• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

16.11.2025

12:00

Ovo će vam sačuvati živce - 7 mera za smanjenje gužvi u Beogradu

24sedam

Vesti

Ovo će vam sačuvati živce - 7 mera za smanjenje gužvi u Beogradu

Podeli vest

Alternativna sredstva umesto korišćenja sopstvenog automobila, poštovanje žute trake, promene na semaforima -samo su neke od 7 mera koje su predložili profesori na Saobraćajnom fakultetu kako bi se smanjile gužve na ulicama grada.

Prema rečima profesora katedre za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu ovih sedam mera mogle bi da ubrzaju kretanje na ulicama u prestonici Srbije.

Uslovna strelica za desno

Profesor Emir Smailović je rekao da na svakoj raskrsnici gde postoji mogućnost i gde uslovi bezbednosti to dozvoljavaju treba postaviti strelicu koja će omogućiti skretanje vozilima desno.

- Na taj način će se na toj raskrsnici neznatno, odnosno delimično ubrzati protok vozila i omogućiti skretanje - objasnio je Smailović za RTS.

Poštovanje žute trake

Smailović je istakao da se poslednjih nekoliko godina sve manje poštuje žuta traka, zato što ostala vozila koriste taj prostor i time usporavaju kretanje vozila javnog prevoza.

- Osnovna mera je da se, pored apela vozačima da poštuju žutu traku, vrši i sankcionisanje onih koji je ne poštuju - rekao je Smailović.

Povećanje ograničenja brzine na nekim putevima

Na nekim gradskim arterijama, kao što je Radnička ulica, pravac od Sajma ka Obrenovačkom putu, ograničenje brzine trebalo bi da se poveća i na taj način se omogući brže pražnjenje saobraćaja iz grada.

Foto: Informer

Koristite besplatan prevoz

Korišćenje besplatnog javnog prevoza

Korišćenje javnog gradskog prevoza bi jednostavno ubrzalo protok saobraćaja, tako što bi manje ljudi koristilo sopstveni automobil.

- Time bismo dobili više javnog prostora na ulicama koji bi mogao da opsluži zahteve za kretanje. Ne postoji bolja mera za korišćenja javnog prevoza od promocije da je on besplatan - rekao je Smailović.

Tarifiranje ulaska putničkih vozila u centralnu zonu

- Mi smo svesni da u centralnom delu grada u Beogradu nema mesta za sve korisnike, odnosno potencijalne korisnike. Iz tog razloga moramo napraviti strategiju tarifiranja tako da se ograniči ulazak u centralni deo grada - rekao je Smailović.

Ulazak u posebnu zonu, navodi primer "kruga dvojke", posebno bi se tarifirao, pa bi vozači izbegavali putovanje u centralni deo grada.

Foto: Inofrmer/Pedja Milosavljević

Izbegavajte centar grada kolima

Mehanizmi za to bi bilo tafiriranje, većom naplatom parkinga ili savremenim sistemima gde bi se svako vozilo koje pristupi toj zoni evidentiralo pomoću automatskih sistema i kamera.

Radovi noću i u doba godine kad su manje gužve

Ova mera, osim toga da se radovi planiraju noću, podrazumeva da se izbegavaju radovi na ključnim arterijama u novembru, decembru, martu i aprilu.

Foto: Shuterstock

Koristite bickl umesto auta

Parkiraj kola, vozi bicikl

- Taj sistem – parkiraj kola, vozi bicikl – moguće je integrisati sa ostalim podsistemima, posebno sa javnim prevozom, gde neko dođe do perifernog dela Beograda, parkira svoj automobil i besplatnim javnim prevozom se odveze do centralnog dela grada. U svim svetskim metropolama taj sistem je veoma održiv - objasnio je Smailović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set