• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

19.07.2025

15:00

Vozači, više nema gledanja "kroz prste": Uvode se nova pravila na tehničkim pregledima

Shutterstock

Vesti

Vozači, više nema gledanja "kroz prste": Uvode se nova pravila na tehničkim pregledima

Podeli vest

Na tehničkim pregledima više neće moći da se prolazi tako lako, najavili su u Agenciji za bezbednost saobraćaja (ABS).

Naime, u pripremi je centralni informacioni sistem tehničkih pregleda u koji će biti umreženi svi tehnički pregledi.

Kako su objasnili iz ABS, podaci sa tehničkih pregleda u realnom vremenu prosleđivaće se Ministarstvu unutrašnjih poslova i Agencija.

Nakon završetka tehničkog pregleda podaci će automatski biti dostupni informacionom sistemu E-uprave, odnosno biće moguća registracija vozila samo na osnovu validnih registracionih listova.

Iz ABS su pojasnili da uvođenje centralnog informacionog sistema podrazumeva integraciju mernih uređaja, različitih informacionih sistema i centralizovanu obradu podataka.

- U centralnom informacionom sistemu tehničkih pregleda postojaće podaci o privrednim društvima i kontrolorima koji se bave vršenjem tehničkog pregleda vozila, strankama, vozilima, izvršenim merenjima pomoću uređaja i proračunima, ocenama tehničke ispravnosti vozila, stepenu neispravnosti vozila, kao i utvrđenim tehničkim neispravnostima - objašnjavaju iz ABS.

Napominju da će centralni informacioni sistem biti povezan s više postojećih informacionih sistema, kako unutar MUP i ABS, tako i sa informacionim sistemima drugih organa i institucija kao što su Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO), informacioni sistem Agencije za privredne registre (APR) i informacioni sistem E-uprave.

Foto: Shutterstock

Rigorozne kontrole

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu u penziji Milan Vujanić objasnio je za TV Prva da je ovaj sistem projektovan sa namerom da ono što se na terenu trenutno uzima kao podatak, bude opšte poznata činjenica za onoga koji rukovodi bezbednošću saobraćaja.

- Građani tehničku ispravnost vozila kontrolišu jedanaestomesečnim tehničkim pregledima. Možete u gradu videti koliko hoćete automobila kojima ne radi migavac ili im radi jedan, drugi ne radi, čime se narušava osnovno pravilo vidi i budi viđen. Zbog toga je tehnički pregled, a posebno zbog činjenice da vozila tokom eksploatacije lako mogu doći u situaciju da im se pokvari neki od vitalnih uređaja. To su uređaji za zaustavljanje, uređaji za upravljanje i signalizaciju - objašnjava prof. Vujanić i dodaje:

Foto: Informer TV

prof. Milan Vujanić

Svi ti uređaji imaju funkciju, ovaj za zaustavljanje da možete da izbegnete nezgodu, ovaj za upravljanje da možete da idete tamo gde ste namerili i ovaj za signalizaciju da drugi vide šta imate nameru da uradite. Dakle, ako nešto od toga ne radi, vi stvarate opasnost za druge ljude. Nije problem da li je neko neozbiljan pa ga ne brine njegova lična bezbednost, nego da li ugrožava druge ljude. Zbog toga je bitno da svi budemo što moguće pažljiviji.

Kaže da je zbog toga moramo da imamo sistem koji je u svakom trenutku je u stanju da konstatuje gde je neispravnost i da se ta neispravnost otklanja.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Dušan Perić

pre 4 meseca

Imam predlog:zabraniti uvoz polovnih automobila iz inostranstva(to su uglavnom krševi koje vlasnici neće više da voze),onda se to uvaljuje nama bednicima za neku simbolični sumu,i zato imamo mnogo poginulih na putevima.

Dušan

pre 4 meseca

I šta si sad rekao,sve to i do sada je bilo na Tehničkom pregledu,vidite vi znakove i Signalizaciju kako postavljate na Putevima, kontroliše brzinu i davanje signala prilikom skretanja,razgovor Mobilnim Telefonom, tada će biti sve u redu.Na Drumovima vlada Kaubojština Bumbari sa Crnim Tipovima voze kao Ludaci to vi gledajte.Ja sam u Saobraćaju radio 40.god.i znam dobro šta je Saobraćaj.Treba da se spoji Praksa i teorija.

Dragan Krstevski

pre 4 meseca

Ok, treba poostriti kontrolu teh.pregleda... ALI ZA ISTI NOVAC MORACE DA SE TEH. PREGLED RADI NA SVAKIH DVE GODINE. Ovo do sada je sramota, jer mnoga vecina vozaca ne predju po Srbiji vise od 10-15000 km mesecno .... ako usvojite takve kontrole MORACETE DA USVOJITE ZA ISTI NOVAC KOJI SE SADA PLACA TEH PREGLED , I KORISCENJE AUTOMOBILA DVE GODINE DO SLEDECE REGISTRACIJE. POSTENO !!!

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set