• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Blic

18.05.2020

12:26

(MAPA) SRBIJA DOBIJA NOVI AUTOPUT! Vožd Karađorđe gradiće se pod SPECIJALNIM USLOVIMA, A EVO KUDA ĆE PROLAZITI

Vesti

(MAPA) SRBIJA DOBIJA NOVI AUTOPUT! Vožd Karađorđe gradiće se pod SPECIJALNIM USLOVIMA, A EVO KUDA ĆE PROLAZITI

Podeli vest

Vlada Srbije donela je zaključak kojim je projekat izgradnje državnog puta I reda Vožd Karađorđe proglašen za projekat od posebnog značaja za Srbiju, što znači da će se prilikom njegove realizacije primenjivati i poseban zakon, leks specijalis koji je Skupšina usvojila u februaru.

Zakonom o posebnim postupcima radi realizacije projekata izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju previđeno je da se za sve projekte koji budu proglašeni projektima od posebnog značaja, skrati vreme za eksproprijaciju zemljišta i rešavanje imovinko-pravnih odnosa, ali i da se neće primenjivati odredbe o rokovima Zakona o javnim nabavkama, piše eKapija.

Takođe, prema ovom zakonu, procedura koja se tiče javnih nabavki neće se primenjivati ni u slučajevima kada je međunarodnim ugovorima drugačije određeno.

Koridori Srbije su saopštili da je realizacija projekta izgradnje državnog puta I reda Vožd Karađorđe, dužine oko 220 km od izuzetnog je značaja i uticaja na razvoj i unapređenje infrastrukturnih, ekonomskih, privrednih i drugih interesa Srbije.

"Značaj se uviđa prevashodno kroz sagledavanje uticaja na putnu mrežu u Republici Srbiji, ali i šire, s obzirom da će predmetni auto-put predstavljati saobraćajnicu koja povezuje Istočnu Srbiju sa Centralnom i Zapadnom Srbijom i auto-putevima E-7, koji predstavlja deo međunarodne trase E-75, odnosno deo drumskog Koridora 10 i E-763", navedeno je u saopštenju Koridora.

Projekat izgradnje ovog Šumadijskog koridora obuhvata teritorije Sopota, Mladenovca, Lazarevca, Aranđelovca, Topole, Rače, Lapova, Velike Plane, Svilajnca, Despotovca i Bora.

Foto: Koridori Srbije

 

"Na ovaj način ostvariće se veza Istočne, Zapadne i Centralne Srbije sa Beogradom i Vojvodinom na severu, odnosno centralnom i zapadnom Evropom, kao i sa južnim delovima Republike, odnosno Makedonijom, Bugarskom i dalje sa Bliskim istokom i Azijom", saopštili su Koridori.

Petljom Županjac kod Lazarevca spojiće se dva auto-puta, Miloš Veliki i Vožd Karađorđe, a konekcije auto-puta Vožd Karađorđe sa Koridorom 10 će se ostvariti kod Malog Požarevca i Markovca.

- Realizacija predmetnog projekta doprineće socijalnom i ekonomskom razvoju, stvaranjem uslova za otvaranje novih radnih mesta, odnosno za smanjenje nezaposlenosti i razvoj nerazvijenih opština u Srbiji kroz koje će prolaziti, kao i poboljšanju opštih uslova života građana. Uz uzimanje u obzir i indirektnih koristi i efekata od ulaganja u projekat, ubrzani društveno-ekonomski razvoj područja uticaće dalje na razvoj privrede u svim segmentima. Izgradnja ove trase omogućiće ubrzani razvoj turizma u Šumadiji, gde postoji ogroman istorijski potencijal, olakšaće se pristup brojnim verskim i kulturnim objektima", navode iz Koridora i dodaju da se očekivana finansijska korist od realizacije projekta odnosi na prihode od naplate putarine i na komercijalne prihode.

Kako je ranije izjavio Zoran Drobnjak, v.d. direktora Puteva Srbije, gradnja ove saobraćajnice bi trebalo da bude završena u naredne četiri godine.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
boca

pre 4 godine

Lepo,lepo ali kada počinje gradnja moravskog koridora?????????

Muki

pre 4 godine

Sve se gradi, a pitao bi te legendarne projektante, ga se vec kompletna pruga na Novom Beogradu skidala, sto ti carevi nisu napravili projekat da se spoje blokovi i naprave mostovi gde su falili da to i izgleda kako treba, nego ce toga da se sete nekad hhahahaha. Ovako imamo bulevare koji se zavrsavaju u nasipu pruge, fenomenalno, pa za koju godinu opet rastiraj sve i spajaj bulevare. To je ono isto, rekonstruise se ulica pa se za dva meseca sete da rekonstruisu toplovod i vodovodnu mrezu, pa opet raskopavaj sve.

Milovan

pre 4 godine

Treba vise prestati ulagati u Beograd. Mora se vise ulagati u istok i zapad srbije. Pa nije Srbija Beograd. A poznatoje da u BG ima najvise onih koji nevole Srbiju.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set