PROBNA VOŽNJA NOVE KOMPOZICIJE NA BRZOJ PRUZI

Srbija

Vozom od Beograda do Novog Sada za samo 29 minuta! PRVA PROBNA VOŽNJA NOVE KOMPOZICIJE NA BRZOJ PRUZI

Podeli vest

Biće to ubedljivo najbrža veza između dva grada, sada je kolima potrebno više od sat vremena. Ceo voz u prvoj klasi, a putnike će služiti stjuardese

Prvi ultrabrzi voz na dva sprata počeće da saobraća već od marta od Beograda do Novog Sada, a vožnja će trajati svega 29 minuta! To je duplo brže nego što je sada za istu deonicu potrebno automobilom. Prvi od tri nabavljena švajcarska voza firme "Štadler" moći će da razvije brzinu od čak 200 kilometara na sat.
Kako kažu u preduzeću "Infrastruktura železnice Srbije", danas počinju svakodnevna testiranja na pruzi koja će trajati do 4. februara.

Ispitivanja novoizgrađene brze pruge obavljaće se u saradnji sa specijalizovanom kompanijom "Nemačka železnica" ("Dojče ban"). Od marta će se iz prestonice do Novog Sada stizati za svega 29 minuta, što je duplo brže nego automobilom, pogotovo ako se zna da je samo za izlazak na autoput iz Beograda potrebno 20 minuta i duže.

Stjuardese u vozu

Reč je o potpuno novom vozu, takozvanom dabl-dekeru, najmodernijem koji se može videti i u drugim svetskim metropolama. Nabavkom ovih vozova "Srbija voz" će sigurno postati lider u regionu. Ceo voz je u prvoj klasi, a prvu plus klasu razlikuje veće rastojanje između sedišta. Svi putnici tokom vožnje mogu dopuniti mobilni telefon, tablet ili laptop. Tu je i dodatno svetlo na svakom sedištu ako neko želi da čita. Cela kompozicija je duga 100 metara, ima 314 sedišta, pet toaleta, a pokrivena je video-nadzorom i Wi-Fi mrežom - objašnjava Zoran Puzović iz "Srbija voza".


Kako bi putnici što više uživali u vožnji, tokom putovanja će ih posluživati stujardese, a postoje i dva bistroa gde će moći da se kupe kafa, piće i sendviči.


Prethodnih meseci birali su se i naši najbolji mašinovođe i kondukteri, a prvi krug obuke za upravljanje ovim vozom obavljen je u Švajcarskoj. Drugi krug trenutno se odbija u Srbiji. Među kandidatima je i Saša Rančić, koji kao mašinovođa radi 33 godine. On ističe da je potpuno drugačije voziti jedan ovakav voz, savremen i automatizovan.
- Nadali smo se svi da će biti bolje i dolaze, normalno, bolja vremena. Ovo je bezbedan i udoban voz, perfektan, miran i tih. Zaista je uživanje upravljati njim - rekao je Rančić. Sve se prati na kontrolnim tablama, a ugrađen je i sistem koji će pokazati na potencijalne opasnosti.
Ministar saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović navodi da smo poslednjih godina obnovili vozni park.
- Mi smo do danas kupili više od 50 vozova. Nismo stajali. Najkompleksnija investicija u našoj zemlji je pruga Beograd - Novi Sad. Očekujemo u martu da je pustimo za komercijalni saobraćaj. Jedva čekam da ljudi sednu u te vozove i da vide kako se voze ljudi u Švajcarskoj, SAD... - ističe Momirović.

Činjenice

* dužina: 100 metara
* širina: 2,8 metara
* visina: 4,6 metara
* brzina: do 200 km/h
* broj sedišta: 314

Do Budimpešte od 2025.

Ministar je naveo da će se brzom prugom od Beograda do Novog Sada stizati za pola sata, a u perspektivi do Subotice za sat i po, dok će putovanje do Budimpešte trajati tri i po sata.
Inače, brza pruga Beograd - Novi Sad deo je pruge od Beograda do Budimpešte. Kako je dalje planirano, sledeća deonica na ovom velikom projektu je Novi Sad - Subotica, koja je počela da se gradi krajem prošle godine. Planirani rok za završetak radova je novembar 2024. godine, a čitava pruga Beograd-Budimpešta trebalo bi da bude gotova do 2025. godine.
 

Radovi na pruzi Beograd-Budimpešta

* Beograd - Novi Sad, završena
* Novi Sad - Subotica, radovi u toku, rok novembar 2024.
* Beograd-Budimpešta, završetak 2025.



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume
STRAŠNE MALVERZACIJE

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume

Tajkun i lider hejterske opozicije Dragan Đilas svesno je prekršio zakon u vezi sa izgradnjom Mosta na Adi i potrošio ogromne svote novca građana. Prema informacijama koje je Informer objavio, Đilas je uložio skoro 10 miliona evra, naravno, narodnih para, kako bi most bio otvoren pred izbore, a sve u cilju lične promocije i marketinškog poteza za Novu godinu.

08.11.2024

15:18

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set