• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Kurir.rs

11.10.2020

23:13

VOZAČI, PAŽNJA! NA SNAGU STUPA NOVI PROPIS ZBOG KOGA MNOGI NEĆE MOĆI DA REGISTRUJU AUTO!

Vesti

VOZAČI, PAŽNJA! NA SNAGU STUPA NOVI PROPIS ZBOG KOGA MNOGI NEĆE MOĆI DA REGISTRUJU AUTO!

Podeli vest

Od jula naredne godine biće obavezno merenje ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu. Ukoliko ta vrednost nije manja od 20 odsto po točku - vlasnici neće moći da registruju automobil jer će se sistem za kočenje tretirati kao neispravan

U Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda (NATP) upozoravaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Nadležni predlažu da se dozvoljeni procenat odstupanja poveća, što bi trebalo da odrede stručnjaci, a druga mogućnost je da se merenje ne obavlja.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Ivan Ivković kaže da u ovom trenutku ili bliskoj budućnosti nije nužno da se ovalnost kočnica u granici od 20 odsto uvrsti kao norma za ocenu ispravnosti kočnog sistema.

- Bezbednije je vozilo kome je izmerena manja ovalnost kočnica po svakom točku, ali ne radi se o presudnom faktoru. To je potrebno uvesti kao kriterijum ispravnosti kočnog sistema, ali ovalnost u granicama od 20 do 30 odsto ne ukazuje da su performanse i efikasnost kočnog sistema u tolikoj meri narušeni da je vozilo potrebno proglasiti neispravnim - kaže Ivković.

Moguće je, kako ocenjuje profesor Ivković, da će propisana norma biti problem za veliki broj vozila imajući u vidu da je prosečna starost putničkih automobila u Srbiji oko 17 godina.

Profesor Ivković smatra da bi ovalnost kao parametar za ocenu ispravnosti kočnog sistema vozila trebalo uvoditi postepeno. Od naredne godine treba krenuti sa merenjem i upoznavanjem vozača sa novim propisom, a primena bi trebalo da počne u budućem periodu sa pažljivo definisanim normama, u skladu sa voznim parkom Srbije.

Slobodan Valdevit iz NATP ističe da će novi propis žestoko da pogodi naš vozni park, a ne utiče na bezbednost.

- Najčešći uzrok saobraćajnih nesreća je ponašanje učesnika u saobraćaju, zatim nebezbedni putevi, a na trećem mestu je tehnička neispravnost vozila. Ovalnost bi morala da bude znatno veća od 20 odsto da bi vozilo bilo nebezbedno. To se ne oseća na uređaju. Nijedan vlasnik ne može da primeti ni mnogo veći procenat odstupanja. Kada pedala počne da se pomera gore-dole prilikom kočenja ili kada pravi vibraciju tada je deformacija znatno veća od 20 odsto - kaže Valdevit.

U julu naredne godine se navršava rok od tri godine koji je dat tehničkim pregledima da prilagode svoje objekte za merenje ovalnosti diskova. Neki su to već učini i primenjuju ovaj propis. I sadašnja situacija je, kako ocenjuje Valdevit, prilično apsurdna, jer vlasnik vozila može da bira da li će ići na tehnički kod nekog ko meri ili kod onog ko to ne čini. Vozači treba da znaju da čak ni novi disk nije garancija da će biti zadovoljeni traženi procenti.

- Dešavalo se da su na tehničkom "pali" automobili koji su došli sa potpuno novim diskovima, jer sve zavisi od proizvođača i kvaliteta - naglašava Valdevit.

Kontrola ovalnosti kočnica definisana je direktivom EU, a u našem zakonodavstvu "Pravilnikom o podeli motornih vozila".

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Dimitrije

pre 4 godine

Koji je nepismeni mislilac upotrebio termin "ovalnost" koji znači "oblost, okruglost" i kakve to veze ima sa ovim propisom preuzetim od velike EU (koja i krastavce standardizuje??!!!) gde se ispituje ravnomernost debljine diska zbog pravilnog naleganja pločica kočnica. Kakav termin takav i propis. A koliko država EU nema takav propis gospodo iz raznoraznih ministarstava?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Jovića raduje Borišin povratak: Mnogo sam srećan, kao porodica smo!
Košarka

Jovića raduje Borišin povratak: Mnogo sam srećan, kao porodica smo!

Mnogo sam srećan što se Boriša vratio košarci i reprezentaciji Srbije, mi smo kao porodica, poručio je Nikola Jović! Fantastični krilni centar proveo je samo pet minuta na parketu u pobedi njegovog Majamija nad Dalasom 123:118, a izjavom nakon meča je ponovo pokazao koliko zajedništvo vlada u redovima "orlova".

25.11.2024

10:30

Planeta

(MAPA) Šok objava ukrajinskih medija! Rusi ovu kartu stavljaju pred Trampa: Ovako će podeliti Ukrajinu, napraviće tri zone...
NOVA REALNOST

(MAPA) Šok objava ukrajinskih medija! Rusi ovu kartu stavljaju pred Trampa: Ovako će podeliti Ukrajinu, napraviće tri zone...

Ukrajinski mediji, pozivajući se na obaveštajne izvore, tvrde da Rusija razmatra plan podele teritorije Ukrajine na tri segmenta: „Nove regione Rusije“, „Prorusku državnu formaciju“ i „Sporne teritorije“. Ovaj plan, ako se pokaže tačnim, predstavlja produžetak ruskih ambicija za proširenjem uticaja na prostoru bivšeg Sovjetskog Saveza.

25.11.2024

08:40

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set