• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/rts

25.12.2024

15:42

Besplatan prevoz u Beogradu, nije novost za Srbiju! Evo gde se narod već uveliko "džaba" vozi

Tanjug/Vladimir Šporčić

Srbija

Besplatan prevoz u Beogradu, nije novost za Srbiju! Evo gde se narod već uveliko "džaba" vozi

Podeli vest

Većina lokalnih samouprava ima besplatan javni prevoz za povlašćene kategorije stanovništva najčešće za penzionere i đake.

Besplatan za sve građane prvi je 2015. godine uveo Knjaževac, nekoliko godina kasnije Jagodina, odnedavno Žagubica i Vrnjačka Banja. Za većinu gradova besplatan prevoz za sve je prevelika stavka u budžetu. Građani Knjaževca uslugu besplatnog prevoza koriste bezmalo 10 godina, na površini od 1200 kvadratnih kilometara ova opština ima 76 sela.

- Čovek može da se preveze i kod lekara, plati račune jedno drugo, i svoje obaveze, jer sela su ugasla ljudi nema, taksi su skupi - kaže putnica, dok drugi putnik zadovoljno dodaje: "Prvo ne plaća se, drugo na vreme ide i vraća nas isto.

Predsednik opštine Knjaževac Milan Đokić podseća da je ideja za besplatan prevoz potekla od samih građana.

- Mi smo na ideju da uvedemo besplatan javni prevoz došli tako što smo anketirali javno mnjenje ispitivali šta su to stvari koje ih najviše iritiraju i šta je to što im najviše nedostaje. U to vreme 2015. godine kada je bilo mnogo više nezaposlenih u Knjaževcu kada su i plate bile niže glavni problem koji su sami građani akcentovali je bio upravo nedostatak javnog prevoza - ističe Milan Đokić, predsednik Opštine Knjaževac.

Ako nema para, onda samo za pojedine kategorije 

Sluha za potrebe građana ima i drugim lokalnim samoupravama, ali nema dovoljno para, pa se uglavnom odlučuju za subvencije za penzionere, đake i pojedine socijalne kategorije. Subotica za te stavke izdvaja 100 miliona godišnje, uz subvencije prevozniku iznos je mnogo veći.

Radoslav Vukelić, iz Sekretarijat za komunalnu delatnost, iz Subotice naglašava da tekuće subvencije koje grad izdvaja javnom preduzeću Suboticatrans za gradski i prigradski prevoz, tačnije putnike, koje koriste ovu komunalnu uslugu iznosi oko 378 miliona na godišnjem nivou koje su budžetom planirane u 2024. godini gde se subvencioniše cena karte u odnosu na realnu tržišnu koja bi trebala biti.

Foto: informer.rs

 

 

Bez toga karte u Subotici bile bi skuplje, jedna vožnja u Novom Sadu košta 100 u Nišu 80 dinara. I dok Novi Sad nema potpuno besplatan prevoz Niš je ove godine spisak povlašćenih kategorija proširio, najveći broj čine stariji od 65 godina.

- U Nišu od sto hiljada naših sugrađana koji mogu koristiti, besplatan prevoz koristi tek njih 55.826, koliko na današnji dan imamo izdatih legitimacija besplatnog prevoza, a to građane grad Niš i budžet grada Niša košta blizu sto miliona dinara na mesečnom nivou - navodi Saša Novićević, v.d. direktora Direkcije za javni prevoz, iz Niša i nastavlja: "Ako me pitate kakva bi projekcija bila ukoliko dođe do besplatnog prevoza za sve putnike to bi iznosilo na godišnjem nivou negde oko 2 milijarde i 500, to je jedna osmina budžeta - kaže Novićević.

U mnogim sredinama kao u Nišu, ima građana koji smatraju da prevoz treba da bude besplatan za sve građane. Većina Nišlija ipak je zadovoljna.

Projekcija od 2,5 milijarde godišnje u Nišu u odnosu na recimo 23 miliona koliko Žagubica odnedavno troši na besplatan prevoz za sve, govori o tome da su poređenja nerealna. Svaki grad ima svoje specifičnosti, poput Kraljeva koje ima mnogo linija, a malo putnika, a samo linija do recimo Rudna duga je gotovo 100 km.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Kolumna Slobodana Antonića: Nikome ne biti korisni idiot
Kolumne

Kolumna Slobodana Antonića: Nikome ne biti korisni idiot

Sve što se dešavalo posle 1. novembra jasno je pokazalo koliko je ovaj narod željan prava i pravde. Ali i koliko je on, u suštini, dobar i prostodušan. No, pošteni i dobrodušni ljudi lako mogu biti prevareni – jer polaze od sebe. Upravo to političari i prevaranti odlično znaju.

25.12.2024

22:24

TV

Srbija nije lider samo na Balkanu, već i šire!
Live TV

Srbija nije lider samo na Balkanu, već i šire!

Gost Info jutra na Informer televiziji bio je Srđan Barac iz Centra za društvenu stabilnost koji je govorio o jutrošnjem divljanju Đorđa Miketića ispred Skupštine grada Beograda i nasilnom pokušaju ulaska u nju.

25.12.2024

13:29

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set