• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

28.02.2022

16:21

PRVE DVE LINIJE METROA ĆE POTPUNO PROMENITI ŽIVOT BEOGRAĐANA! Vesić na radnom sastanku sa komisijom!

Beograd

Srbija

PRVE DVE LINIJE METROA ĆE POTPUNO PROMENITI ŽIVOT BEOGRAĐANA! Vesić na radnom sastanku sa komisijom!

Podeli vest

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić održao je danas u Javnom komunalnom preduzeću „Beogradski metro i voz” radni sastanak sa komisijom koja se bavi izgradnjom beogradskog metroa, kako bi se građanima predstavilo dokle se stiglo sa ovim projektom. Sastanku su prisustvovali pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, koji je prezentovao prve dve linije metroa, zatim gradski urbanista Marko Stojčić, predstavnici Sekretarijata za saobraćaj i predstavnici JKP „Beogradski metro i voz”

Vesić je istakao da je projekat izgradnje metroa nesumnjivo najznačajniji i najveći infrastrukturni projekat koji će se raditi u Beogradu u 21. veku i suštinski projekat koji će promeniti život građana. 

Mi ćemo 2030. godine imati potpuno izgrađene dve linije metroa, sa 44 stanice, sa preko 42 kilometra metro mreže. To će promeniti život Beograđana, jer ćemo istovremeno sa tim završiti i Bg voz, to jest rekonstruisati postojeću mrežu i izgraditi novu, tako da ćemo umesto 104 polaska Bg voza, koliko ih imamo danas, imati preko 500 polazaka dnevno. To znači da će sve prigradske opštine biti povezane sa centrom Beograda na desetak do 15 minuta u špicu i van špica na 45 minuta.

Foto: Beograd

On je istakao da će na ovaj način potpuno biti promenjen sistem javnog prevoza u Beogradu, što znači da će Beograd preći na šinski sistem. Predviđa se da će metro imati ukupno 47 odsto svih putnika koji koriste javni prevoz. To znači da ćemo imati manje automobila na ulicama, manje autobusa i da će se grad ponašati u skladu sa ekološkim pravilima, rekao je Vesić. 

Ono što građanke i građani Beograda treba da znaju, to je da je Srbija obezbedila novac za izgradnju metroa, da su potpisani ugovori koji su počeli da se realizuju, da je već počela izgradnja depoa na Makiškom polju i da Beograd i Ministarstvo saobraćaja prate dinamiku, te da ćemo u fazama, kako se metro bude gradio, nastaviti sa izgradnjom. Takođe stižu i dve mašine koje će simultano raditi na obe linije. Važno je da građani razumeju da ćemo istovremeno raditi dve linije i da ćemo ih pustiti u rad sa razmakom od dve godine. Naš sistem podrazumeva dve prve linije koje će potpuno promeniti život ljudi i omogućiti im mnogo veći komfor života – istakao je Vesić.

Govoreći o projektu, Andrija Mladenović je istakao da je danas u preduzeću „Beogradski metro i voz” predstavljen koncept koji je Beograd prihvatio i usvojio kada je reč o izgradnji metroa.

Metro je projekat koji će u potpunosti izmeniti izgled grada ne samo u saobraćajnom smislu već i u investicionom i urbanističkom. On kao takav predstavlja pravi potencijal za razvoj. S jedne strane, svaka stanica će biti generator razvoja tog dela grada, a s druge strane, Beograđani će moći u kratkom vremenskom periodu da prelaze zaista velike destinacije. Spojićemo delove grada poput Bežanijske kose i Zemuna sa Ustaničkom ulicom, odnosno Mirijevom i na taj način grad će zaista dobiti jedan drugi izgled. Metro sam po sebi nije dovoljan, ali integracijom sa tramvajem, BG vozom i drugim vidovima javnog prevoza, kao i sa rečnim prevozom, Beograd će imati transportne linije koje će biti sasvim zadovoljavajuće za onaj broj stanovnika koji očekujemo za deset do dvadeset godina. Ono što mogu da kažem je to da će ova rešenja koja se danas projektuju i planiraju biti najmodernija moguća sa automatizovanim vozovima i svim sistemima koji se danas grade u najrazvijenijim zemljama i najvećim gradovima. Na taj način Beograd dobija sistem koji će omogućiti da se zaista poboljša život u našem gradu – rekao je Mladenović.

Marko Stojčić je istakao da su na radnom sastanku predstavljene osnovne karakteristike metro sistema u Beogradu. 

Svi znamo da je to najvažniji gradski projekat koji će najviše uticati i na kvalitet života i na razvoj Beograda u narednim decenijama. Puno toga je urađeno, krenuli smo sa izgradnjom depoa u Makiškom polju, a svake godine će se radovi intenzivirati. Objasnili smo osnovne urbanističke postavke koje se tiču plana generalne regulacije šinskog sistema koji, pored prve, druge i treće linije, definiše i spoj tramvajskog sistema sa metro sistemom, razvoj tramvajske mreže, konekciju Bg voza, to jest gradske železnice i tramvajske mreže i metroa. To će omogućiti da Beograd postane grad sa manje automobila, znatno zdraviji u smislu ekološke slike, sa mnogo više prostora za pešake i bicikliste – rekao je Stojčić.

Foto: Beograd

On je naglasio da predstoji analiza koja se odnosi na treću liniju i dodao da sve što je do sada urađeno, odnosno određeno gde će koja linija da ide, posledica je jako velikog broja studija što internacionalnih kompanija, što domaćih visokoobrazovnih ustanova.

Sproveli smo javni arhitektonski konkurs za izgled metro stanica i svaka treba da bude autentično beogradska i povezana sa nekom od istorijskih ličnosti našeg grada i države. Ovim pokušavamo i uspevamo da našu stručnu javnost integrišemo i da joj damo priliku da u svom gradu stekne ogromno iskustvo na jednom ovako važnom projektu. Predstoji nam projektovanje stanica i svih tunelskih elemenata i zato sa velikim optimizmom nastavljamo da realizujemo ovaj projekat – zaključio je Stojčić. 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Zlatokosa

pre 2 godine

Odlično. Metro će promeniti sve u Beogradu. I sve bi bilo još bolje i izvesnije da nema sukoba u svetu. Laži, dvostrukih standarda i sl. Da nema nacista u institucijama EU. Hitno organizovati potpuno nove međunarodno sportske saveze, olimpijski komitet i sve ostale kako više niko i nikada ne bi sprečava sportiste, sportske saveze da učestvuju i da se takmiče. Isto to važi i za kulturne manifestacije. Svetu je potrebno osveženje, sa vrlo konkretnim rešenjima za sport, nauku i kulturu. Potizovane organizacije jednostavno više ne ispunjavaju funkciju promocije sporta, naučnog i duhovnog razvoja u svetu. Na takvim slobodnim takmičenjima i manifestacijama svi bi bili dobrodošli. I biće dobrodošli.

sledeća vest

Politika

Sad svi ćute kao zaliveni i kao da se ništa nije desilo! Snimak tajkunu Draganu Đilasu pokvario prljave planove
Politika

Sad svi ćute kao zaliveni i kao da se ništa nije desilo! Snimak tajkunu Draganu Đilasu pokvario prljave planove

U četvrtak uveče Dragan Đilas i Marinika Tepić, shvatajući da Đilasov rejting propada brzinom svetlosti i svesni da narod ne želi da podrži njeno ludovanje na ulici, dolaze na “genijalnu ideju”: da napadnu omladince SNS koji su obavljali redovne stranačke aktivnosti, lepili plakate, a da onda celu stvar predstave kao napad na mučenog Dragana, kako bi ga predstavili kao žrtvu.

22.12.2024

11:20

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set