• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: B. S.

07.10.2018

10:30

DEFINITIVNO! AMERIKANCI GRADE 'MORAVSKI KORIDOR', autoput vredan 800 miliona evra!

Vesti

DEFINITIVNO! AMERIKANCI GRADE 'MORAVSKI KORIDOR', autoput vredan 800 miliona evra!

Podeli vest

Modernu saobraćajnicu od Preljine do Pojata dužine 110 km, koja će spojiti Čačak sa Koridorom 10, gradiće američko-turski konzorcijum "Behtel Enka". Prvi radovi počinju već sledeće godine

Srbija definitivno dobija "Moravski koridor", moderan autoput dugačak 110 kilometara, koji će povezati zapad i jugoistok zemlje! Saobraćajnicu od Preljine od Pojata vrednu 800 miliona evra gradiće američko-turski konzorcijum "Behtel Enka", a prvi radovi počinju sledeće godine!

Od suštinskog značaja

"Moravski koridor" prolaziće kroz područja na kojima živi 500.000 ljudi i posluje 21.000 preduzeća
Ministarstvo građevine

Ovaj autoput spojiće Čačak i Zapadnu Srbiju sa Koridorom 10, a povezaće područja na kojima živi više od 500.000 ljudi i posluje 21.000 preduzeća. Vlada Srbije i konzorcijum "Behtel Enka" potpisaće do kraja godine memorandum kako bi radovi što pre počeli.

U ministarstvu građevinarstva i infrastrukture kažu da će "Moravski koridor" biti autoput od neprocenjivog značaja za centralnu Srbiju.

- Saobraćajnica dužine 110 km povezaće autoputeve na drumskom Koridoru 10 i Koridoru 11, preko centralne Srbije. Prolaziće kroz sve veće gradove i opštine u centralnoj Srbiji - Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. Povezaće pola miliona ljudi, a da ne govorimo o značaju koji će imati za poslovanje malih i srednjih preduzeća na tom potezu - navode u Ministarstvu građevinarstva i infrastrukture.

Foto: informer

Kako bi ovaj projekat mogao da se realizuje, Vlada Srbije je u četvrtak usvojila i izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji, kao i Zaključak koji će omogućiti potpisivanje Memoranduma sa američkim izvođačima.

Regulisanje rizika od poplava


Za ovaj projekat rade se izmene prostornog plana za područje kojim će prolaziti budući autoput, koje se prave zbog mogućih poplava.
- Potrebne su izmene projektne dokumentacije koje su značajne zbog trajnog rešavanja pitanja plavljenja u zoni Zapadne Morave. Dakle, potrebna je regulacija reka, prvenstveno Zapadne Morave i svih pritoka, kao i postavljanje telekomunikacione infrastrukture duž auto-puta - navode u ovom ministarstvu.

- Memorandum će biti gotov najkasnije do kraja godine, a verovatno i mnogo ranije, a potpisaće ga predstavnici Vlade Srbije i konzorcijuma "Behtel Enka". Kada je finansiranje u pitanju, taj deo će biti dogovoren na kraju, ali verovatno će Srbija jedan deo novca dati iz budžeta, dok će drugi deo obezbediti iz preferencijalnog, povoljnog kredita neke američke banke. Kako se očekuje, gradnja bi trebalo da počne naredne godine - objašnjava izvor Informera.

Stručnjaci navode da je ovo odličan trenutak da se radi na ulaganju u infrastrukturu, jer u državnoj kasi ima dovoljno novca za ovakve projekte. Saradnik Ekonomskog instituta Ivan Nikolić kaže za Informer da je u ovom trenutku veoma opravdano podsticati razvoj infrastrukture.

Foto: informer

- Stanje u budžetu je takvo da para ima, pogotovo za ovakve projekte. Treba oporavljati i postojeću infrastrukturu i graditi novu. Mislim da je "Moravski koridor" zaista potreban centralnoj Srbiji, jer u tom delu zemlje imamo veliku koncentraciju malih i srednjih preduzeća i dobro bi bilo da se na ovaj način ljudima olakša poslovanje i saobraćanje na relaciji između Pojata na istoku i Preljine, odnosno Čačka na zapadu - ističe Nikolić.

Vredna investicija

"Moravski koridor" je preko potreban Srbiji, to je investicija u koju vredi uložiti
Ivan Nikolić, saradnik Ekonomskog instituta

I stručnjak za strana ulaganja Milan Kovačević smatra da bi bilo jako značajno da se dva koridora povežu.

- Što se tiče same putne mreže, nama inače sledi izgradnja manjih autoputeva, jer su nam oni lošiji i nemamo ih dovoljno. Ovo će biti jako značajno za ovaj deo Srbije, i nadam se da će doprineti i tome da ljudi više ne hrle samo u prestonicu nego i da ostaju u ovim gradovima. Kada je finansiranje u pitanju, pretpostavljam da će se put delom finansirati i iz kredita, a mi treba da gledamo da uzmemo što povoljniji zajam - objašnjava Kovačević.


 

 

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
PARE

pre 7 godina

Večernjilist.hr PRAVDA ZA 220 HRVATA Crna Gora hrvatskim logorašima isplatila 1,43 milijuna eura

Značaj

pre 7 godina

Ovaj koridor od sustinskog znacaja, jel tako? Tu zivi 500 000 gradjana Srbije i posluje 21 000 preduzeca, jel tako? A, recite mi molim vas, od kog je sustinskog znacaja Beograd na vodi? Cela Srbija plaća poreze u Budzet Srbije, ali Beograd nije Srbija. Kao da zele da stvore drzavu u drzavi, kao sto je grad Njujork u dezavi Njujork. Sam grad ima svoje zakone, nezavisno od drzave Njujor. Ima za zaposlene, svoje licence. Alo, ovo je Srbija. Da li ce recimo Arandjelovac da donije neku vaznu saobracajnicu, malar blizu njega da prodje. Pogasise svu industriju u njemu,. KNJAZ KAO NESTO RADI. Kako ce turizam da se razvija, sta je sa dva hotela koji se urusavaju godinama? Da li je recimo taj grad Srbija?

Kažu

pre 7 godina

Na današnji dan avioni JNA bombardovali Banske dvore u Zagrebu da ubiju Franju Tuđman a čke kukavičke nesposobne i pored toga da hrvati nisu imali baš nikakav PVO da ih ruše pa su tako nesmetano leteli i opet nisu uspeli pa se zato sutra slavi dan Hrvatske samostalnosti!

hogar

pre 7 godina

A zašto ne grade "braća" rusi??? Zato što se koridor ne gradi bajkama i lijepim riječima!

predragm

pre 7 godina

Ovaj nas je prodao za sitne pare. Pravi se put da bi se americka baza Bondsvil povezala sa evropom. Mi gradimi put za brze intervencije Nato. Dobro je reko Taci za 1 sat oni su u Nisu

Vns

pre 7 godina

Zar Nato plaćenici,izdajnici,trampovi lopovi i ubice da grade po svetoj Srbiji???

Marcco

pre 7 godina

Englezi zacrtali, Amerikanci izvršavaju.... nista novo, zelena transverzala.

RINGISPIL

pre 7 godina

Kurčev je posao to sa amerikancima koštaće nas ko svetog petra kajgana.

hogar

pre 7 godina

zašto informer neće da objavio post???!!! Zašto braća rusi ne grade taj koridor,već "omraženi amerikanci" koji ne vole srbe????

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set